تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل رشته داروسازی در ترکیه
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه با توجه به پایین بودن آمار قبولی در میان متقاضیان رشته های علوم پزشکی در ایران ، برای علاقه مندان این رشته بسیار جذاب است.

بسیاری از علاقه مندان به این رشته ها از جمله داروسازی ترجیح می دهند تا شانس خود را برای تحصیل در کشورهای مختلف امتحان کنند و در میان کلیه مقصدهای موجود برای دانشجویان ایرانی می توان ترکیه را از مناسب ترین کشورهای در دسترس دانست که از کشورهای مختلف دانشجویان علاقه مند را در دانشگاه های خود می پذیرد.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های متعددی از این کشور ارائه می شود که هر یک می توانند به نوبه خود مقصد تحصیلی خوبی برای شما عزیزان باشد.

داروسازی که به عنوان یکی از کم هزینه ترین رشته های علوم پزشکی شناخته می شود ، آینده ای روشن را برایتان رقم زده و بدون هیچ گونه مانعی شما را به علم طبابت وارد می سازد.

چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته داروسازی در ترکیه هستید ، این مقاله را که توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تهیه شده است را مطالعه نموده و جهت هرگونه سوال با مشاورین موسسه تماس بگیرید و به روزترین اطلاعات را دریافت نمایید.

همچنین اگر به تحصیل در این کشور علاقه مندید به شما توصیه می کنیم ، مقاله تحصیل در ترکیه را حتماً بخوانید تا نحوه اخذ پذیرش و هزینه های یک دانشجو در ترکیه آشنا شوید.

رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه

قبل از بررسی شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه های ترکیه خوب است ابتدا به یک شناخت کلی از این رشته برسیم ، داروسازی به معنای علم تولید و توزیع داروها و چگونگی تاثیر آنها بر بدن انسان است ، این رشته از مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل شده و دوره کارشناسی اصلی ترین علوم را در این زمینه به دانشجویان آموزش می دهد.

در این رشته شیمی آلی و معدنی ، بیوشیمی ، فیزیولوژی ، شیمی و غیره به صورت تخصصی آموزش داده شده و داورسازان به عنوان افراد تضمین کننده سلامت انسان به جامعه درمان وارد می شوند ، رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه در طی ۵ سال به دانشجویان ارائه می شود و دانشجویانی باید در یکی از آزمون های ورودی دانشگاه به نام SAT و یا YOS به قبولی برسند.

از نکات قابل توجه در رابطه با تحصیل رشته داروسازی در ترکیه عدم وجود محدودیت سنی برای متقاضیان است و دانشجویان حتما دو بخش تئوری و عملی را در طول تحصیل خود پشت سر بگذارند ، شما برای تحصیل در این رشته باید در یکی از رشته های ریاضی و یا تجربی تحصیل کرده باشید و مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز گرفته باشید.

هم اکنون دانشگاه های ترکیه با تلاش های فراوان و بالا بردن سطح علمی خود در حال رسیدن به دانشگاه های مطرح در اروپا بوده و شما با تحصیل در آنها مدرکی معتبر و پذیرفته شده در اکثر کشورهای جهان خواهید داشت.

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

بهترین دانشگاه های داروسازی ترکیه

یکی از صاحب نام ترین دانشگاه های کشور ترکیه در رشته داروسازی ، دانشگاه حاجت تپه واقع در آنکارا است که از میان ۱۶ دانشکده آن ، یک دانشکده مخصوص دانشجویان رشته داروسازی بوده و طی یک دوره ۵ ساله به زبان انگلیسی و ترکی دانشجویان را آموزش می دهد.

بهترین دانشگاه های داروسازی ترکیه

پذیرش در این دانشگاه از طریق آزمون SAT ، ACT و یا TQDK انجام شده و پس از آن یک مصاحبه به صورت حضوری انجام می شود ، ظرفیت دانشگاه هر ساله تغییر می کند اما این دانشگاه هر ساله از ۲۰ تا ۴۰ دانشجوی بین المللی در زمینه داروسازی را پذیرش می کند ، شما جهت ثبت نام در این دانشگاه باید در کاه های آگوست تا سپتامبر اقدام کنید.

هم اکنون بورسیه مشخصی از سوی دانشگاه برای دانشجویان رشته داروسازی وجود ندارد ، اما داشتن مدرک زبان انگلیسی ، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل ۱۸ به بالا به همراه شرایط سنی از مهم ترین مورادی هستند که از سوی دانشگاه در زمینه بورسیه درنظر گرفته می شوند.

داروسازی در دانشگاه آنکارا

دروه داروسازی طی ۵ سال به زبان انگلیسی در دانشگاه آنکارا تدریس می شود و دانشجویان زندگی در آنکارا یکی از بهترین شهرهای ترکیه را تجربه خواهند کرد ، درس مهم این رشته در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل شیمی تحلیلی ، بیوشیمی ، فارماکوگنوزی ، فارماکولوژی ، شیمی دارویی ، سم شناسی دارویی ، فناوری دارویی ، برنامه بین المللی داروخانه و مهارت های مراقبت از بیماران را در زمینه تحول به خوبی یاد می گیرند.

در دانشکده داروسازی این دانشگاه شما می توانید در یکی از رشته های شیمی تحصیلی ، بیوشیمی ، مدیریت بازرگانی داروخانه ، فارماکولوژی ، فارماکولوژی بالینی ، شیمی دارویی ، تکنولوژی شیمی ، سم شناسی دارویی به تحصیل بپردازید.

داروسازی در دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول همانگونه که از نام آن مشخص است در شهر استانبول قرار گرفته در دانشکده داروسازی خود طی ۵ سال رشته داروسازی را به زبان انگلیسی آموزش می دهد از اساتید صاحب نام این دانشگاه می توان به دکتر Prof، dr، AHMET OLCAY SAĞIRLI و Prof، dr، GÜL ÖZHAN اشاره کرد که تحقیقات مطرحی در سطح جهان دارند.

جهت پذیرش در این دانشگاه باید در یکی از دو آزمون SAT و یا YOS به نمره قبولی رسیده و معدل بالایی داشته باشید ، به دلیل ارائه شدن دروس به زبان انگلیسی ، داشتن مدرک زبان الزامی است.

داروسازی در دانشگاه قاضی

این دانشگاه در شهر آنکارا پایتخت ترکیه قرار گرفته و با ۲۰ دانشکده ، رشته داروسازی را در یک دانشکده جدا به دانشجویان تدریس می نماید ، دانشکده داروسازی این دانشگاه به سه بخش علوم حرفه ای داوریی ، فناوری دارویی و علوم پایه دارویی تقسیم می شود.

مدرک زبان انگلیسی به همراه نمرات بالا در اخرین مقطع تحصیلی از شرایط مهم پذیرش در سایت این دانشگاه ذکر شده است ، به دلیل دولتی بودن این دانشگاه ، شهریه پذیرش در ان کمتر از دانشگاه های دیگر بوده و ظرفیت دانشجویان بین المللی نیز از ۲۵ تا ۳۰ نفر می باشد.

داروسازی در دانشگاه آجی بادم

این دانشگاه در میان علوم پزشکی هم اکنون رشته داروسازی و پرستاری را به علاقه مندان ارائه می دهد و با قرار گرفتن در شهر استانبول امکان استفاده از خدمات درمانی را در دوره آموزشی فراهم می سازد ، بخش داروسازی این دانشکده شامل سه بخش علوم پایه دارویی ، علوم تخصصی دارویی و تکنولوژی دارویی می شود.

پذیرش دانشجویان از طریق آزمون SAT صورت گرفته و داشتن مدرک زبان در دوره کارشناسی ارشد از اهمیت ویزه ای بخوردار می باشد.

داروسازی در دانشگاه باشکنت

تحصیل داروسازی در دانشگاه خصوصی باشکنت شما را از زندگی در شهر آنکارا بهره مند می سازد و می توانید با ارائه معدل بالا در دیپلم از آزمون ورودی معاف شوید ، شرکت در یکی از دو آزمون SAT و YOS نیز می تواند شما را به تحصیل در این دانشگاه نزدیک سازد.

داروسازی در دانشگاه اژه

یکی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه در شهر ازمیر است که در سطح جهان شناخته شده بوده و دانشکده داروسازی یکی از اصلی ترین بخش های آن در میان ۱۵ دانشکده است ، پذیرش در این دانشگاه از طریق آزمون YOS انجام می شود و دانشگاه دوره های زبان انگلیسی و ترکی را برای علاقه مندان برگزار می نماید.

داروسازی در دانشگاه آتاتورک

این دانشگاه با قرار گرفتن در شهر ارزروم ترکیه یکی از مراکز دولتی این کشور است که در نزدیکی مرز کشورمان واقع شده است ، دانشکده داروسازی یکی از ۱۹ دانشکده این دانشگاه بوده و تدریس به هر دو زبان ترکی و انگلیسی انجام می شود ، با ارائه قبولی هر دو نتیجه آزمون SAT و YOS می توانید در رشته داروسازی پذیرفته شوید.

داروسازی در دانشگاه مارمارا

یک دانشگاه دولتی در سطح عالی است که با داشتن ۱۷ دانشکده دانشجویان علاقه مند به رشته داروسازی را به دو زبان انگلیسی و ترکی آموزش می دهد ، این دانشگاه که در شهر زیبای استانبول قرار گرفته برای پیرش دانشجویان از نتایج آزمون YOS استفاده می کند ، زبان ترکی را نسبت به زبان انگلیسی در الویت پذیرش قرار می دهد.

هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه

هزینه تحصیل در رشه داروسازی می تواند یکی از فاکتورهای اصلی در انتخاب دانشگاه مقصد باشد ، اما امروز دانشگاه های ترکیه یکی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های خارجی برای دانشجویان ایرانی به شمار می روند که هزینه بالای را برای تحصیل در رشته هایی همچون داروسازی ندارند ، شهریه رشته داروسازی در برخی از دانشگاه های این کشور به شرح زیر است:

هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه
  • دانشگاه باشکنت ۸۵۰۰۰ لیر
  • دانشگاه آنکارا ۳۳۰۰۰ لیر در سال
  • دانشگاه حاجت تپه ۲۴۷۰۰ لیر در سال
  • دانشگاه استانبول ۱۵۰۰۰ لیر در سال
  • دانشگاه قاضی ۱۵۵۰۰ لیر در سال

البته هزینه زندگی و مخارج رفت و آمد به کشور را نیز باید جزو هزینه های تحصیل خود بدانید و برآوردی صحیح از آن داشته باشید ، شما عزیزان می توانید با مراجعه به مقاله تحصیل در ترکیه تمامی این اطلاعات را به دست آورید.

زبان تحصیل داروسازی در ترکیه

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های کشور ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی امکان پذیر است که البته در برخی از دانشگاه ها می تواند به زبان های دیگری همچون آلمانی و یا فرانسوی وجود داشته که تنها در دانشگاه های خصوصی و به صورت محدود ارائه می شود ، اما خوب است به صورت واقع گرایانه به تحصیل در کشور ترکیه نگاهی داشته باشیم و بدانیم که رشته ای همچون داروسازی به دلیل وجود تعامل با سایر افراد نیازمند برقراری ارتباط به زبان ترکی است و حتی اگر تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب کنید باید تا حد متوسط به زبان ترک تسلط یابید.

همچنین آزمون YOS به عنوان یکی از آزمون های ورودی رشته داروسازی به صورت کلی به زبان ترکی برگزار می شود و در صورت انتخاب این زبان یک امتیاز مثبت در قبولی دانشگاه های دولتی خواهید داشت.

البته می توان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز انتخابی عاقلانه دانست که پس از اتمام دوره دانشگاه در صورت مهاجرت به سایر کشورها زمینه کاری بهتری برایتان فراهم باشد ، داشتن مدرک آیلتس و یا تافل برای ورود به رشته داروسازی به زبان انگلیسی شرایط پذیرش را برایتان بسیار آسان ساخته و شما را به یک دانشجوی بین المللی مبدل می سازد.

در صورتی که در هر یک از این دو زبان دارای مهارت کافی نیستید می توانید ابتدا به مدت یک تا دو ترم در کالج دانشگاه به یادگیری زبان بپردازید و سپس تحصیل خود را آغاز کنید.

تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون

تحصیل داروسازی در دانشگاه های ترکیه به دو شیوه امکان پذیر است : شرکت در یکی از دو آزمون ورودی YOS یا SAT و یا کلا بدون شرکت در آزمون ، دانشجویان علاقه مند به این رشته می توانند بدون آزمون و با ارائه معدل دبیرستان در برخی از دانشگاه ها به تحصیل مشغول شوند.

تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون

شهریه تحصیل به همراه زبان انتخابی در هر دانشگاه متغیر است اما این نکته را مدنظر داشته باشید که دانشگاه های مطرح و معتبر ترکیه در صورت نداشتن بورسیه دانشجویان خود را از طریق آزمون پذیرش می کنند و تحصیل بدون آزمون در دانشگاه های خصوصی که شهریه بالاتری را دریافت می کنند امکان پذیر است اما نباید انتظاراتی مانند دانشگاه های دولتی در رتبه و جایگاه آموزشی داشته باشید.

البته برخی از دانشگاه های دولتی و حتی خصوصی با داشتن رزومه تحصیلی درخشان افراد تیز هوش را بدون آزمون ورودی پذیرش می کنند که به ظرفیت تعیین شده از سوی دانشگاه وابسته است ، معمولا دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه از دانشگاه می شوند از آزمون معاف شده و به راحتی به پذیرش می رسند ، دانشگاه هایی همچون آنکارا ، باشکنت ، آتاتورک و استینیه از جمله مواردی هستند که با اخذ بورسیه می توانید از شرکت در آزمون معاف شوید.

در رابطه با تحصیل داروسازی در دانشگاه های دولتی دقت داشته باشید که برای دریافت بورسیه و عدم شرکت در آزمون ورودی باید منتظر خالی شدن ظرفیت باشید و مانند دانشگاه های خصوصی ظرفیت و تاریخ مشخصی برای ثبت نام وجود ندارد.

آزمون هایYOS و SAT داروسازی ترکیه

همانگونه که در ابتدا گفتیم تحصیل در هر یک از رشته های علوم پزشکی از جمله داروسازی در ترکیه نیازمند پشت سر گذاشتن یکی از دو آزمون ورودی به نام YOS و یا SAT است ، هر یک از این دو آزمون شرایط جداگانه ای داشته و پیش نیازهای مختلفی را از متقاضیان درخواست می کنند.

برای قبولی در رشته داروسازی باید در یکی از این دو آزمون به حد نصاب مشخص شده از سوی دانشگاه رسیده و پیش نیازهای لازم را فراهم سازید ، آزمون YOS در هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می شود و با توجه به دانشگاه مورد نظر باید در تاریخ و زمان تعیین شده در آزمون ثبت نام و شرکت کنید ، این آزمون به هر دو زبان ترکی و انگلیسی برگزار می شود و دقت داشته باشید که نمره منفی دارد.

در صورتی که در آزمون SAT شر کت می کنید به دلیل بین المللی بودن آن باید به مهارت کافی در زبان انگلیسی رسیده باشید و برخی از دانشگاه ها تنها نتیجه این آزمون را ملاک پذیرش دانشجو می دانند ، دقت داشته باشید که این آزمون سخت تر از آزمون YOS است و فاقد نمره منفی می باشد.

دوره آمادگی جهت شرکت در این دو آزمون می تواند از شش ماه تا یک سال راه حل خوبی جهت رسیدن به نمره حد نصاب دانشگاه باشد و می توانید جهت اطلاع از جزئیات این دو آزمون به مقاله تحصیل در ترکیه در همین سایت مراجعه کنید.

در خصوص این دو آزمون در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به طور کامل صحبت کردیم ، می توانید ویدئو و پادکست جالبی هم در همین زمینه در آن مقاله ببینید.

بورسیه داروسازی در ترکیه

حمایت های تحصیلی که به صورت بورسیه به دانشجویان خارجی تعلق می گیرد می تواند یکی از انگیزه های اصلی برای انتخاب هر دانشگاه به شمار برود ، دانشگاه های ترکیه نیز بورسیه های مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که از جمله آنها می توان به بورسیه دولتی این کشور اشاره کرد که شامل دانشجویان با هر ملیتی شده و می تواند از بخشی تا تمام هزینه تحصیل را در برگیرد.

بورسیه داروسازی در ترکیه

جهت دریافت بورسیه باید هر دانشگاه را به صورت جداگانه بررسی نموده و شرایط را نیز بررسی کنید ، البته خوب است این نکته را به شما یادآور شویم که بورسیه تحصیلی رشته های علوم پزشکی مانند داروسازی به ویژه در مقع کارشناسی شامل بورسیه نشده و دانشجویان بین المللی بتوانند در شهریه پرداختی خود تخفیفی از دانشگاه دریافت کنند.

در دوره تخصص شانس دریافت بورسیه از دانشگاه بسیار بالاتر می رود و در صورتی که بتوانید معدل بالا به همراه مدرک زبان بین المللی نیز ارائه دهید در صدر دریافت کنندگان بورسیه قرار خواهید گرفت.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه مانند هر کشور دیگری با مزایا و معایب خاص خود همراه است اما این کشور برای ایرانیان نسبت به سایر مهاجرین نقاط قوت بیشتری دارد ، با انتخاب این کشور شما می توانید به راحتی با داخل کشور رفت و آمد کرده و با نزدیک بودن فرهنگ میان هر دو کشور زندگی راحتی را در آن سپری کنید.

ترکیه از ارزانترین مقصدهای تحصیلی برای ایرانیان است و در رشته داروسازی هزینه ها می تواند بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی برایتان تمام شود و مدرکی به همان میزان معتبر برایتان به ارمغان آورد.

علاوه بر این پذیرش تنها بر اساس دیپلم رشته تجربی صورت نگرفته و با داشتن دیپلم ریاضی نیز می توانید به رویای خود برسید.

مدرک صادره از دانشگاه های ترکیه به شما این فرصت را می دهند تا به بازار کار اروپا وارد شده و یا دوره تخصص خود را در یکی از کشورهای اروپا سپری کنید.

در صورتی که تمایل به کار در این کشور نیز داشته باشید با بازار کار خوبی رو به رو می شوید که درآمد بالایی نیز برایتان به همراه دارد ، شغل داروسازی در تمامی کشورهای جهان دارای اعتبار و ارزش بالایی است و شما با در دست داشتن مدرک آن در زمینه کاری و داشتن درآمد کافی باز نخواهید ماند ؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کار در ترکیه و دستمزد ها ، به مقاله کار در ترکیه مراجعه نمایید.

معایب تحصیل داروسازی در ترکیه

در رابطه با تحصیل داروسازی در ترکیه شاید کمتر ویژگی را بتوان به عنوان نقطه ضعف این کشور دانست ، اما درنظر گرفتن تمامی جوانب در داشتن دوران تحصیل هر چه بهتر بسیار موثر است ، به عنوان مثال یادگیری زبان ترکی برای برخی از دانشجویان یک چالش جدی محسوب شده و صرف هزینه و زمان زیادی را از آنها می طلبد.

البته به این مورد باید به عنوان یک نقطه مثبت در یادگیری زبانی جدید نگاه کرد که شما را به فرهنگی جدید مرتبط می سازد ، هم چنین گرچه فرصت کار دانشجویی در ترکیه فراهم است اما نباید توقع کار مرتبط با رشته خود و حوزه داروسازی را همزمان با تحصیل داشته باشید.

کسب نمره قبولی درآزمون های ورودی دانشگاه نیز خود می تواند از معایب تحصیل داروسازی در ترکیه باشد که برای برخی این مسیر را دشوار می سازد ، در رابطه با انتخاب دانشگاه نیز خوب است یادآور شویم که تلاش کنید دانشگاهی با بالاترین سطح علمی را انتخاب و در یکی از شهرهای مهم ساکن شوید.

دانشگاه های داروسازی مورد تایید ایران در ترکیه

گرچه در کشور ترکیه انتخاب های مختلفی برای تحصیل رشته داروسازی وجود دارد اما انتخاب مقصد تحصیلی باید با درنظر گرفتن فاکتورهای مختلف انجام شود ، وزارت بهداشت هر ساله فهرستی از دانشگاه های مورد تایید خود منتشر می کند که مطابق با آخرین تغییرات بازبینی شده و اسامی به ان افزوده و یا از آن کم می شود ، جهت اطلاع از فهرست کامل همراه با آخرین تغییرات به کارشناسان موسسه مراجعه کنید.

دانشگاه های داروسازی مورد تایید ایران در ترکیه

هم اکنون اسامی برخی از دانشگاه های مورد تایید این سازمان در ترکیه عبارتند از:

  • دانشگاه اتاتورک
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه خصوصی باشکنت
  • دانشگاه باهچه شهیر
  • دانشگاه یدی تپه

تخصص داروسازی در ترکیه

پس از به پایان رساندن دوره ۵ ساله کارشناسی می توانید به تخصص سه ساله در این رشته وارد شده و به عنوان یک داروساز متخصص فارغ التحصیل شوید ، در این دوره دانشجویان به یادگیری داروسازی بالینی و یا گیاهی پرداخته و حتما باید در آزمون تخصص EUC قبول شوید.

برخی از دانشگاه ها نیز دوره ای یک ساله را برای دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاهی دیگر دریافت کرده اند اجباری ساخته و مدرک آیلتس و یا تافل را الزاما درخواست می کنند ، پس از پیمودن دوره کارشناسی ارشد می توانید با پذیرش در مقطع دکترا چهار سال دیگر تحصیلات در این رشته را ادامه دهید ، دوره دکترا در رشته داروسازی شما را به یک استاد و پژوهشگر مبدل می سازد و در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جذب خواهید شد.

رشته داروسازی یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی برای فارغ التحصیلان به شمار می رود و شما هزینه پرداختی در طول تحصیل را در مدت کوتاهی به دست خواهید آورد ، در صورتی که تمایل دارید تا در رابطه با تحصیل داروسازی در ترکیه اطلاعات بیشتری را به دست آورید به کارشناسان زبده ما در موسسه مهاجرتی رجبی مراجعه نموده و به روزترین اطلاعات در این زمینه را دریافت کنید ، تحصیل در ترکیه در هر یک از رشته های دانشگاهی می تواند از بهترین انتخاب های شما برای تحصیل در خارج کشور با هزینه ای مقرون به صرفه به شمار رود.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در ترکیه

با تحصیل رشته داروسازی در ترکیه آشنا شدید ، در این بخش سوالات پر تکرار شما عزیزان همراه با پاسخ آن ها ارائه می شود ، شما هم نظرات و پرسش های خود را در پایین همین صفحه در باکس دیدگاه درج نمایید ؛ کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه چند سال است و آیا باید در آزمون خاصی شرکت کنم؟

های ترکیه در طی 5 سال به دانشجویان ارائه می شود و دانشجویانی باید در یکی از آزمون های ورودی دانشگاه به نام SAT و یا YOS به قبولی برسند.

هزینه تحصیل رشته داروسازی در ترکیه چقدر است؟

دانشگاه باشکنت 85000 لیر دانشگاه آنکارا 33000 لیر در سال دانشگاه حاجت تپه 24700 لیر در سال دانشگاه استانبول 15000 لیر در سال دانشگاه قاضی 15500 لیر در سال

من دیپلم ریاضی هستم ، آیا نمیتوانم در ترکیه داروسازی بخوانم؟

از نکات قابل توجه در رابطه با تحصیل رشته داروسازی در ترکیه عدم وجود محدودیت سنی و عدم توجه به دیپلم شما است شما با هر دو دیپلم تجربی و ریاضی می توانید داروسازی بخوانید.

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته داروسازی در ترکیه کدام است؟

یکی از صاحب نام ترین دانشگاه های کشور ترکیه در رشته داروسازی ، دانشگاه حاجت تپه واقع در آنکارا است که از میان 16 دانشکده آن ، یک دانشکده مخصوص دانشجویان رشته داروسازی بوده و طی یک دوره 5 ساله به زبان انگلیسی و ترکی دانشجویان را آموزش می دهد.

نحوه پذیرش در دانشگاه حاجت تپه ترکیه برای رشته داروسازی چگونه است؟

پذیرش در این دانشگاه از طریق آزمون SAT ، ACT و یا TQDK انجام شده و پس از آن یک مصاحبه به صورت حضوری انجام می شود ، ظرفیت دانشگاه هر ساله تغییر می کند اما این دانشگاه هر ساله از 20 تا 40 دانشجوی بین المللی در زمینه داروسازی را پذیرش می کند ، شما جهت ثبت نام در این دانشگاه باید در کاه های آگوست تا سپتامبر اقدام کنید.

آیا امکان تحصیل رشته داروسازی در ترکیه بدون آزمون هم وجود دارد؟

بله ، تحصیل بدون آزمون در دانشگاه های خصوصی که شهریه بالاتری را دریافت می کنند امکان پذیر است اما نباید انتظاراتی مانند دانشگاه های دولتی در رتبه و جایگاه آموزشی داشته باشید.

آزمون های ورودی رشته داروسازی در ترکیه چگونه است؟

آزمون YOS در هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می شود و با توجه به دانشگاه مورد نظر باید در تاریخ و زمان تعیین شده در آزمون ثبت نام و شرکت کنید ، این آزمون به هر دو زبان ترکی و انگلیسی برگزار می شود و دقت داشته باشید که نمره منفی دارد. در صورتی که در آزمون SAT شر کت می کنید به دلیل بین المللی بودن آن باید به مهارت کافی در زبان انگلیسی رسیده باشید و برخی از دانشگاه ها تنها نتیجه این آزمون را ملاک پذیرش دانشجو می دانند ، دقت داشته باشید که این آزمون سخت تر از آزمون YOS است و فاقد نمره منفی می باشد.

برای تحصیل رشته داروسازی در ترکیه کدام دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

دانشگاه اتاتورک دانشگاه آنکارا دانشگاه استانبول دانشگاه خصوصی باشکنت دانشگاه باهچه شهیر دانشگاه یدی تپه

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه ، یک انتخاب هوشمندانه برای تحصیل این رشته در خارج از کشور است ، برای پرسیدن جزییات بیشتر یا بررسی شرایط خاص خود با ما از طریق دفاتر موسسه مهاجرتی رجبی در شهر های تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین همیشه می توانید از مقالات سایت به روز ترین اطلاعات را کسب کنید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل رشته داروسازی در اتریش است ، هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های دولتی اتریش معادل 700 تا 800 یورو در هر ترم است ، مقاله مربوط را بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

18 دیدگاه در “تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

  1. دنیا گفت:

    سلام خسته نباشید ی سوال داشتم من امسال کنکور دادم و اینکه معدل نهاییم 15وخورده ای شد میخواست بدونم ک میتونم با معدل پایین پذیرش در رشته های داروسازی و دندون تو دانشگاهای دولتی ترکیه بگیرم و اینکه اگه میشه چ کارایی باید برای پذیرش انجام بدم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه باید در ازمون ورودی یوس شرکت کنید و با شرط معدل امکان پذیرش در دانشگاه های خصوصی ترکیه را دارید.

      با تشکر از سوال شما

  2. الی گفت:

    سلام مدرک داروسازی ترکیه چه اندازه معتبر هست؟ اگه بعد از تحصیل برگردیم ایران میتونیم داروخانه باز کنیم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای ایجاد داروخانه در ایران می‌بایست یک مقطع تحصیلی بعد از فارغ التحصیلی بخوانید.

      با تشکر از سوال شما

  3. سممن اجمدی گفت:

    سلام.
    ظرفیت پذیرش دوره تخصص داروسازی در آزمون EUS در سال چند نفر است؟ و آیا هر دانشگاه جدا آزمون می گیرد.؟ ممنون

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هر دانشگاهی به صورت جداگانه آزمون yos را برگزار می کند.
      ظرفیت پذیرش هر دانشگاهی متفاوت است و ممکن‌است در هر سال تحصیلی تغییر کند.

      با تشکر از سوال شما

  4. سارا گفت:

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون. داروسازی 5 ساله در ترکیه اینطور که نوشتین کارشناسی ارشد هست و مثل ایران دکترای داروسازی نیست. آیا با این مدرک داروسازی 5 ساله امکان گرفتن مجوز داروخانه در ایران هست؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای دریافت مجوز داروخانه در ایران حتما باید فارغ التحصیل مقطع دکترا باشید.

      با تشکر از سوال شما

  5. نیلوفر گفت:

    سلام در مقطع کارشناسی ارشد هم باید برای گرفتن بورسیه آزمون بدیم؟!

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      طول تحصيل در رشته داروسازى در تركيه ٥ ساله بوده و از ابتدا كارشناسى ارشد ميباشد

      با تشکر از سوال شما

  6. ایدا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    کدوم در یک از دانشگاهای ترکیه میتونیم تخصص داروسازی بگیریم؟یا اصلا تخصص نداره در ترکیه؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      شما در اکثر دانشگاه های معتبر ترکیه از جمله :اژه ،حاچه تپه ،اتاتورک و…میتوانید جهت پذیرش تخصص داروسازی اقدام نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  7. مهرناز اسدی گفت:

    سلام من فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی هستم و 5سال در کمپانی نوارتیس ایران مشغول به کار هستم میخواستم بدونم برای کار در همین حوزه در ترکیه چطور میتواانم اقدام کنم .. ممنون از راهنماییتون

  8. نگین گفت:

    سلام وخسته نباشید میخاستم بدونم با۳۰۰میلیون میتونم رشته داروسازیو تو ترکیه بخونم؟ممنون میشم جواب بدین

  9. مجید گفت:

    سلام بنده مهندسی داروسازی دانشگاه تهران (خودگردان) را در سال 96اخذ کردم والان میخواستم بدونم برای وارد شدن به بازار کار در کشور ترکیه میتونم مدرکمو معادلسازی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه