تحصیل رشته داروسازی در فرانسه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان و به خصوص امکانات مناسب گذراندن دوره های کالج و پریمدیکال مجارستان در سال های اخیر بسیار مورد استقبال متقاضیان بین المللی به ویژه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است.

تحصیل رشته داروسازی در فرانسه را در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بررسی خواهیم کرد ؛ ابتدا مقاله را مطالعه کرده و سپس در صورت وجود ابهام با ما در تماس باشید.

قبل از سال 1980 ، در فرانسه هر دانشجو می توانست در تحصیل داروسازی ثبت نام کند اما از سال 1980 ، دسترسی به سال دوم برنامه (و بنابراین حرفه داروسازی) منوط به موفقیت در یک آزمون رقابتی در پایان سال اول است ، اگرچه تعداد دانشجویان سال اول در دانشکده های داروسازی در فرانسه متفاوت است ، اما نسبت دانشجویانی که به سال دوم دسترسی دارند ، مشابه است.

دانشجویان با توجه به رتبه خود در امتحان رقابتی تا رسیدن به سهمیه در سال دوم پذیرفته می شوند ، دانشجویان اروپایی در سهمیه پذیرفته می شوند اما دانشجویان غیر اروپایی و یا داروسازان دارای تحصیلات بین المللی ، در محدوده 8 درصد از کل سهمیه پذیرفته می شوند ، از زمان اصلاحات Laustriat در 1984 ، آموزش داروسازی در فرانسه شامل 6 یا 9 سال آموزش بوده است ، در هر دو برنامه 6 یا 9 ساله ، دانشجویان باید از پایان نامه خود ، دفاع کنند.

پس از 6 سال تحصیل مدرک (le Diplôme de Docteur en Pharmacie)یا PharmD و پس از 9 سال در پایان مدرک Internat اعطا می شود ، پیش تر هم در همین سایت در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه روش اخذ پذیرش و شرایط تحصیل در رشته های علوم پزشکی این کشور را شرح داده ایم.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در فرانسه

دوره های پریمدیکال برای داروسازی فرانسه

برای تحصیل رشته داروسازی در فرانسه ، نیازی به گذراندن دوره پیش نیاز داروسازی نیست و به مدرک diploma d’état de Docteur en Pharmacie نیاز دارید ، این مدرک فقط در دانشگاه ها ارائه می شود و در فرانسه و همچنین در سراسر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است.

دانشجویانی که علم کافی به زبان فرانسوی دارند می توانند به طور مستقیم وارد دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی شوند و دانشجویانی که زبان فرانسوی را بلد نیستند ، برای فراگیری زبان فرانسوی باید یک دوره یک ساله ، در این کشور ، بگذرانند و سپس برای تحصیل داروسازی اقدام نمایند ، اما فراموش نشود که این دوره ، دوره های پریمدیکال برای داروسازی فرانسه نیست ، هر دانشگاه در فرانسه به دانشکده هایی به نام Unité de Formation et de Recherche (UFR) تقسیم می شود ، 24 دانشکده داروسازی یا UFRs pharmacy وجود دارد.

یک کمیته ملی برنامه آموزش داروسازی فرانسه را در سطح ملی تدوین می کند و هر دانشکده این برنامه را با توجه به ویژگی ها و وسایل خاص خود (به عنوان مثال ، دانشکده ، ساختمان ها) تطبیق می دهد ، تعداد دانشجویانی که در سال دوم پذیرفته می شوند هر سال با فرمان دولت (numerus clausus) تعیین می شود.

دوره های پریمدیکال برای داروسازی فرانسه

بهترین دانشگاه های داروسازی فرانسه

دانشگاه پاریس و دانشگاه سوربون فرانسه از بهترین دانشگاه های داروسازی فرانسه و از پیشروان ارائه آموزش های سطح بالا برای رشته داروسازی هستند ، در ادامه اطلاعات بیشتری از شرایط تحصیل رشته داروسازی در فرانسه را مطالعه می کنید.

بهترین دانشگاه های داروسازی فرانسه

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه پاریس

دانشگاه پاریس یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در واقع از ادغام دانشگاه های پاریس دکارت (پاریس پنجم) و پاریس دیدرو (پاریس هفتم) شکل گرفته است ؛ دانشکده داروسازی پاریس که در قلب پاریس و در نزدیکی مجلس سنا و باغ های لوکزامبورگ واقع شده است ، بیش از 4000 دانشجو دارد ، از جمله 200 دانشجوی دکتری که در زمینه تحقیق و پژوهش آموزش دیده اند ؛ این دانشکده علاوه بر دوره دارویی سنتی خود که بیش از شش سال طول می کشد ، آموزش علوم زندگی و سلامت را در سطح کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد.

از بزرگان این دانشگاه می توان جورج فیتزجرالد اسموت ، ژان داست ، آرتور آویلا ، آلن کارپانتیه ، اکسل کان ، دانیل منسوی ، کلود آلگر ، ژان لوک بناهمیاس ، برنارد سرکیگلینی و میشل سیمنت را نام برد.

شرایط پذیرش داروسازی در دانشگاه پاریس

برای دانشجویانی که مدرک زبان ندارند یک دوره یک ساله برای آموزش زبان فرانسوی ، برایشان برگزار می شود و پس از اتمام دوره ، قبل از ورود به دانشگاه ، باید در یک آزمون زبان برای سنجیدن دانش زبان فرانسویشان شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون ، می توانند تحصیل در دوره های داروسازی را در این کشور شروع کنند البته باید توجه داشت که برخی دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی از دانشجویان آزمون ورودی می گیرند و در صورت قبولی ، روند ثبت نام را پیش می برند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم پزشکی در برترین دانشگاه های فرانسه با اعتماد به مشاوارن حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل داروسازی در دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن ، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در پاریس ، فرانسه است که در سال 2018 با ادغام دانشگاه پاریس سوربن و دانشگاه پیر و ماری کوری تاسیس شد ؛ فارغ التحصیلان دانشگاه سوربن و اساتید این دانشگاه برنده 33 جایزه نوبل ، 6 مدال فیلدز و یک جایزه تورینگ شده اند.

از بزرگان این دانشگاه می توان شارلوت و لورا ترمبل ، یان لکون ، ماری کوری ، پیر کوری ، هنری پوانکاره ، ژان لوک گدار ، فرانسوا میتران ، سیمون دوبوار ، رولان بارت ، فرانسوا میتران ، سرجیو ویرا دو ملو ، ایرن ژولیوت کوری ، توماس آکوئیناس و ایسی ساگاوا را نام برد ؛ متقاضیان تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه سوربون علاوه بر تحصیل به زبان فرانسوی ، مجاز به تحصیل به زبان انگلیسی نیز هستند.

شرایط ثبت نام در دانشگاه سوربون

تنها در صورتی می توانید در این دانشگاه ثبت نام کنید که در دانشگاه سوربن پذیرفته شده باشید ، کمپین ثبت نام هر سال بین جولای تا سپتامبر انجام می شود ، ابتدا باید ثبت نام اداری خود را انجام دهید و سپس دوره ها را ثبت کنید ؛ هر کسی که مایل به ثبت نام در دانشگاه سوربن به عنوان دانشجو باشد ، باید مراحل ثبت نام (ثبت اداری و ثبت نام آموزشی) و پرداخت هزینه های ثبت نام را انجام دهد ، مگر اینکه موارد دیگری مشخص شده باشد.

خوب است بدانید ، سوئد چهارمین کشور در ارائه رشته داروسازی در جهان است ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئد را بخوانید.

اگر به تحصیل در دانشگاه های نامی فرانسه فکر می کنید ، قطعاً اطلاعات به روز و صحیح مقالات زیر برای شما ارزشمند است.

هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه

میانگین هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه در مقطع کارشناسی به قرار زیر است:

  • 3 دانشگاه در پاریس : 3،782 دلار
  • 2 دانشگاه در نانسی : 4255 دلار
  • 2 دانشگاه در استراسبورگ : 2269 دلار
  • 1 دانشگاه در شهر آمینس : 2400 دلار

هزینه تحصیل در دانشگاه پاریس برای دانشجویانی که به زبان فرانسوی تحصیل می کنند ؛ در مقطع کارشناسی ، 170 یورو در سال ، کارشناسی ارشد ، 243 یورو در سال و مقطع دکترا 380 یورو در سال است ؛ هزینه تحصیل دانشگاه سوربون در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا داروسازی به ترتیب ، 170 یورو ، 243 یورو و 380 یورو به ازای هر سال است.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های فرانسه

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های فرانسه به چه صورت است؟ چرخه اول و دوم تحصیل رشته داروسازی در فرانسه شامل یک دوره اصلی مشترک (CCC) و دوره های اختیاری است ؛ CCC شامل تمام دوره های اجباری 3 سال اول و یک دوره آموزشی ، مبنی بر آماده سازی برای موقعیت های بیمارستانی است که در سال چهارم تدریس می شود ؛ دانشجویان برای ادامه تحصیل در سال پنجم باید 2 واحد اختیاری را گذرانده باشند.

در سالهای سوم و چهارم یک مرحله از استقرار در داروخانه سازماندهی می شود ، چرخه سوم شامل سالهای پنجم و ششم می شود ، در طول سال پنجم آموزش های آکادمیک و آموزش بیمارستانی را می بینند ؛ دانشجویان در سال ششم باید یک دوره آموزشی در بیمارستان و یک موقعیت حرفه ای (داروسازی یا صنعت) را پشت سر بگذارند و از پایان نامه خود دفاع کنند.

آموزش بیمارستان شامل یک دوره 12 ماهه پاره وقت در بیمارستان است ، دانشجویانی که از گزینه صنعتی استفاده می کنند نیز باید با موفقیت یک دوره 3 ماهه را در طول سال پنجم تکمیل کنند ؛ برخی از دانشجویان 4 واحد آموزشی را در سال پنجم به پایان می رسانند و می توانند دوره کارشناسی ارشد خود را در سال ششم بگذرانند ، بیست درصد از دانشجویان ، به ویژه کسانی که به گزینه صنعتی علاقه دارند ، این مسیر را انتخاب می کنند.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های فرانسه

تخصص داروسازی در فرانسه چگونه است؟

تخصص داروسازی در فرانسه چگونه است؟ داوطلبانی که از طریق آزمون بین المللی (طی سال پنجم یا ششم) انتخاب می شوند ، می توانند 1 مورد از 4 گزینه تخصصی مختلف را انتخاب کنند.

  • DES در داروسازی بیمارستان ها و سازمان ها که منجر به مشاغل داروسازی در بیمارستان ها یا بهداشت عمومی می شود.
  • DES در داروسازی صنعتی و زیست پزشکی که منجر به مشاغل در صنعت داروسازی می شود (کنترل فرآیندهای تولید محصولات پزشکی و غیره).
  • DES در داروسازی تخصصی که آموزش های پیشرفته را در موضوعات خاص (ژنتیک ، بیوتکنولوژی ، ویروس شناسی ، فارماکوژنومیک ، بهداشت عمومی و فارماکوکونومی) ارائه می دهد.

بورسیه رشته داروسازی در فرانسه

دانشگاه های داروسازی فرانسه نیز فرصت هایی برای تحصیل دانشجویان مستعد و علاقه مند در این زمینه فراهم می کند تا بدینوسیله قدری از هزینه های تحصیلی را پوشش دهند ، در ادامه با برخی از بورسیه رشته داروسازی در فرانسه آشنا می شوید.

بورسیه های تحصیلی عالی ایفل

برنامه بورسیه تحصیلی برتری ایفل 2021 برای دانشجویان کارشناسی و برای دانشجویان سطح کارشناسی ارشدی است که مدرک خود را در بورسیه های کارشناسی ارشد با بودجه کامل و Ph.D. بورسیه تحصیلی در فرانسه گرفته اند.

این بورسیه تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان بین المللی یک بورس تحصیلی با بودجه کامل در فرانسه به شمار می رود ، این بورسیه قبلا در تمام دانشگاه ها ارائه است ، قابل ذکر است که هیچ هزینه ای برای این بورسیه وجود ندارد.

بورسیه های بین المللی انتخاب ENS

بورسیه های بین المللی ENS بورس تحصیلی کارشناسی ارشد در بیشتر رشته از جمله علوم پزشکی است ، این بورسیه امیدوار کننده ترین بورس تحصیلی در فرانسه است و مدت تحصیل 3 سال را پوشش می دهد.

فرد پذیرفته شده در این بورسیه در دانشگاه های شریک وابسته به بورس بین المللی ENS تحصیل خواهد کرد و تعداد کل بورسیه های اعطا شده ENS 20 عدد است و هر سال به دانشجویان منتخب تعلق می گیرد.

بورس تحصیلی MIEM Excellence

بورس تحصیلی MIEM Excellence در پاریس ، توسط IdEx Université de Paris تأسیس می شود ، برای ثبت نام در این بورس تحصیلی توسط MIEM هیچ هزینه ثبت نامی وجود ندارد و در حقیقت ، افراد با تمام نوع ملیت در سراسر جهان واجد شرایط درخواست این بورس تحصیلی MIEM Excellence هستند.

درخواست بورسیه تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان بین المللی با فرایند درخواست آنلاین نیز امکان پذیر است.

زبان تحصیل داروسازی در فرانسه

Language pharmacy / France

زبان تحصیل داروسازی در فرانسه

زبان تحصیل داروسازی در فرانسه چیست؟ دانشجویان در دانشگاه پاریس می توانند علاوه بر زبان رسمی فرانسوی ، به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند ، در اغلب دانشکده های داروسازی زبان فرانسوی سطح B2 مورد نیاز می باشد ؛ برای دانشجویانی که مدرک زبان ندارند یک دوره یک ساله برای آموزش زبان فرانسوی ، برایشان برگزار می شود و پس از اتمام دوره ، قبل از ورود به دانشگاه ، باید در یک آزمون زبان برای سنجیدن دانش زبان فرانسوی شرکت کنند ، دانشجویان پس از قبولی در آزمون ، می توانند تحصیل در دوره های داروسازی را در این کشور شروع کنند.

اگر یادگیری زبان فرانسوی برایتان دشوار است در کشور هایی که داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند تحصیل کنید ، نیوزلند ، سنگاپور و مالزی جزو این کشور ها هستند ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در سنگاپور را بخوانید.

آزمون های ورودی داروسازی در فرانسه

روند پذیرش از دانشگاه های داروسازی فرانسه بستگی به کشور محل اقامت ، مبدا و سطح تحصیل شما دارد ؛ دانشجویان برای ورود به رشته داروسازی در فرانسه نیازی به شرکت در آزمون های ورودی داروسازی در فرانسه ندارند و می توانند برای تحصیل در این رشته ، در دانشگاه های فرانسه ، با دارا بودن مدرک دیپلم و ریزنمرات دبیرستان ، اقدام کنند.

دانشجویان بین المللی که مایل به ثبت نام برای اولین سال کارشناسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه پاریس هستند ، باید برای یک روش پیش ثبت نام ، به نام درخواست پذیرش اولیه یا DAP اقدام کنند ؛ دانشجویان ایرانی برای ثبت نام در دانشگاه پاریس باید درخواست خود را مستقیماً به پلت فرم (Campus France)”Études en France” ارسال کنند.

شما برای تحصیل رشته های علوم پزشکی از جمله داروسازی در برخی کشور ها مانند روسیه می توانید در دوره های پریمدیکال شرکت کنید و براحتی بعد از یکسال وارد دانشگاه شوید ؛ در مقاله تحصیل رشته داروسازی در روسیه شرایط شرکت در آزمون ورودی را توضیح داده ایم ؛ می دانید که روسیه یکی از برترین کشور ها در زمینه رشته های علوم پزشکی است.

دانشگاه های فرانسه ، مقاصدی بسیار عالی و کم نظیر برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و سایر رشته ها در خارج از کشور است ، اگر شما هم از علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های فرانسه هستید همین امروز با ثبت شماره تماس خود در باکس مشاوره رایگان در لیست تماس کارشناسان ما قرار بگیرید ؛ کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با اطلاع از آخرین بروز رسانی ها و جدیدترین اطلاعات ارائه شده در سایت دانشگاه های فرانسه می توانند بهترین راهنمای شما برای رسیدن به اهداف مهاجرتی تان باشند.

ویدئو ارائه شده تصاویر برخی از ویزاهای کشور فرانسه است که مراجعین ارجمند ما در موسسه رجبی موفق به دریافت آن شده اند ، شاید در ویدئوی بعدی عکس ویزای شما هم باشد!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

گذشتن از سد کنکور ایران و تحصیل رشته های پزشکی در فرانسه با دریافت مشاوره تخصصی از موسسه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در فرانسه

زمان صحبت کردن از شرایط تحصیل در دانشگاه های مشهور کشورهای خارجی در کشوری مانند فرانسه ، گرچه ممکن است تعداد مزیت ها بیشتر باشد اما قطعا در کنار مزیت ها معایبی نیز وجود خواهد داشت ؛ در ادامه به بررسی مزایا و معایب تحصیل داروسازی در فرانسه می پردازیم:

مزایای تحصیل داروسازی در فرانسه

  • هزینه تحصیل تقریباً رایگان به زبان فرانسوی
  • فرانسه دسترسی به مراقبت های تخصصی بهداشتی و پزشکی را ارائه می دهد.
  • فرانسه دستمزد عادلانه ای را در اختیار پزشکان و داروسازان قرار می دهد.
  • فرانسه به هر فرد واجد شرایط اجازه می دهد در سیستم بهداشتی و پزشکی این کشور باشد.
  • پس از تحصیل داروسازی با ارائه کارت مجوز یکساله پس از تحصیل فرصت های شغلی برای دانشجویان بین المللی فراهم است.

معایب تحصیل داروسازی در فرانسه

  • چالش های مربوط به زبان رسمی کشور فرانسه و یادگیری آن
  • هزینه های زندگی در فرانسه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی گران تر است.
  • عدم وجود فرصت های کار دانشجویی در فرانسه ؛ افرادی که قصد دارند برخی از هزینه هایشان را از طریق کار دانشجویی جبران کنند ، باید بدانند که فرصت های کار دانشجویی در فرانسه بسیار کمتر از دیگر کشورهای اروپایی است.
  • بالا بودن نرخ بیکاری فرانسه ؛ در عین حال که کار داروسازی از حرفه های خوب در فرانسه محسوب می شود اما به طور کلی نرخ بیکاری فرانسه نسبت به آلمان و اتریش بالاتر است.

بازار کار و درآمد داروسازی در فرانسه

بازار کار و درآمد داروسازی در فرانسه چگونه است؟ طبق جدیدترین داده ها حقوق داروسازان در فرانسه از 30،300 یورو در سال (حداقل حقوق) تا 99،200 یورو در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

متوسط حقوق سالانه 65،700 یورو است ، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان داروساز کار می کنند کمتر از 65،700 یورو درآمد دارند و نیمی دیگر بیش از 65،700 یورو درآمد دارند ؛ داروسازان غیر اروپایی مجاز به فعالیت در داروسازی عمومی در فرانسه نیستند یا برای این کار به مجوز خاصی نیاز دارند ؛ به طور مشابه ، سهمیه موقعیت های بین المللی موجود در هر سال ثابت است و ورود با یک آزمون رقابتی تعیین می شود ، هر دو سهمیه هر سال با حکمی از سوی وزارت آموزش عالی و تحقیقات و وزارت بهداشت ، جوانان و ورزش تعیین می شود.

برای مقایسه تحصیل رشته داروسازی در فرانسه با سایر کشورها ، حتماً مقالات زیر را بخوانید.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در فرانسه

هزینه تحصیل در دانشگاه پاریس برای دانشجویانی که به زبان فرانسوی تحصیل می کنند ؛ در مقطع کارشناسی ، 170 یورو در سال ، کارشناسی ارشد ، 243 یورو در سال و مقطع دکترا 380 یورو در سال است. هزینه تحصیل دانشگاه سوربون در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا داروسازی به ترتیب ، 170 یورو ، 243 یورو و 380 یورو به ازای هر سال است.

دانشگاه پاریس و دانشگاه سوربون فرانسه از پیشروان ارائه آموزش های سطح بالا برای رشته داروسازی هستند.

دانشجویانی که علم کافی به زبان فرانسوی دارند می توانند به طور مستقیم وارد دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی شوند و دانشجویانی که زبان فرانسوی را بلد نیستند ، برای فراگیری زبان فرانسوی باید یک دوره یک ساله ، در این کشور ، بگذرانند و سپس برای تحصیل داروسازی اقدام نمایند ، اما فراموش نشود که این دوره ، دوره پیش داروسازی نیست.

طبق جدیدترین داده ها حقوق داروسازان در فرانسه از 30،300 یورو در سال (حداقل حقوق) تا 99،200 یورو در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. متوسط حقوق سالانه 65،700 یورو است ، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان داروساز کار می کنند کمتر از 65،700 یورو درآمد دارند و نیمی دیگر بیش از 65،700 یورو درآمد دارند.

دانشجویان برای ورود به رشته داروسازی در فرانسه نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند و می توانند برای تحصیل در این رشته ، در دانشگاه های فرانسه ، با دارا بودن مدرک دیپلم و ریزنمرات دبیرستان ، اقدام کنند.

دانشجویانی که قصد دارند تحصیل رشته داورسازی در فرانسه را انتخاب کنند ، می توانند از بین طیف وسیعی از دانشگاه های فرانسوی که برنامه های عالی را برای کسب مدرک ارائه می دهند ، یک موسسه آموزش عالی را انتخاب کنند ، این امر نیازمند تخصص است و موسسه مهاجرتی رجبی اینجاست تا پاسخگوی سوالات شما باشد و شما را از صفر تا صد مهاجرت تحصیلی راهنمایی کند ، با ما از طریق شماره های دفتر تهران و شیراز در ارتباط باشید ، ضمناً برای آشنایی هر چی بیشتر با سیستم آموزش عالی در فرانسه و شناخت برترین رشته ها و دانشگاه های این کشور ، مقاله تحصیل در فرانسه را نیز بخوانید.

در انتها تجربه سه نفر از کلاینت های ما که موفق به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در رشته های علوم پزشکی شده اند را ببینید.

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره سهیل یگانگی کلاینت موسسه رجبی
پخش ویدیو

12 دیدگاه در “تحصیل رشته داروسازی در فرانسه

  1. تحصیل رشته داروسازی در فرانسه A گفت:

    سلام.
    آیا امکان برداشتن ترم تابستون هست در فرانسه برای کاهش طول مدت تحصیل؟ در رشته ای مثل داروسازی

    1. تحصیل رشته داروسازی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      خیر ترم تابستان ندارند .
      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته داروسازی در فرانسه Arman گفت:

    سلام خسته نباشید.
    ببخشید با معدل کل دیپلم 16،و معدل کتبی پیش دانشگاهی 13 تا 14 میشه بر ای داروسازی فرانسه اقدام کرد؟
    برای ایتالیا و رومانی و اسلواکی چطور؟

    1. تحصیل رشته داروسازی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله میتوانید اپلای کنید ، البته برای رومانی شانس تان کمتر است .
      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل رشته داروسازی در فرانسه Arman گفت:

        ببخشید امتحان نهایی اگه یکی دو تا درس اختصاصی زیر 10 باشه بازم برای فرانسه میشه اقدام کرد؟

        1. تحصیل رشته داروسازی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با سلام و درود
          معدل تان قابل قبول است اما نمرات دروس تخصصی دیپلم مهم است و نباید زیر 10 باشد .
          با تشکر از سوال شما

          1. تحصیل رشته داروسازی در فرانسه Arman گفت:

            سپاسگزار از پاسخگوییتون.
            نمره های سالیانه توی 3 سال دبیرستان فقط ریاضی دوازدهم رو 7 گرفتم، بقیه بالا 10 هستن. با این شرایط شما چ کشور اروپاییو پیشنهاد میکنین؟
            البته اگه فرانسه ی
            ا اسپانیا قبول‌ نمیکنن این نمره هارو.

          2. تحصیل رشته داروسازی در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

            بهتره با قسمت مشاوره تماس بگیرید تا همکاران با بررسی دقیقتر شرایط تون بهتر راهنمایی تون کنند .

  3. تحصیل رشته داروسازی در فرانسه زینب گفت:

    سلام اگه مدرک زبان فرانسه داشته باشی و برای سال اول داروسازی مشغول تحصیل بشی چقدر باید برای این یک سال هزینه بدی

  4. تحصیل رشته داروسازی در فرانسه رضا گفت:

    آیا کارشناسی ارشد در رشته داروسازی در فرانسه رایگان است؟
    من مدرک کارشناسی از کشور هندوستان دارم و برای ارشد برای فرانسه می خوام اقدام کنم، آیا رایگان هست برای دانشجویان خارجی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه