بهترین وکلای مهاجرت چه ویژگی هایی دارند؟

بهترین وکلای مهاجرت چه ویژگی های دارند؟ این یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید در انتخاب یک وکیل یا مشاور مهاجرتی به آن دقت داشته باشید. بسیار مهم است بدانید همانطورکه یک وکیل مهاجرتی خوبی می تواند در موفقیت شما بسیار تاثیر مناسبی داشته باشد، یک وکیل مهاجرتی نامناسب و بدون تجربه و تخصص نیز می تواند در به موفقیت نرساندن مهاجرت شما بسیار موثر باشد.

بهترین وکلای مهاجرت می توانند پرونده شما را سرعت بخشید، هزینه های شما را کاهش داده و احتمال موفقیت را شما بسیار بالا ببرند. اما این مستلزم بهره گیری از وکیلی است که در زمینه مهاجرت به خصوص در کشور انتخابی و روش موردنظر شما دارای تبحر و تجربه باشد تا بتواند هرگونه نقاط ضعف یا نقص را از بین برده و تاثیر آن را به حداقل ممکن برساند.

شاید در نگاه اول بهره گیری از حضور یک مشاور یا وکیل مهاجرت امری هزینه بر به نظر برسد، اما با گذشت مراحل مهاجرت و در نهایت پس از رسیدن به هدف متوجه خواهید شد که استفاده از تجارب و راهنمایی های وی تا چه میزان توانسته علاوه بر سایر مزیت ها، فقط برای شما از هزینه های این امر بکاهد.

فهرست مطالب

تمامی این ها مستلزم این است که شما بتوانید مناسب ترین و بهترین شخص را برای انجام امور مهاجرتی تان انتخاب نمایید. در ادامه کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به شما خواهند گفت که بهترین وکلای مهاجرت چه ویژگی های دارند؟

پیشنهاد می کنیم مقاله روش های قانونی مهاجرت را بخوانید و اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید.

بهترین وکلای مهاجرت چه ویژگی های دارند؟

وکیل مهاجرت کیست؟

وکیل مهاجرت کیست؟  وکیل مهاجرت به فرد متخصصی گفته می شود که ضمن دارا بودن مدرک تخصصی معتبر و رسمی وکالت، به وکالت از دیگران اقدامات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزا را انجام می دهد. او می‌تواند در قالب وکیل و یا مشاور مهاجرت باشد که مدرک یا گواهی خود را از سازمانی معتبر در کشور مقصد دریافت کرده است.

وکیل مهاجرت در پرونده های اقامت و مهاجرت تخصص و تبحر دارد و از طریق تماس مکرر خود با سفیران خارجی اطلاعات جامعی در مورد قوانین و مقررات مهاجرت به دست آورده است. برخلاف نظر عموم وکلا فقط وظیفه دفاع از متهمین و مجرمین را ندارند، بلکه در زمینه های مختلفی می توانند کمک حال ما باشند.

بهترین وکلای مهاجرت همواره از جدیدترین و آخرین اطلاعات و قوانین مهاجرتی در تمامی کشورها مطلع بوده و فورا با تغییرات سازگاری پیدا کرده و روش و راه حلی را برای مشتریان خود فراهم می آورند. یک وکیل مهاجرتی خوب می تواند در سریع ترین زمان ممکن، بهترین و ارزان ترین روش را برای اخذ ویزا، اقامت موقت، اقامت دائم و یا دیگر اهداف مهاجرتی پیدا نماید.

یک وکیل مهاجرت باید بتواند با تجارب و دانش خود مسیر را برای شما هموار ساخته و مشتریان خود را در مورد موانعی که با آن روبرو هستند و چالش هایی که بر آن ها غلبه کرده اند آگاه می کند. حضور وی باید بتواند احتمال موفقیت را به حداکثر ممکن برساند.

ویژگی های یک وکیل مهاجرتی مناسب چیست؟

حال که وکیل مهاجرتی و تعریف آن را شناختیم، این سوال به وجود خواهد آمد که ویژگی های یک وکیل مهاجرتی مناسب چیست؟ یک وکیل مهاجرتی مناسب و قابل اتکا باید دارای محاسن و توانایی هایی باشد که بتواند شما را به نتیجه دلخواه تان و حتی بهتر از آن برساند.

برخی از ویژگی ها باید حتما در یک وکیل مهاجرتی وجود داشته باشند که بتوانید به وی اطمینان کرده وبا خیالی راحت زمام امور مهاجرتی خود را به آن شخص بسپارید. در ادامه چندی از مهم ترین این ویژگی ها را می شناسیم.

ویژگی های یک وکیل مهاجرتی مناسب چیست؟​

مهارت های ارتباطی قوی

وکیل مهاجرتی باید با مهارت های ارتباطی قوی خود بتواند آن چه که نیاز دارید را به شکل قابل فهمی برای شما توضیح دهد. شما یقینا باید در مورد پرونده خود تصمیم بگیرید و اگر آن را نفهمید، نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید. اگر وکیل شما نتواند شما را متقاعد کند و جزئیات و شرایط را برایتان شرح دهد، بعید است که بتواند مقامات و مسئولین مهاجرتی را نیز ترغیب نماید.

تجربه مهاجرتی زیاد

بهترین وکلای مهاجرت معمولا دارای سال ها تجربه کاری بوده و با مسئولین مربوطه این حوزه آشنایی های بسیاری دارند. پس در کنار بررسی مجوزهای قانونی وکیل مورد نظر باید این را هم بررسی کنید که وکیل موردنظرتان چند سال تجربه‌ فعالیت مخصوصا در حوزه مهاجرت را دارد. چرا که برخی قابلیت های در امور پیچیده مهاجرتی فقط از طریق تجربه مهاجرتی زیاد کسب می شود.

جزئی نگر و تیزبین

امر مهاجرت جزئیات بسیاری دارد که کوچک ترین خطا، نقص یا ایراد در آن ها می تواند تمام زحمات و هزینه ها را به باد دهد. حتی اگر خطا قابل اصلاح نیز باشد، می تواند رسیدگی به پرونده را به تاخیر بیندازد و منجر به صرف زمان بیشتری شود. ضمن اینکه این امر با مدارک و کاغذ بازی های بسیاری مواجه است، پس وکیل مهاجرتی باید جزئی نگر و تیزبین باشد تا هیچ چیز را دقیق بررس و عیوب را برطرف کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین مشاوران و کارشناسان مهاجرتی در هلدینگ بزرگ حقوقی مهاجرتی رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

به روز و آماده

همانطور که می دانید قوانین و شرایط مهاجرتی کشورهای مختلف همواره در حال تغییر هستند و هیچ گاه قاونی دائمی نمی باشد. بهترین وکلای مهاجرت باید همیشه اطلاعات خود را در این زمینه به روز و آماده نگه دارند، دائما در مورد آخرین تحولات حوزه حقوقی خود تحقیق کنند و بفهمند که این تغییرات چه تاثیری برروی پرونده‌ مشتریان آنان می گذارد.

مسئولیت پذیر، متعهد و صادق

بهترین وکلای مهاجرت هیچ گاه به موکلین خود امید واهی یا قول دروغین و بیخود نمی دهند. آنان باید همواره با شخص روراست بوده و وی را در جریان تمامی چم و خم و مراحل امور مهاجرت قرار دهند. یک وکیل مهاجرتی باید مسئولیت پذیر، متعهد و صادق باشد و نهایت تلاش و دانش خود را به کار بگیرد تا بتواند در ازای مزدی که دریافت کرده شما را به هدفتان برساند.

در دسترس بودن و پاسخگو بودن

در دسترس بودن و پاسخگو بودن یکی از خصیصه های بسیار مهمی است که تمامی بهترین وکلای مهاجرت آن را دارند. وکیل یا مشاور شما باید در مواقع لزوم قطعا در دسترس و کمک حال شما بوده و همواره به تمامی ابهامات و سوالات شما پاسخ دهد. افراد بد قول یا افرادی که معمولا در دسترس نیستند و شما نمی توانید برای مشکل یا سوالتان آن را پیدا کنید، اصلا نمی توانند وکیل مهاجرتی مورد اطمینانی باشد.

در مسیر مهاجرت شما با چالش های زیادی رو به رو هستید از انتخاب مقصد گرفته تا برگزیدن وکیل ، یادگیری زبان تا دوری از خانواده و بسیاری نگرانی ها و ابهامات مهم دیگر.

در این وبینار از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، چالش های مهاجرتی را بررسی کرده و راه حل های مناسب و کاربردی ارائه می کنیم.

همچنین می توانید با تکمیل فرم زیر بصورت رایگان شرایط خود برای انواع مهاجرت را بسنجید ، اینبار ما با شما تماس میگیریم!

نمایش ویدیو درباره وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

صحبت با بهترین وکلا و کارشناسان مهاجرتی در موسسه خوشنام رجبی 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مسلط به زبان خارجه

امر مهاجرت یعنی ارتباط با دنیای خارج از ایران و در نهایت زندگی و اقامت در آن. قطعا باتوجه به روش های مهاجرتی مختلف متقاضی نیاز دارد تا با دانشگاه، سازمان، کارفرما، اداره و یا هر نهاد یا شخصی خارجی ارتباط داشته و برخی امور مهاجرتی خود را پیگیری و انجام دهد. حال یک وکیل مناسب باید مسلط به زبان خارجه باشد. اما حداقل زبان انگلیسی را باید بداند و در صورت لزوم دیگر زبان ها را نیز کمی مطعل باشد.

همراهی و پیگیری امور

در کنار در دسترس بودن بهترین وکلای مهاجرت باید همواره در تمامی مراحل و انجام تمامی امور پابه پای شخص متقاضی همراهی کرده و از اشتباهات، ایراد ها و هرگونه مشکلی جلوگیری کند. همراهی و پیگیری امور توسط وکیل یا مشاور مهاجرتی تاثیر بسیاری در موفقیت و جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه مشکل دارد.

قدرت تحلیل و حل خلاقانه مسائل

یک وکیل و مشاور مهاجرتی خبره و حرفه ای می داند که هیچ گاه دو پرونده مهاجرتی شرایط یکسانی نداشته و با چالش هایی یکسان مواجه نخواهند شد، پس باید بتواند خود را با شرایط هر یک از متقاضیان خود سازگار نموده و از قدرت تحلیل و حل خلاقانه مسائل برای کمک به آن ها در عبور از موانعی که ممکن است بر سر راه آنان قرار بگیرد، استفاده نماید.

مطالعه مقالات زیر می تواند برای شما مفید و ارزشمند باشد!

رزومه کاری و سوابق موفق

یک وکیل مهاجرتی قوی که قدرت و کارایی بالایی دارد، علاوه بر اینکه باید سال های زیادی تجربه کار در امور مهاجرتی را داشته باشد؛ باید تاکنون نتایج مثبتی را نیز در طی این سال ها به دست آورده باشد.  باید بگوییم که یکی از معیارهای تشخیص بهترین وکلای مهاجرت مراجعه به رزومه کاری و سوابق موفق آن ها می باشد که تاکنون به دست آورده اند.

اشتیاق زیاد و قول و تضمین

باید بدانید که یک وکیل مهاجرت به هیچ وجه نمی تواند شما را از نتیجه کار کاملا مطمئن سازد. داشتن اشتیاق زیاد و قول و تضمین بسیار بالا این بلعکس چندان عاقلانه و توجیه پذیر نیست. بلکه یک وکیل مطمئن و متعهد علاوه به ویژگی ها و امتیازات، موانع و مشکلات را نیز برای متقاضی خود شرح می دهد و مسیر راه را کامل روشن می کند و نشان می دهد که بهترین تلاش و ارائه را برایشما انجام خواهد داد.

چرا باید به وکیل مهاجرت مراجعه کنیم؟

شاید این سوال برای شما به وجود آید که چرا باید به وکیل مهاجرت مراجعه کنیم؟ در ادامه چندی از مهم ترین دلایلی که نشان می دهد چرا باید از کمک یک وکیل مهاجرت استفاده کنیم را خواهیم گفت:

چرا باید به وکیل مهاجرت مراجعه کنیم؟
  • وی می تواند روند مهاجرت را تسریع ببخشد.
  • وی می تواند باتوجه به تجارب خود و شرایط شما، بهترین روش مهاجرت را به شما معرفی کند.
  • وی می تواند شما را از انجام امور غیر لازم آگاه سازد.
  • وی می تواند از پرداخت هزینه های بی جا جلوگیری نماید.
  • وی تمامی اطلاعات موردنیاز برای قبل و بعد مهاجرت را در اختیار دارد.
  • وی تمامی سفارت خانه ها و کنسولگری ها و شرایط و جو حاکم بر آن ها را می شناسد.
  • وی از تمامی مدارک لازم و مدارک کمکی و مفید برای مهاجرت مطلع است.
  • وی می تواند شما را کاملا برای شرکت در مصاحبه سفارت آماده و مهیا سازد.
  • وی می تواند تمامی مراحل انجام امور مهاجرتی شما را بر عهده بگیرد.
  • وی می تواند در تمامی امور موردنیاز در خارج از کشور اقدام کرده و هزینه ها را کاهش دهد.
  • بهره گیری از فرد متخصص و باتجربه استرس شما را کاسته و ریسک را به حداقل می رساند.

از وکیل مهاجرتی چه بپرسیم؟

امر مهاجرت پر از سوالات و ابهامات گوناگون است که شناخت و کسب اطلاعات به طور کامل در رابطه با تمامی جوانب و زوایای آن شاید چندین سال زمان نیاز دارد. 

پس اگر شما به عنوان یک متقاضی مهاجرت اطلاعاتتان ناقص است، این عیب یا نقص نیست، بلکه در این جا وکیل و مشاور مهاجرتی باید به شما کمک کند.

حال برخی نمی دانند که باید از وکیل مهاجرتی چه بپرسیم؟ 

در هنگام مشاوره و صحبت چه چیزی را بسنجیم و سوالات خود را مطرح کنیم؟! یقینا بهترین وکلای مهاجرت می توانند به تمامی سوالات این زمینه پاسخ دهند. اگر قصد دارید برای بار اول به یک دفتر وکالت مهاجرت رفته و مشاوره بگیرید، این سوال ها را حتما بپرسید:

از وکیل مهاجرتی چه بپرسیم؟
چه روش مهاجرتی مناسب با شرایط من است؟
آیا شرایط همراه بردن همسر و فرزندانم وجود دارد؟
به جز کشور انتخابی خودم چه کشورهایی برای من بهترین مقصد هستند؟
هزینه های زندگی در این کشورها چقدر است؟
آیا امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت وجود دارد؟
هزینه و دستمزد شما به چه نحو است؟
هزینه های مرتبط با امور مهاجرتی من چقدر و چگونه هستند؟
چه مدت زمان لازم است تا ویزای من صادر شود؟
سوابقتان در این زمینه چگونه بوده است؟
چگونه با هم در ارتباط باشیم؟

سوالات پرتکرار بهترین وکلای مهاجرت چه ویژگی های دارند؟

 بسیار متعهد، صادق و مسئولیت پذیر  ربوده، تجربه مهاجرتی زیاد دارند و بسیار جزئی نگر و تیزبین هستند. آن ها همچنین از شرایط و قوانین مهاجرتی کشورها کاملا مطلع هستند و همواره اطلاعات خود را به روز می کنند و دارای سوابق کاری موفق و تجربه بسیاری می باشند.

 برای استفاده از خدمات وکلای مهاجرتی اجباری وجود ندارد، اما یقینا این افراد می توانند احتمال موفقیت شما را بسیار افزایش داده و از استرس و احتمال رد شدن درخواست تان بسیار بکاهند.

وکلای مهاجرتی از ابتدای تصمیم به مهاجرت تا رسیدن به کشور مقصد و حتی بعد از آن می‌تواند راهنمای شما بوده و به شما کمک کنند. مهم‌ترینِ این کمک ها، انتخاب بهترین، کم ریسک ترین و مقرون به صرفه ترین روش مهاجرتی باتوجه به شرایط متقاضیان است.

 وکیل مهاجرت به فرد متخصصی گفته می شود که ضمن دارا بودن مدرک تخصصی معتبر و رسمی وکالت، به وکالت از دیگران اقدامات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزا را انجام می دهد.

 بله، قطعا یک وکیل مهاجرتی باید حداقل قادر به ارتباط با زبان انگلیسی باشد.

اگر می خواهید بدانید بهترین وکلای مهاجرت چه ویژگی های دارند؟ با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح نمایید. توصیه می کنیم مقاله بهترین کشور برای زندگی بر اساس عوامل مختلف در سال 2023​ را در همین سایت بخوانید تا گزینه های مناسبی برای مهاجرت پیش رو داشته باشید.

شما را هم با خبرهایی به همین خوشی غافلگیر می کنیم اگر با ما همراه باشید!

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه