تاسیس شعبه یا نمایندگی در بلغارستان

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
تاسیس شعبه یا نمایندگی در بلغارستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی تاسیس شعبه یا نمایندگی در بلغارستان را مورد بررسی قرار داده ، مدارک مالی مورد نیاز برای تاسیس شعبه و امکانات اداری مورد نیاز را بیان خواهند کرد . سوالات خود در مورد مهاجرت به بغارستان را از ما بپرسید .

در بلغارستان ، ثبت نام شعبه یا نمایندگی توسط قانون توسعه سرمایه گذاری تنظیم می شود . مقررات خاصی وجود دارد که شعبه باید پیروی کند و این مقررات در قانون تجاری بلغارستان ذکر شده است . بدون در نظر گرفتن یک نهاد قانونی ، یک شعبه باز شده در بلغارستان دارای مزایای خاص است ، مثلا برای تاسیس یک شرکت به حداقل سرمایه سهام نیاز نیست و حداقل تعداد اعضای درخواست شده و ملیت نماینده لازم نیست .

بررسی تاسیس شعبه یا نمایندگی در بلغارستان

بلغارستان کشوری مناسب برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت خارجی است و یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در این کشور تاسیس شعبه یا نمایندگی است .

به طور خاص ، شعبه ها می توانند از موقعیت جغرافیایی بلغارستان برای قرار گرفتن در معرض بازار های اروپای جنوب شرقی بهره مند شوند .

علاوه بر این ، شرکت های بین المللی و سرمایه گذاران خارجی می توانند از پایین ترین سیستم مالیاتی در اتحادیه اروپا ، هزینه های کم کسب و کار و یک زمان کوتاه برای ثبت و تاسیس یک شعبه بهره مند شوند .

هنگام ایجاد یک شعبه در بلغارستان ، شرکت مادر باید بر قانون سرمایه گذاری (ZNI ) ، که قانون گذاری شعبات را تنظیم می کند ، تکیه کند .

شعبه یا نمایندگی در بلغارستان یک نهاد قانونی جداگانه نیست ، بلکه بخشی از شرکت های خارجی است . در نتیجه ، سرمایه ثابت برای شعبه مورد نیاز نیست .

مدارک مالی برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در بلغارستان

  • یک کپی از گواهی ثبت شرکت مادر
  • یک کپی از یادداشت و مقررات انجمن شرکت مادر
  • یک کپی از گواهینامه معتبر شرکت مادر
  • آدرس دفتر ثبت شده
  • نماینده شعبه بلغارستان

این مدارک مورد نیاز اتاق بازرگانی و صنایع بلغارستان برای ثبت شعبه با ثبت تجاری آژانس است . تمام اسناد مورد نیاز در کشور مبدا و بلغارستان قانونی و رسمی باشد .

مدارک مالی برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در بلغارستان

الزامات حسابداری برای تاسیس یک شعبه در بلغارستان

بسیاری از بزرگترین بانک های اروپایی در بلغارستان نمایندگی دارند و سازمان عالی بانکداری الکترونیکی در این کشور وجود دارد .

شعبه ها باید برای مالیات بر ارزش افزوده در اداره مالیات ملی بلغارستان ثبت نام کنند تا یک شماره مالیات بر ارزش افزوده برای اهداف مالیاتی بدست آورند .

مالیات بر درآمد ماهانه و باز پرداخت مالیات سالانه باید ثبت شود . این شعبه لازم است که حساب های مالی خود را حفظ کند و همچنین صورتحساب سالانه و مالیات سالانه خود را آماده کرده و ارائه دهد .

امکانات اداری مورد نیاز برای تاسیس شعبه در بلغارستان

انواع دفتر های زیر در بلغارستان موجود است :

  • دفاتر ثبت شده – حداقل مورد نیاز ، ارائه آدرس مکاتبات شعبه .
  • دفاتر مجازی – ارائه خدمات تلفن ، فکس و پست الکترونیکی خارج از سایت ، به فرد این امکان را می دهد تا حرفه تجاری را بدون یک دفتر فیزیکی حفظ کند .
  • دفاتر خدماتی – ارائه کلیه امکانات ضروری کسب و کار آماده برای شروع به کار فوری

اگرچه شعبه بلغارستان یک نهاد قانونی مجزا نیست و انتصاب یک مدیر برای مدیریت این شعبه لازم نیست ، مجوز یک نماینده قانونی شعبه اجباری می باشد . قدرت نمایندگی نماینده قانونی با وکیل مدنی که توسط شرکت خارجی صادر شده است تعیین می شود .

نحوه تاسیس یک شعبه در بلغارستان

سرمایه گذاران خارجی که می خواهند یک شاخه را در بلغارستان تاسیس کنند باید به قوانین و مقررات آژانس رجیستر بلغارستان احترام بگذارند و باید یک نماینده یا وکیل برای پروسه ثبت و برای تهیه اسناد تعیین نمایند .

شرکت مادر باید مجموعه ای از اسناد را که شامل گواهی ادغام با نام صاحبان و جزئیات مربوط به فعالیت آن ها ؛ چند اظهارنامه بانکی که اطلاعات کامل مالی و جزئیات مربوط به حساب ها را ارائه می دهد ؛ تصمیم افتتاحیه شعبه صادر شده توسط شرکت خارجی و گواهی وضعیت خوب با اطلاعات در مورد عملیات آینده در بلغارستان را آماده و تحویل دهند . این امر به نوعی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا نیز محسوب می شود که به اخذ اقامت شما کمک شایانی خواهد کرد .

مشخصات و الزامات ثبت شعبه در بلغارستان

  • بدون نیاز به سرمایه ؛
  • نه یک نهاد جداگانه ، بلکه ثبت یک شعبه یا نمایندگی خارجی است ؛
  • یک شعبه باید دارای حداقل یک نماینده محلی باشد ؛
  • فقط افراد فیزیکی می توانند نماینده شعبه باشند .

مراحل تاسیس شعبه یا نمایندگی در بلغارستان

یک شعبه ای که در بلغارستان افتتاح شده است باید قبل از شروع فعالیت های خود در اداره تجاری بلغارستان ثبت شود . ثبت شرکت باید توسط نماینده شرکت خارجی یا توسط یک وکیل منصوب شده ، که دارای وکالت است ، انجام شود .

پس از افتتاح حساب بانکی ، اسناد خاص باید توسط شرکت مادر خارجی برای ثبت آماده شوند . این اسناد باید به زبان بلغاری توضیح داده شوند و یا با ترجمه رسمی به زبان بلغاری همراه باشند .

به منظور تاسیس شعبه یا نمایندگی در بلغارستان اول از همه ، گواهی ثبت شرکت خارجی و همچنین اساسنامه یا اساسنامه انجمن ، تصمیم افتتاحیه شعبه ، تصمیم تعیین نماینده ، آدرس دفتر ثبت ، گواهی وضعیت خوب در مورد فعالیت های شرکت خارجی ، صورتحساب سال گذشته ضروری است .

اسناد فوق باید قبل از سپرده شدن در اتاق بازرگانی و صنعت بلغارستان قانونی شوند . پس از دریافت شماره ثبت ، این شعبه باید برای شماره مالیات بر ارزش افزوده در اداره ملی درآمد بلغارستان درخواست شود . شعبه بلغارستان ممکن است پس از انجام مراحل فوق ، فعالیت های تجاری خود را آغاز کند .

مالیات شعبه شرکت در بلغارستان

یک شعبه باید مالیات های مشابهی را به عنوان شرکت های محلی پرداخت کند و باید هر ساله آن را دقیق بررسی کرده و مالیات را پرداخت کند .

بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده باید هر ماه ارسال شود . نکته جالب توجه در مورد شعبه در بلغارستان این است که مسئولیت اقدامات آنها متعلق به شرکت مادر است و نمایندگان مسئول بدهی های مالیاتی شعبه هستند .

مالیات شعبه شرکت در بلغارستان

درباره کشور بلغارستان

بلغارستان کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا است و جمعیت ساکنین این کشور بالغ بر هفت میلیون نفر است که اکثر آنها مسیحی ارتدکس هستند .

این کشور از سمت شمال با جمهوری رومانی ، از سمت غرب با جمهوری یوگسلاوی سابق ، از سمت جنوب با یونان و ترکیه و از سمت شرق با دریای سیاه مرز مشترک دارد .

زبان رسمی این کشور زبان بلغاری و واحد پول آن لف نام دارد . بلغارستان با مساحت بیش از صد و ده هزار کیلومتر مربع به عنوان چهاردهمین کشور بزرگ اروپا شناخته می شود .

این کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و عضو اتحادیه اروپا می باشد . پایتخت و بزرگترین شهر این کشور صوفیه نام دارد ، دیگر شهر های پرجمعیت این کشور پلوودیو ، وارنا ، بورگاس ، روسه ، استارازاگورا ، پلون ، اسلیون می باشند .

ترازنامه شرکت مادر باید در وزارت دادگستری بلغارستان ثبت شود ، این یک تعهد مالی مشابه شرکت مادر یا هر شرکت بلغاری است .  در مقاله فوق تلاش گردید کلیه جزئیات تاسیس شعبه یا نمایندگی در بلغارستان بیان شود . جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت کاری به دفاتر شیراز و تهران موسسه مهر آفرین رجبی ،  موسسه مهاجرتی به بلغارستان تماس حاصل نمایید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه