مهاجرت پرستاران به آلمان

مهاجرت پرستاران به آلمان از جذاب ترین گزینه های مهاجرت کاری به شمار می آید ؛ در این محتوتا با ما همراه باشید تا این موضوع را کامل بررسی کنیم.

سالانه بسیاری از پرستاران خارجی در آلمان به دنبال کار هستند ، بخش بهداشت و درمان آلمان هفت میلیون کارمند دارد ، بیمارستان های آلمان یکی از بزرگترین کارفرمایان این کشور هستند.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) آماده مشاوره در زمینه کار در کشور آلمان هستند ؛ در همین زمینه مقاله کار در آلمان را بخوانید و با قوانین شغلی ، بیمه و بازنشستگی در این کشور آشنا شوید.

کمبود پرسنل پزشکی کار در آلمان را آسان تر می کند ، با این حال گرفتن شغل به عنوان پرستار می تواند برای برخی از ملیت ها دشوار و برای برخی دیگر آسان باشد ، با کار به عنوان پرستار در آلمان می توانید انتظار حقوق شایسته ، شرایط کاری خوب و فرصتی برای زندگی در وسط اروپا را داشته باشید.

فرصت های خالی در بخش بهداشت همچنان در حال رشد هستند ، تخمین زده می شود که تا سال 2030 به 200000 پرسنل پرستاری اضافی نیاز باشد ؛ در آلمان پرستاران معمولا توسط بیمارستان و نه مستقیما توسط بیمار به عنوان پرسنل خصوصی استخدام می شوند ، این بدان معناست که یک بیمارستان کارفرمای شما خواهد بود و بسته به موقعیت و مسئولیت تعداد ثابتی از بیماران را برای مراقبت خواهید داشت ، در این مقاله با شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان آشنا می شویم.

فهرست مطالب
مهاجرت پرستاران به آلمان

فرصت های موجود برای پرستاران خارجی در آلمان

در حال حاضر آلمان حدود 80000 شغل خالی برای پرستاری دارد و انتظار می رود تا سال 2025 حدود 150000 شغل داشته باشد ؛ فرصت های موجود برای پرستاران خارجی در آلمان بسیار زیاد است که در طول سال ها در حال افزایش است ، در مارس 2020، آلمان تغییرات قابل توجهی در قانون مهاجرت ایجاد کرد ؛ اکنون خارجیانی که آموزش حرفه ای دارند می توانند با ویزای جستجوی کار به این کشور بیایند و به دنبال کار بگردند و برای مهاجرت پرستاران به آلمان اقدام کنند ، پیش از این ، این ویزا فقط برای فارغ التحصیلان دانشگاهی با سابقه کاری در دسترس بود.

ویزا به مدت 6 ماه صادر می شود و خارجی ها حتی می توانند تا 10 ساعت در هفته در آلمان مشغول به کار شوند البته قبل از این ممنوعیت.

به عنوان یک قانون جدید پرستاران خارجی باید دارای مدرک زبان حداقل سطح B1 باشند ، در غیر این صورت ، ویزا داده نمی شود ؛ پس از یافتن کارفرما آنها می توانند برای ویزای کاری طولانی مدت از کشور خود درخواست دهند ؛ کسی که مایل به کار در صنعت بهداشت است باید درک کند که زبان بسیار مهم است ؛ سطح B1 و بالاتر در گواهی پرستاری یا دیپلم آلمان مورد انتظار و شناخته شده است.

اگر متقاضیان خارجی این دو شرط اصلی را برآورده کنند ، اکثر کارفرمایان در آلمان از آنها استقبال خواهند کرد ، پرستاران این فرصت را دارند که برای مدت طولانی و شاید برای کل زندگی خود در آلمان بمانند ، برای تمدید اجازه اقامت و دریافت اجازه اقامت دائم مشکلی وجود ندارد ، کارمندان خارجی واجد شرایط هستند که همسر و فرزندان خود را برای زندگی طولانی مدت به آلمان بیاورند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی رایگان شرایط پرستاران برای مهاجرت کاری توسط تیم تخصصی مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مشاغل موجود برای پرستاران در آلمان​

Jobs available for nurses / Germany

مشاغل موجود برای پرستاران در آلمان

پرستاران در صنایع مختلف نه تنها در بیمارستان های کلاسیک ( اگرچه هنوز هم محل کار مورد علاقه است) مورد نیاز هستند ، آشنایی با مشاغل موجود برای پرستاران در آلمان یکی از موارد کلیدی برای مهاجرت پرستاران به آلمان است.

بیمارستان ها / کلینیک ها

معمولی ترین محل کار پرستاران در آلمان بیمارستان ها و کلینیک ها هستند ، آنها دارای امکانات مدرن ، زیر ساخت های خوب ، شورای کاری برای محافظت از کارکنان ، تنظیم ساعات کار و بهترین دستمزد برای پرستاران هستند.

خانه سالمندان و مراکز افراد معلول

آلمان 1.5 میلیون نفر بالای 90 سال و میلیون ها نفر بین 60 تا 90 سال دارد ، بسیاری از آنها در زندگی روزمره خود به کمک نیاز دارند یا فقط ترجیح می دهند دوران بازنشستگی خود را در محاصره افرادی با سن مشابه بگذرانند ؛ بسیاری از افراد مجرد در آلمان اگر کسی را نداشته باشند که از آنها مراقبت کند در خانه های سالمندان زندگی می کنند.

پرستاران مسئول جنبه پزشکی زندگی خود و همچنین زندگی روزمره هستند ، آنها سالمندان را همراهی و حمایت می کنند و شامل برآوردن نیاز های جسمی ، ذهنی ، اجتماعی و روانی آنهاست.

فعالیت در کنار پزشکان متخصص

پزشکانی که به صورت خوداشتغالی و نه در بیمارستان ها و درمانگاه ها کار می کنند نیز برای کمک و سایر وظایف به پرستار نیاز دارند ، معمولا متخصصان در یک زمینه خاص مطب خود را باز می کنند که در آن بیماران را دعوت می کنند.

در مقالات به روز زیر با بسیاری از جوانب کار در کشور آلمان آشنا می شوید ؛ مطالعه این مقالات را از دست ندهید!

الزامات اساسی برای مهاجرت پرستاران به آلمان

کار به عنوان یک پرستار خارجی واجد شرایط در آلمان به معنای ورود به یک حرفه تنظیم شده با استاندارد های صلاحیت روشن است ، در نتیجه بخش مهمی از فرآیند مهاجرت پرستاران به آلمان شامل بررسی صلاحیت ها و توانایی های شما خواهد بود ؛ اما الزامات اساسی برای مهاجرت پرستاران به آلمان چیست؟

برای دریافت ویزای کار به عنوان یک پرستار خارجی واجد شرایط در آلمان ، یک شهروند غیر اتحادیه اروپا باید قبلا یک پرستار ثبت نام شده در کشور مبدأ خود باشد ، علاوه بر این، مدرک پرستاری باید توسط یک موسسه آموزش عالی به رسمیت شناخته شده دولتی صادر شود.

کار به عنوان یک پرستار واجد شرایط در آلمان شامل تعاملات روزانه با بیماران ، پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی است ، اگرچه اکثر آلمانی‌ها حداقل تا حدی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند ، اما هنگام صحبت با بیماران – توانایی صحبت کردن به زبان آلمانی مهم است ، به همین دلیل ، پرستاران خارجی واجد شرایط در آلمان باید مهارت های زبان آلمانی در سطح B2 یا بالاتر داشته باشند.

نحوه یافتن و درخواست شغل پرستاری در آلمان​

Find nursing job /Germany

نحوه یافتن و درخواست شغل پرستاری در آلمان

نحوه یافتن و درخواست شغل پرستاری در آلمان برای مهاجرت به عنوان پرستار به این کشور اهمیت زیادی دارد ، ابتدا مطمئن شوید که مدرک پرستاری شما با مدرک آلمانی برابر است یا خیر ، با این حال ، می توانید ابتدا یک کارفرما پیدا کنید و بعدا برای شناسایی درخواست دهید.

بیایید فرض کنیم از قبل به اندازه کافی آلمانی صحبت می کنید تا بتوانید برای کار درخواست دهید ، اگر اینطور نیست ، باید در اسرع وقت شروع به یادگیری زبان آلمانی کنید ، کارفرمایان آلمانی از شما می خواهند که حداقل سطح B1 داشته باشید ، اما هر چه بالاتر بهتر است.

مراحل مهاجرت پرستاران به آلمان

  1. مدارک و گواهینامه های خود را به آلمانی ترجمه کنید ؛ همچنین ، اکثر سازمان ها به گواهینامه های شما به زبان آلمانی نیاز دارند ، در غیر این صورت ، آنها پذیرفته نمی شوند.
  2. تا جایی که می توانید برای پیشنهاد های کاری درخواست دهید ، در وب سایت هایی مانند Monster، Medijobs ، Stellenanzeige، به دنبال شغل بگردید یا می توانید به سادگی از وب سایت های بیمارستان ها بازدید کرده و درخواست خود را ارائه دهید.
  3. در مصاحبه شرکت کنید ؛ اگر شرکت علاقه خود را نشان داد و شما را به مصاحبه دعوت کرد ، آماده باشید که شخصا در آلمان حضور پیدا کنید.
  4. یک قرارداد کاری امضا کنید و به خانه برگردید
  5. برای به رسمیت شناختن صلاحیت پرستاری خود اقدام کنید ، برای به رسمیت شناختن مدرک خود در مقام مسئول آلمان در ایالتی که قرار است کار کنید ،
  6. برای ویزای کاری اقدام کنید : پس از اینکه آلمان مدارک شما را به رسمیت شناخت ، می توانید برای ویزای کار در کشور خود درخواست دهید.
  7. خط پایان – ویزای خود را بگیرید ، به آلمان بروید و حرفه پرستاری خود را شروع کنید!

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار مدیریت این مجموعه در تلاش است بهترین راهکار ها را برای مهاجرت افراد در مشاغل و حرفه های نحتلف ارائه دهد ؛ در وبینار ارائه شده با عنوان مهاجرت کاری به آلمان ، تلاش کردیم تمام دغدغه های شما در خصوص کار در این کشور را با ارائه واقعیت های موجود بر طرف کنیم و بسیاری از مسایل را شفاف و واضح برایتان بیان کنیم.

حتما وبینار موجود که مدت آن یک ساعت و چهل دقیقه است را ببینید و سپس شماره تماس خود را در باکس مشاوره رایگان درج کنید تا در نوبت دریافت مشاوره رایگان قرار بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت آسان پرستاران به آلمان با پیگیری های به موقع کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مقررات حرفه پرستاری در آلمان

 از مهمترین مقررات حرفه پرستاری در آلمان می توان به رسمیت شناختن مدارک پرستاری شما در این کشور اشاره کرد ، علاوه بر این ، ما همچنین باید بدانیم که چگونه حرفه های پرستاری در کشور تنظیم می شود زیرا 100٪ با جایی که شما از آن آمده اید متفاوت است.

اکثر پرستاران آلمانی در برنامه های حرفه ای سه ساله در دانشکده های پرستاری وابسته به بیمارستان تحصیل کردند ؛ اخیرا پرستاران نیز در کالج ها تحصیل می کنند و با مدرک B.Sc فارغ التحصیل می شوند ، با این حال، اگر بخواهند پرستاری را آموزش دهند و لزوما به عنوان یک پرستار تمرینی کار نکنند ، رایج‌تر است.

در هر دو مورد، آنها باید یک آزمون رسمی استاندارد (staatliche prüfung) را در پایان دوره بگذرانند تا در مقام بهداشت ایالت فدرال مربوطه به عنوان پرستار “عمومی” ثبت شوند ، این آزمون شامل بخش های نوشتاری ، شفاهی و عملی می باشد ؛ اگر در یکی از قسمت ها شکست بخورند ، تلاش دوم امکان پذیر است ، پس از امتحان موفقیت آمیز ، دانش آموزان مجوز از دولت دریافت می کنند.

به رسمیت شناختن مدارک پرستاری خارجی در آلمان

برای مهاجرت پرستاران به آلمان یکی از بخش های کلیدی به رسمیت شناختن مدارک پرستاری خارجی در آلمان است ، قبل از آن فقط می توانستید به عنوان دستیار پرستاری کار کنید.

این به رسمیت شناختن در آلمان انجام می شود و هر ایالت مسئول این امر است ، فقط یکی از آنها را در منطقه ای که قصد دارید یا قبلا در آن ساکن هستید ایمیل کنید.

به رسمیت شناختن مدارک پرستاری خارجی در آلمان

مدارک اصلی که پرستاران خارجی باید برای ارائه به رسمیت داشته باشند در اینجا آمده است:

  • ترجمه گواهی صلاحیت و گواهینامه های سابقه کار به آلمان و تایید شده توسط مقامات پرستاری آلمان
  • همراه با تمام ریز نمرات ترم و نمرات
  • گواهی ترخیص پلیس از کشور خود که نشان می دهد سوابق پلیس یا پرونده ای علیه خود ندارید
  • گواهی پزشکی برای نشان دادن سلامتی شما
  • گواهی مهارت زبان آلمانی B1/B2 – GOETHE/TELC/OSD
  • یک CV دقیق و به روز شده
  • گواهینامه دبیرستان
  • گذرنامه

برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک پرستار در آلمان ، باید منتظر بمانید تا مقامات گواهینامه های شما و تمام معیار های موجود در آنها را تأیید کنند و یک آزمون ویژه پرستاری را قبول کنید.

حرفه درآمد ماهانه به یورو
پرستار اداره 2800
پرستار در بیمارستان 2900
پرستار سالمندان 2900
پرستار اطفال 2900
پرستار زنان و زایمان 2900
پرستار دیالیز 2900
پرستار اتاق عمل 3200

میانگین حقوق پرستاری در آلمان

بر کسی پوشیده نیست که حقوق و فرصت های شغلی انگیزه های بزرگی برای پرستاران خارجی برای کار در آلمان هستند ، در زیر می توانید میانگین حقوق پرستاران در آلمان حرفه ای در رشته ها و سمت های مختلف را مشاهده کنید.

سوالات پر تکرار مهاجرت پرستاران به آلمان

بله ، در حال حاضر، آلمان حدود 80000 شغل خالی برای پرستاری دارد و انتظار می رود تا سال 2025 حدود 150000 شغل داشته باشد.

  • پرستار اداره 2800
  • پرستار در بیمارستان 2900
  • پرستار سالمندان 2900
  • پرستار اطفال 2900
  • پرستار زنان و زایمان 2900
  • پرستار دیالیز 2900
  • پرستار اتاق عمل 3200

بله ، به عنوان یک قانون جدید پرستاران خارجی باید دارای مدرک زبان حداقل سطح B1 باشند ، در غیر این صورت ، ویزا داده نمی شود.

برای دریافت ویزای کار به عنوان یک پرستار خارجی واجد شرایط در آلمان ، یک شهروند غیر اتحادیه اروپا باید قبلا یک پرستار ثبت نام شده در کشور مبدأ خود باشد ، علاوه بر این، مدرک پرستاری باید توسط یک موسسه آموزش عالی به رسمیت شناخته شده دولتی صادر شود.

  • ترجمه گواهی صلاحیت و گواهینامه های سابقه کار به آلمان و تایید شده توسط مقامات پرستاری آلمان
  • همراه با تمام ریز نمرات ترم و نمرات
  • گواهی ترخیص پلیس از کشور خود که نشان می دهد سوابق پلیس یا پرونده ای علیه خود ندارید
  • گواهی پزشکی برای نشان دادن سلامتی شما
  • گواهی مهارت زبان آلمانی B1/B2 – GOETHE/TELC/OSD
  • یک CV دقیق و به روز شده
  • گواهینامه دبیرستان
  • گذرنامه

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان را بررسی کردند ؛ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید و همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به آلمان را هم بخوانید و تمام روش های قانونی مهاجرت به این کشور را بشناسید.

برای مقایسه شرایط مهاجرت پرستاران به اقصی نقاط دنیا می توانید مقالات زیر را بخوانید ؛ هر کشور از یک قاره انتخاب شده است!

8 دیدگاه در “مهاجرت پرستاران به آلمان

  1. مهاجرت پرستاران به آلمان مریم گفت:

    سلام وقت بخیر در رابطه با مهاجرت پرستاران به المان میخواستم بدونم بدون سابقه کار هم تحت شرایط دانش خوب زبان المانی اقدام کرد؟ و اینکه تا چند سال دیگه این نیاز به کادر درمانی وجود داره؟به طور مثال امکان اقدام با یکسال سابقه برای job offer هست؟
    ممنون از پاسخ گویی شما

    1. مهاجرت پرستاران به آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      حتما باید سابقه کار داشته باشید ، مدت نیاز برای نیرو مشخص نیست ، خیر شما نمی توانید جاب آفر بگیرید چون باید اول مدرک تحصیلی خود را ارزشیابی کنید.

      با تشکر از سوال شما

  2. مهاجرت پرستاران به آلمان امیر گفت:

    سلام من پرستار هستم ومدرکم رو از دانشگاه ازاد گرفتم واخرای طرحم میباشد مدرک b2زبان المانی رودارم وهمچنین ۲۶سالم هست میخواستم بدونم پروسه کاری برای رفتنم چقدر طول میکشه چقدر هزینه داره

    1. مهاجرت پرستاران به آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      این پروسه با احتساب وقت سفارت ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان میبرد. هزینه های زندگی برای فرد مجرد ماهیانه ۷۰۰ تا ۸۵۰یورو است و هزینه دوره های معادلسازی مدرک کاملا بسته به ایالت ها و کالجها دارد.

      با تشکر از سوال شما

  3. مهاجرت پرستاران به آلمان OBEID گفت:

    سلام بنده کارشناس پرستاری هستم و حدود بیش از دو سال سابقه کار دارم خانمم هم پرستاره و ایشون هم همینطور
    چندتا سوال از خدمتتون داشتم
    اول اینکه پیشنهاد شما برای مهاجرت به کدام کشور است برای شغل پرستاری ؟
    دوم اینکه حداکثر هزینه چقدر منظورم کل هزینه است؟
    سوم اینکه چه مدت طول میکشه اگر ما به زبان اون کشور مسلط باشیم برای گرفتن ویزای کارگ

    1. مهاجرت پرستاران به آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      سوئد و دانمارک و آلمان بهترین کشور ها برای رشته ی پرستاری می باشد ، سوئد حدود ۱۰۰ هزار کرون سوئد و دانمارک تحصیل زبان رایگان است و فقط نیاز به تمکن مالی دارد و آلمان حدود ۴ هزار یورو ، تسلط شما به زبان یک طرف و از طرف دیگر شما نیازمند تطبیق و ارزشیابی مدرک می باشید.

      با تشکر از سوال شما

  4. مهاجرت پرستاران به آلمان لیلا گفت:

    سلام من پرستار 43 ساله هستم 14 سال سابقه بیمه دارم متاهل هستم . میتوانم تقاضای کار در خانه سالمندان در المان داشته باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه