تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه

تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه با توجه به اینکه ترکیه یکی از تولید کنندگان خوب پوشاک در جهان است و در صنعت پوشاک پیشرفت داشته ، بسیار محبوب و جذاب است.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا شرایط تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه را مورد تحلیل و بررسی قرار داده اند و نتایج آن را به صورت مختصر و مفید بیان کرده اند ، امیدواریم که با مطالعه آن به پاسخ پرسش های خود برسید و در غیر اینصورت مشاوران ما جهت ارائه هر گونه راهنمایی و مشاوره تخصصی در خدمت شما عزیزان هستند.

مد بخش بزرگی از زندگی امروزه است و علوم گسترده ای برای آموزش آن طراحی شده است ، مطالعه مد در دانشگاه به این معنی است که شما در مورد تمام جنبه های صنعت مد ، از جمله مهارت های فنی گسترده و درک خود از صنعت ، اطلاعات کسب خواهید کرد.

با توجه به ماهیت تخصصی اکثر مدارس مد ، بسیاری از دانشگاه های ارائه دهنده رشته طراحی و مد در جهان وجود دارند که در زمینه تخصصی دارای شهرت هستند ؛ دانشگاه های جهانی صنعت مد در ایالات متحده (نیویورک) ، انگلستان (لندن) ، فرانسه (پاریس) ، ژاپن (توکیو) و بلژیک قرار دارند.

گرچه دانشگاه های طراحی مد در ترکیه در جایگاه های اول قرار ندارند اما فراموش نکنید که مدارک اخذ شده از دانشگاه های طراحی مد ترکیه چیزی کمتر از دانشگاه های ایالات متحده و انگلستان نخواهد بود ، زیرا ترکیه در صنعت مد و لباس پیشرفت های چشمگیری داشته است.

علاوه بر این ، تحصیل این رشته در ترکیه در همسایگی ایران مزیت هایی برای دانشجویان ایرانی دارد که آن را از دیگر کشورها متمایز می سازد پیشتر نیز در مقاله تحصیل در ترکیه هزینه های تحصیل و زندگی و شرایط ورود به دانشگاه های آن را بیان کرده ایم ، خوب است مقاله تحصیل در ترکیه را نیز در کنار این مقاله مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه

مقاطع تحصیلی رشته طراحی مد در ترکیه

دانشجویانی که در زمینه طراحی مد در ترکیه تحصیل می کنند می توانند با هنر طراحی و ایجاد انواع مختلف لباس و اکسسوری آشنا شوند ، تاریخچه ، تکنیک ها ، طراحی و تجارت از جمله موضوعات احتمالی برنامه های این زمینه است. تحصیل در رشته طراحی مد در دانشگاه های ترکیه از مقطع لیسانس آغاز می شود و تا مقطع دکترا تخصصی پیش می رود ( مراجعه به بخش تخصص طراحی مد در ترکیه ).

سال های تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه برای لیسانس ۳ تا ۴ سال ، برای فوق لیسانس ۲ سال و برای دکترا ۴ سال است ، علاوه بر این برخی دوره های طراحی مد نیز وجود دارد که مدت آن از ۶ ماه تا ۶ سال متفاوت است.

لیسانس طراحی مد در دانشگاه هایی در شهرهایی مانند استانبول و ازمیر ترکیه تدریس می شود ، برخی از این برنامه ها از طریق شعبه هایی از دانشگاه های اروپا و آمریکا ارائه می شوند.

به عنوان مثال ؛ تحصیل لیسانس در طراحی مد و فن آوری I.F.A پاریس در شعبه ای در ترکیه قابل تحصیل است ، این رشته در شعب دانشگاه های کشورهای دیگری مانند خود فرانسه و شانگهای چین نیز تدریس می شود.

لیسانس در طراحی مد و فن آوری I.F.A. میراث مد را با آخرین تغییرات تکنولوژیکی و چشم انداز بین المللی ترکیب می کند تا نیازهای صنعت مد فعلی را برآورده کند ، این برنامه کامل ، فشرده و مهیج بوده و کلاس ها محدود به ۲۵ دانشجو در هر کلاس است ، اعتبارات به دست آمده از این تحصیلات ۱۸۰ ECTS است.

یک برنامه لیسانس در طراحی مد ترکیه نیز به طور مشترک توسط دانشگاه دوم ناپل (SUN) و دانشگاه هنر اوکان ، ارائه می شود.

برنامه های تخصص طراحی و مد در بخش جداگانه ای مورد بررسی قرار گرفته است که در ادامه این محتوا می توانید آن را مطالعه کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های سطح بالای ترکیه ، با آزمون های آسان و ارائه مدارک معتبر جهانی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کارشناس ارشد طراحی مد در ترکیه

در حال حاضر ما ۳ برنامه کارشناسی ارشد طراحی مد در ما ۳ دانشگاه ترکیه یافته ایم که مشخصات آنها در زیر آورده شده است:

  • سال های تحصیل آن ۱-۲ سال
  • استانبول ؛ ۲ برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه های Istanbul Gelisim و دانشگاه Halic ؛ هزینه متوسط ۱۵۷،۸۹۳،۷۵۰ ریال
  • آنکارا ؛ ۱ برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه Atilim ؛ هزینه متوسط ۲۵۸،۶۵۱،۰۱۵ ریال

کارشناس ارشد طراحی لوازم جانبی هم یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی است که با استفاده از قوانین ترکیب می داند چه موادی برای ساخت لوازم جانبی مناسب است ، مجموعه مهارت های آنها شامل یافتن منابع ظاهری الهام بخش است که شامل تجسم این ایده ها به صورت طرح و ماکت و همچنین توانایی مطالعه ، تحلیل و درک آخرین روندهای دنیای مد است.

مطالعه اصلی کارشناسی ارشد طراحی لوازم جانبی شامل تولید اسکیس و طراحی مدل هایی است که شامل مجامع مرتبط با جواهرات و لوازم جانبی است که شامل سبک مواد گرایش های مد است.

برنامه های دکترای طراحی مد در ترکیه 2023

دانشجویان در زمینه مطالعات پیشرفته طراحی معمولاً علاوه بر خلاقیت خود ، استفاده از مهارت های تفکر انتقادی را برای طراحی و تولید اشیای زیبای طراحی شده یاد می گیرند ، آنها همچنین نحوه پیشرفت در فناوری ، توانایی مشارکت و طراحی تأثیر بازاریابی در فضای داخلی ، لباس ، لوازم جانبی و فضاهای عمومی را بررسی می کنند.

دکترای مطالعات طراحی از برنامه های برتر دکترای طراحی در ترکیه است که در سال ۲۰۲۱ در دانشگاه اقتصاد ازمیر ارائه شده است ، این یک برنامه تمام وقت به زبان انگلیسی است که ۴ سال به طول می انجامد و هدف اصلی از ارائه آن متحد کردن همه رشته های طراحی به منظور ایجاد خلاقیت بیشتر است.

با مدارک بالا می توان در ترکیه براحتی به کار مشغول شد و درآمد های بالاکسب کرد در مقاله کار در ترکیه مشاغل مورد نیاز این کشور را بیان کرده ایم و حقوق و دستمزد هر یک را بررسی نموده ایم ، خواندن مقاله را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های طراحی مد ترکیه

بهترین دانشگاه های طراحی مد ترکیه

بهترین دانشگاه های طراحی مد ترکیه ، در استانبول واقع شده اند ، به عنوان مثال دانشگاه بیلگی استانبول برای این رشته بهترین در ترکیه است و برخی دوره های طراحی مد این دانشگاه با دانشگاه های معتبر دنیا مشترک است.

سایر دانشگاه های معتبر ترکیه برای تحصیل رشته طراحی مد در استانبول ، شامل دانشگاه اوکان (از دانشگاه های خصوصی شهر استانبول) ، مدرسه مد استانبول ، دانشگاه مال تپه (از دانشگاه های خصوصی در استانبول) ، دانشگاه IED استانبول (از دانشگاه های خصوصی و بین المللی در استانبول) ، بچلر استودیو استانبول (ارائه مدرک I.F.A فرانسه پس از فارغ التحصیلی) ، دانشگاه مارمارا (از دانشگاه های دولتی در استانبول) ، دانشگاه آیدین (از دانشگاه های خصوصی در استانبول) ، دانشگاه هنر های زیبا (در استانبول) ، دانشگاه یدی تپه (از دانشگاه های خصوص در استانبول) ، می شود.

از برترین اساتید برجسته در زمینه طراحی مد و لباس در ترکیه می توان به اردم مورالی اغلو ، حسین چالایان و دلارا فیندیک اغلو اشاره کرد.

سایر دانشگاه ها در شهر های دیگر ترکیه شامل دانشگاه آنادولو (از دانشگاه های دولتی در شهر اسکی شهیر) ، دانشگاه اژه (از دانشگاه های دولتی در ازمیر) ، دانشگاه دوکوز ایلول (در ازمیر) ، دانشگاه بیلکنت (از دانشگاه های خصوصی در آنکارا) ، دانشگاه ایسیک (استانبول) ، دانشگاه فنی استانبول ، دانشگاه ارل (استانبول) ، دانشگاه هالیک و دانشگاه آتیلیم (از دانشگاه های خصوصی در آنکارا) ترکیه می شود.

شرایط پذیرش رشته طراحی و مد در ترکیه

دانشجویان بطور کلی برای ورود به رشته طراحی مد در ترکیه باید یک آزمون مهارت یا طراحی را بگذرانند ، البته شرایط پذیرش دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت است باید به این موضوع توجه داشت.

شرایط پذیرش رشته طراحی مد در ترکیه به طور مشترک شامل موارد زیر است:

  • حداقل ۱۸ سال سن
  • مدرک دبیرستان یا معادل آن
  • مدرک زبان ترکی یا انگلیسی ( یا آزمون تعیین سطح دانشگاه )
  • داشتن انگیزه ای قوی در مد
  • مصاحبه (در دانشگاه یا اسکایپ)
نام دانشگاه شرایط پذیرش
دانشگاه آتیلیم برای پذیرش در این دانشگاه در رشته طراحی مد متقاضی باید در آزمون SAT شرکت کند و نمره قبولی را کسب کند.
دانشگاه یدی تپه برای پذیرش از این دانشگاه متقاضیان باید در یکی از آزمون های SAT یا ACT شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند.
دانشگاه مارمارا متقاضیان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید در آزمون YOS خود این دانشگاه شرکت کنند و نمره مورد قبول را کسب کنند.
دانشگاه بیلگی استانبول برای قبولی در این دانشگاه و ادامه تحصیل در رشته طراحی مد ، دانشجو باید حداقل نمره ۱۰۰۰ را در آزمون SAT این دانشگاه کسب کند.
دانشگاه اوکان دانشجویان برای قبولی در این دانشگاه باید در آزمون YOS این دانشگاه نمره قبولی را برای رشته طراحی مد کسب کنند.
دانشگاه بچلر استودیو برای اخذ پذیرش این دانشگاه متقاضی باید در آزمون SAT موفق شود.
دانشگاه بیلکنت برای ادامه تحصیل در این دانشگاه متقاضیان باید در یکی از آزمون ها SAT ، GCE و یا سطح پیشرفته IB پذیرفته شوند.
دانشگاه آنادولو متقاضیان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید در آزمون YOS این دانشگاه شرکت کنند نمره مورد قبول را کسب کنند.
دانشگاه مال تپه برای اخذ پذیرش از این دانشگاه دانشجویان باید در یکی از آزمون ها SAT (با حداقل نمره ۱۰۰۰) و یا YOS (با حداقل نمره ۴۰) موفق شوند هم چنین معدل دیپلم نیز پذیرفته می شود.

دروس رشته طراحی مد و لباس در ترکیه

اهداف دروس رشته طراحی مد و لباس در ترکیه ، شامل ساخت نمونه کار ، تبدیل طرح های پوشاک به صورت دیجیتال ، طرح تولید مجموعه مد ، شناخت نیاز های طراحی لباس ، یادگیری نحوه شناسایی و انتخاب پارچه برای طراحی پوشاک می شود.

در ترم یک و دو دانشجویان به مطالعه دروس پدیده های مد ، تحقیق برای مواد اولیه پوشاک ، سبک تحقیق توسط نقاشی ، مفهوم مد ، اصول ترکیبی برای پوشاک مختلف ، ترکیب انواع پوشاک ، مطالعه و استفاده از مواد اولیه ، مدیریت کار ، اصول ترکیب پوشاک ساده ، برنامه کاربردی گرافیکی و ارائه ویژوال ، می پردازند.

در ترم سه و چهار دانشجویان به مطالعه ترکیب لباس های طراحی شده ، مد و جامعه ، ارزیابی سبک ها از طریق DRAPING ، مفهوم متمایز مد ، توسعه محصول مد ، امکان پذیری تولید پوشاک ، تحلیل روند و ارائه ، تعریف ویژگی های مجموعه ، تولید پوشاک ، طراحی فایل های فنی ، برنامه ریزی دقیق و نمونه اولیه می پردازند.

در ترم های پنج و شش دانشجویان دروس جمع آوری مجموعه و طراحی نمونه ، خرید و فروش محصولات مد ، برنامه ریزی و تولید ، طرح تولید مجموعه ، ارزیابی پوشاک ، جمع آوری بازار هدف ، ارائه و ارزیابی مجموعه ها ، ارتقائ مد و طراحی نمونه کارها را فرا می گیرند.

دروس رشته طراحی مد و لباس در ترکیه

هزینه تحصیل طراحی مد در ترکیه

هزینه تحصیل طراحی مد در ترکیه با توجه به خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه ها متفاوت است ، اما بطور کلی میتوان گفت تحصیل در رشته طراحی مد در این کشور ۱۳،۰۰۰ دلار تا ۶۰،۰۰۰ دلار در سال برای دانشجویان هزینه دارد ، در ادامه به بررسی جزیی شهریه مهم ترین دانشگاه های ترکیه می پردازیم:

  • دانشگاه بیلگی استانبول ؛ هزینه تحصیل در رشته طراحی مد و فشن در مقطع کارشناسی در دانشگاه بیلگی استانبول ۶،۶۵۸ یورو در سال است.
  • دانشگاه هالیک ؛ هزینه تحصیل طراحی مد و فشن در این دانشگاه برای دوره دو ساله ۳،۰۰۰ دلار برای هر سال هزینه دارد.
  • دانشگاه آیدین ؛ شهریه تحصیل در این دانشگاه برای رشته طراحی مد و فشن در مقطع لیسانس ، ۶،۰۰۰ دلار برای هر سال است.
  • دانشگاه یدی تپه ؛ شهریه تحصیل در رشته طراحی مد در دانشگاه یدی تپه ، ۹،۵۰۰ دلار در سال است.
  • دانشگاه اوکان ؛ دانشجویان برای تحصیل در رشته طراحی مد و فشن در دانشگاه اوکان برای دوره لیسانس ، باید ۸،۸۰۰ دلار در سال شهریه بپردازند.
  • دانشگاه ازمیر ؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی برای طراحی مد و فشن ۸،۱۶۶ دلار برای هر سال است.
  • دانشگاه آتیلیم ؛ شهریه تحصیل در رشته طراحی مد و فشن در دانشگاه آتیلیم برای هر سال ۸،۶۵۱ یورو در هر سال است.

برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه مقالات زیر را بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید.

بورسیه طراحی مد در ترکیه

اگر علاوه بر رشته طراحی و مد ، شرایط تحصیلی سایر رشته های تحصیلی در دانشگاه های ترکیه را مطالعه کرده باشید می بینید که هر رشته سفره اختصاصی خود را برای اعطای بورسیه ها دارد ، سازمان بورسیه ترکیه ، سازمان بزرگی است که دانشجویان مستعد را از بورس های ۱۰% تا ۱۰۰% بهره مند می کند.

برای تحصیل رشته طراحی و مد در ترکیه نیز مواردی از بورس های تحصیلی یافت می شود که پیش نیاز آن برخورداری از رزومه قوی تحصیلی است ، همانطور که آگاه هستید رشته طراحی یک رشته تحصیلی خلاقیتی است و افرادی در آن موفق هستند که خلاقیت و قدرت ترسیم خیلیی بالایی داشته باشند.

فراموش نکنید که رقابت برای دریافت بورسیه طراحی مد در ترکیه بسیار شدید است و قطعا هر چه سابقه فعالیت های ترسیم شما در زمینه های مختلف از طراحی لباس بیشتر باشد و همچنین اگر بتوانید در آزمون اختصاصی برای بورسیه درخشش بیشتری داشته باشید ، شانس شما برای اخذ بورسیه تحصیل در رشته طراحی و مد ترکیه بیشتر خواهد بود.

در بخش آزمون ورودی رشته طراحی مد ترکیه توضیحات بیشتری درباره آزمون ها داده می شود ، با ما همراه باشید و از اطلاعات مفید ارائه شده توسط همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی استفاده کنید.

نحوه درخواست بورس تحصیلی ترکیه و شرایط آن

برای درخواست بورس تحصیلی دولت ترکیه هزینه ای برای درخواست وجود ندارد ، فقط کاری که همه شما باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که شما یک کاندید واجد شرایط برای درخواست برنامه بورس تحصیلی در رشته مورد نظر هستید.

برخی از کشورهایی که برای برنامه بورس تحصیلی ترکیه مجاز هستند ، آلمان ، ایسلند ، ایالات متحده ، امارات متحده عربی ، پاکستان و غیره هستند ، کشورهای دیگری نیز در این لیست وجود دارد که نامزدها فقط می توانند برای برنامه تحصیلات تکمیلی درخواست دهند ، معیارهای واجد شرایط بودن بورس تحصیلی دولت ترکیه در زیر ذکر شده است:

  • سن داوطلب یکی از معیارهای دقیق است که مورد توجه قرار می گیرد.
  • اگر می خواهید برای مدرک کارشناسی اقدام کنید ، نباید قبل از ژانویه ۱۹۹۷ به دنیا آمده باشید.
  • اگر می خواهید برای کارشناسی ارشد اقدام کنید ، نباید قبل از ژانویه ۱۹۸۸ متولد شده باشید.
  • به همین ترتیب ، برای Ph.D. فرد نباید قبل از ژانویه ۱۹۸۳ متولد شده باشد.

توجه داشته باشید که اگر شهروند ترکیه هستید یا قبلاً شهروند آن بوده اید ، نمی توانید برای برنامه بورس های ترکیه اقدام کنید ، به عبارتی دانشجویانی که در ترکیه تحصیل می کنند توانایی استفاده از این نوع بورسیه ها را ندارند.

زبان تحصیل طراحی مد در ترکیه

زبان تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه بسته به دانشگاه انتخابی می تواند ترکی یا انگلیسی باشد ، دانشگاه هایی که شعب دانشگاه های اروپایی یا آمریکایی هستند به صورت مشترک زبان تحصیل را انگلیسی انتخاب کرده اند که تحصیل در آن برای دانشجویان بین المللی راحت تر باشد.

نمره زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در این رشته حداقل آیتلس ۵٫۵ یا تافل ۶۵ یا مدرک TOMER است.

فراموش نکنید که برای تحصیل در هر دانشگاهی در ترکیه ، بهتر است که مهارت های زبان ترکی خود را ارتقا دهید ، در حالی که زبان تحصیل طراحی مد در ترکیه در بیشتر دوره ها به زبان انگلیسی است ، اگر ترکی بلد نیستید احتمالاً در دوستی ، کار با دیگران و ملاقات با استادان مشکل خواهید داشت.

شما می توانید از طریق شرکت در دوره های ترکی که دانشگاه به شما ارائه می دهد فرصتی برای یادگیری زبان ترکی پیدا کنید و می توانید با افرادی از فرهنگ های مختلف دوست باشید.

زبان تحصیل طراحی مد در ترکیه

آزمون های ورودی طراحی مد ترکیه

دانشجویانی که به دنبال پذیرش در دانشگاه های ارزشمند مد و طراحی هستند ، باید از مراحل ورود و پذیرش اطلاع داشته باشند. توجه داشته باشید که آزمونی که خارجی ها برای ورود به دانشگاه های ترکیه باید شرکت کنند ، با آزمون دانش آموزان ترکیه تفاوت دارد ، OSS آزمونی است که دانش آموزان ترک باید در آن شرکت کنند و همانند کنکور ایران می باشد ، گاهی اوقات ممکن است شرکت در OSS برای دریافت بورسیه ترکیه الزامی شود.

اما آزمون های ورودی طراحی مد ترکیه که شما به آن نیاز دارید ، آزمون هایی از قبیل YOS ، SAT یا ACT و یا GCE است ، شما باید یک سال قبل از تحصیل در ترکیه در یکی از این آزمون ها شرکت کنید و نمره قبولی آن را کسب کنید.

در حالت کلی می توان گفت از متقاضیان رشته طراحی مد در ترکیه آزمونی گرفته می شود که در دو بخش برنامه ریزی شده است:

  • مرحله اول تست طراحی است ، در این مرحله قدرت ترسیم دانشجو مورد ارزیابی قرار می گیرد و توجه می شود که آیا دانشجو می تواند ایده های خود را به خوبی روی کاغذ پیاده کند یا نه.
  • مرحله دوم طراحی ذهنی است ، این مرحله تا حدودی مشابه آزمون اسکیس است ، که در این مرحله یک شی به متقاضی داده می شود و از او خواسته می شود واقعه یا مفهومی را در رابطه با شی به تصویر بکشد.
آمادگی برای آزمون ورودی طراحی مد ترکیه

آمادگی برای آزمون ورودی طراحی مد ترکیه

در آمادگی برای آزمون ورودی طراحی مد ترکیه باید به ملاک دانشگاه ها توجه داشته باشید ، برخی از دانشگاه ها ملاک خود را آزمون پرسپکتیو قرار می دهند ، دیگری بر اساس نمونه کارها و رزومه و دیگری بر مبنای اصول رنگ شناسی متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می دهند.

در کنار موارد اشاره شده برای پذیرش در دانشگاه های طراحی مد و لباس ، شرایط کلی برای همه دانشگاه ها شامل ارائه مدرک و ریزنمرات دوره دیپلم (معدل دیپلم بالای ۱۴) ، فتوکپی پاسپورت ، ۲ قطعه عکس پرسنلی نیز الزامیست.

در ترکیه رشته های دیگری هم وجود دارد که بسیار معتبر و پر رونق هستند مانند رشته های علوم پزشکی در خصوص آزمون های ورودی این رشته های در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به طور مفصل صحبت کرده ایم.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه انتخاب بسیاری از دانشجویان ایرانی است که می خواهند در دانشگاه های معتبر خارج از کشور با هزینه های مقرون به مصرفه تحصیل کنند.

در وبینار ارائه شده در این بخش سپیده یگانه از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به تمام سوالات و ابهامات شما در خصوص تحصیل در دانشگاه های ترکیه پاسخ می دهد.

برای بررسی شرایط خود برای مهاجرت تحصیلی فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آمادگی برای آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه با دریافت مشاوره حرفه ای از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایا و معایب تحصیل طراحی مد ترکیه

شما به عنوان یک دانشجو بین المللی باید مزایا و معایب تحصیل طراحی مد ترکیه را در نظر بگیرید زیرا آنچه سبب لذت یا حتی دلگیری هنگام تحصیل در یک کشور می شود ، جنبه های مثبت و منفی آن است.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در این بخش این جنبه ها را بررسی کرده است و آنچه که سبب جذب یک دانشجو به ترکیه می شود را شرح داده است و همچنین جوانب منفی آن را نیز در نظر گرفته است.

آینده کاری رشته طراحی مد در ترکیه

صنعت پوشاک ترکیه یکی از صنایع پیشرو در اقتصاد کشور است ، در صنعت پوشاک ترکیه نیاز به طراحی و طراح به موازات تحولات بازارهای داخلی و بین المللی روز به روز افزایش می یابد ، بنابراین ، بسیاری از شرکت ها ، با هدف تولید محصولات با ارزش افزوده ، مجبور شدند طراحی را به فرآیند تولید اضافه کنند و نیاز به یک طراح مد آموزش دیده به یک مسئله فعلی تبدیل شده است.

بنابراین دانشجویی که برای طراحی مد وارد ترکیه می شود می تواند امیدوار باشد که شغل خوب با درآمد مناسب (۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ لیر در ماه) داشته باشد.

جذابیت زندگی چند فرهنگی ترکیه برای دانشجویان مد

شما با تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه احساس خواهید کرد که در بهشت هستید زیرا زیبایی های بی شماری وجود دارد که شما را مجذوب منظره خود می کند!

ترکیه با داشتن حداقل یک دانشگاه در هر شهر ، دقیقاً یک کشور دانشجو دوست است! باشگاه های اجتماعی ، تیم های ورزشی و رویدادهای فرهنگی در هر دانشگاه دانشجویان را دور هم جمع می کند و جغرافیای دور را نزدیک می کند.

از آن جهت که تحصیل ملزم به برخورداری از امکانات و رفاه تحصیلی است ، ترکیه فکر همه چیز را کرده است و با ارتقا خدمات خود ، دیگر مهم نیست که کدام دانشگاه را انتخاب کنید ، یک زندگی دانشگاهی مدرن و راحت را تجربه خواهید کرد که مجهز به آخرین فن آوری روز است.

تحصیل رشته طراحی مد در برخی کشورها را با هم مقایسه کنید.

معایب تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه

فردی که رشته طراحی مد در ترکیه را برای تحصیل انتخاب می کند باید بداند که یکی از معایب بارز این خواهد بود که حتی اگر زبان انگلیسی را برای تحصیل انتخاب می کند باز هم نیاز به آموزش زبان ترکی دارد.

مهارت انگلیسی در ترکیه گسترده نیست و حتی به گونه ای است که تعداد کمی از ترک ها پاسپورت دارند ( فقط ۱۰ درصد از جمعیت ) یا به خارج از کشور سفر می کنند. علاوه بر این ، رشته طراحی مد به طور کلی یک رشته هزینه بر است ، در عین حال که ترکیه از مکان های مقرون به صرفه برای تحصیل در این رشته است اما باز هم نسبت به رشته های دیگر هزینه های بالایی دارد.

شرایط پذیرش در دانشگاه های دولتی سخت تر بوده و اگر دانشجویی بخواهد در دانشگاه خصوصی تحصیل کند قطعا هزینه های سنگینی را باید متحمل شود. مورد دیگر که باید به آن اشاره شود موضوع اعمال مدارک اخذ شده از ترکیه در ایران است ، ممکن است برای کار با این رشته در ایران ممقداری دچار چالش شوید ، بنابراین توصیه می شود قبل از هر اقدام و هزینه ای با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی مشورت نمایید.

دانشگاه های طراحی مد مورد تایید ایران در ترکیه

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به دانشجویان و متقاضیانی که قصد تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه را دارند توصیه می کند در حد ممکن در دانشگاهی معتبر با اعتبار بین المللی تحصیل کنند ، زیرا دانشگاه های مورد تائید ایران در ترکیه این امکان را برای فارغ التحصیلان به وجود می آورد که در صورت تمایل به بازگشت به ایران با هدف تحصیل یا کار ، بتوانند بدون دغدغه و بدون مواجه شدن با دردسرهای تطابق مدرک ، در هر یک از این زمینه ها مشغول شوند و به فعالت بپردازند.

توجه داشته باشید که در صورت تحصیل در دانشگاهی غیر معتبر ، اعتبار مدرک شما با مشکل مواجه خواهد شد و بهتر است که قبل از هر اقدامی برای تحصیل در خارج از کشور ، با متخصصان و مشاوران ما مشورت کنید.

ما در بخش زیر برخی از موسسات آموزش عالی ارائه دهنده رشته طراحی مد معتبر دانسته شده از سوی نهادهای آموزشی ایران را ذکر کرده ایم و امیدواریم که برای شما موثر واقع شود.

دانشگاه های طراحی مد مورد تایید ایران در ترکیه

موسسات آموزش عالی معتبر ارائه دهنده رشته طراحی مد در ترکیه

  • دانشگاه آیدین استانبول Istanbul Aydin University
  • دانشگاه دوکوز ایلول Dokuz Eylul University
  • دانشگاه یدی تپه Yeditepe University
  • دانشگاه فنی استانبول Istanbul Technical University
  • دانشگاه آتیلیم Atilim University

برای اطلاعات تکمیلی ، با موسسه ما تماس بگیرید و از مشاوره ای رایگان بهره مند شوید ، دقت داشته باشید که مهاجرت ملزم به دانش و آگاهی برای انجام امور و الزامات تعیین شده از سوی هر دانشگاه و موسسه آموزش عالی است ، بنابراین تنها به اسامی فوق اکتفا نکنید و سایر شرایط را در همین مقاله مطالعه نمائید و سپس در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه

تحصیل در رشته طراحی مد در این کشور 13،000 دلار تا 60،000 دلار در سال برای دانشجویان هزینه دارد.

سال های تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه برای لیسانس 3 تا 4 سال ، برای فوق لیسانس 2 سال و برای دکترا 4 سال است ، علاوه بر این برخی دوره های طراحی مد نیز وجود دارد که مدت آن از 6 ماه تا 6 سال متفاوت است.

بهترین و اصلی ترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته طراحی مد در ترکیه ، در استانبول واقع شده اند ، به عنوان مثال دانشگاه بیلگی استانبول برای این رشته بهترین در ترکیه است و برخی دوره های طراحی مد این دانشگاه با دانشگاه های معتبر دنیا مشترک است.

حداقل 18 سال سن مدرک دبیرستان یا معادل آن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی ( یا آزمون تعیین سطح دانشگاه ) داشتن انگیزه ای قوی در مد مصاحبه (در دانشگاه یا اسکایپ)

زبان تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه بسته به دانشگاه انتخابی می تواند ترکی یا انگلیسی باشد ، دانشگاه هایی که شعب دانشگاه های اروپایی یا آمریکایی هستند به صورت مشترک زبان تحصیل را انگلیسی انتخاب کرده اند که تحصیل در آن برای دانشجویان بین المللی راحت تر باشد.

آزمون هایی از قبیل YOS ، SAT یا ACT و یا GCE است ، شما باید یک سال قبل از تحصیل در ترکیه در یکی از این آزمون ها شرکت کنید و نمره قبولی آن را کسب کنید.

دانشجویی که برای طراحی مد وارد ترکیه می شود می تواند امیدوار باشد که شغل خوب با درآمد مناسب (6000 تا 10000 لیر در ماه) داشته باشد.

آنچه در این محتوا مطالعه کردید چکیده ای از اطلاعات مربوط به تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه بود که مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی برای شما گردآوری کرده بودند ، اکنون اگر سوالی دارید که پاسخ آن هنوز برای شما مبهم مانده است ، لطفا با مشاوران مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و پرسش های خود را مطرح نمایید ، همچنین با مطالعه مقاله تحصیل در خارج از کشور می توانید بهترین دانشگاه هایی که رشته مورد علاقه تان را ارائه می دهد را بشناسید.

138 دیدگاه در “تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه

  1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه غزل گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من 20 سالمه و دیپلم تجربی با معدل 17/60 ر و دارم و قصد ادامه تحصیل توی رشته طراحی مد در استانبول رو دارم میخواستم ببینم بدون هیچ گونه آزمونی میشه توی دانشگاه های خصوصی بین المللی ثبت نام کنم جوری ک تخفیف شهریه بگیرم و اینکه سال اول رو هم میخوام ب صورت مقدماتی زبان ترکی بخونم

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      بله برای ورود به دانشگاه های خصوصی نیازی به آزمون ورودی نیست .
      تخفیف شهریه نیز بستگی به دانشگاه و رزومه شما دارد .
      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه N گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم اگه تو ترکیه تحصیل کنیم میتونیم اقامت بگیریم؟!

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بعد از پایان تحصیل با چند سال کار کردن به عنوان کارمند یا کارفرما میتوانید درخواست اقامت دائم بدهید .

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه شکوفه گفت:

    سلام.خسته نباشید.۳ دانشگاهی که برای ارشد معرفی کردید .بین المللی هستن؟و اینکه دانشگاه های بین المللی فقط دروس طراحی مد ارشد رو به انگایسی آموزش میدن یا ترکی هم دارن؟من زمان یادگیری انگلیسی رو ندارم.فقط میتونم ترکی یاد بگیرم.میخوام ببینم برای بورس فول فاند ارشد با توجه به اینکه فقط ترکی بلد باشم میتونم اقدام کنم یا نه؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله بین المللی اند .
      در بسیاری از دانشگاه ها کورس ترکی ارائه می شود .
      برای دریافت بورسیه دانشگاه های دولتی باید از طریق بورسلاری و در مارچ اپلای کنید و بعدا نتیجه مشخص خواهد شد .
      دانشگاه های خصوصی بورسیه کامل ندارند اما برخی طبق رزرومه تخفیف شهریه دارند.

      با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه نوری گفت:

    سلام دانشگاه های طراحی مد در استانبول دانشگاه مارمارا چه خصوصیاتی داره
    و درسته که در دانشگاه های استانبول برای طراحی مد کار آموزی هم وجود داره

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      از مزایای تحصیل در این دانشگاه به موارد زیر میتوان اشاره کرد
      کیفیت اموزشی بالا
      امکان تحصیل به زبان انگلیسی
      هزینه مناسب
      امکانات رفاهی و ورزشی عالی

      دوره کاراموزی بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد.

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Poonika گفت:

    سلام وقت بخیر، من اگر با دیپلم تجربی و معدل بالای 19 در سن 19 سالگی آزمون یوس دانشگاه های مد مختلف رو شرکت کنم و مدارک تومر و آیلتس با پوئن های مطلوب و خوب رو داشته باشم شانسم برای بورسیه ی دانشگاه های دولتی چقدر هست؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به نمره آزمون تان دارد ولی اگر در کالج آمادگی آزمون شرکت کنید شانس تان برای قبولی در آزمون بالاست.

      با تشکر از سوال شما

  6. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Ana گفت:

    سلام من طراحیم متوسطه ورشتم تئاتر هستش میتونم تو زمینه مد ادامه تحصیل بدم؟ یعنی با اینکه طراحیم ضعیفه؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید برای دانشگاه هایی که برای پذیرش نیاز به ارائه پرتفلیو نباشد اپلای نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه S گفت:

    سلام وقت بخیر. منظورتون از رزومه قوی‌ بابت بورسیه تحصیلی چیه؟ منظورتون سطح زبان انگلیسی و ترکی بالا و نمره قبولی تو آزمون ورودی دانشگاهه؟ یا منظورتون نمرات سه سال دبیرستان و معدل دیپلمه؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هم معدل کل دیپلم و هم سطح زبان و نمره آزمون تاثیر گذارند

      با تشکر از سوال شما

  8. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Zohreh گفت:

    با سلام من ۱۸ سالمه و دیپلم تجربی دارم و علاقه ی خیلی زیادی به طراحی لباس دارم و دوست دارم داخل این حرفه پیشرفت و مهاجرت بکنم به ترتیب چه کارهایی رو باید انجام بدم و که کمترین هزینه رو در برداشته باشه

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      میتوانید در دانشگاه های دولتی ترکیه که هزینه های کمی دارند تحصیل کنید.
      برای درود به این دانشگاه ها در ابتدا بهتر است در کالج های آمادگی آزمون شرکت کرده و بعد از آن آزمون دهید

      با تشکر از سوال شما

  9. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه صحرا گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    بنده 29 سالمه
    دیپلم تجربی با معدل بالا
    لیسانس برق مخابرات با معدل 14
    مدرک فنی حرفه ای دوره ی طراحی لباس و نازک دوزی دارم
    و حدود چهارسال سابقه ی کار البته بدون بیمه در حوزه پوشاک
    زبان ترکی استانبولی و انگیلیسیم متوسطه ولی میتونم ایلتس بگیرم…
    اگر ایلتس و gre رو نمره خوب بشه گرفت جای جبران معدل و نبود مقاله هست؟
    .
    من رشته ی طراحی مد رو دوست دارم ادامه بدم ولی ترکیبش با تکنولوژی یا مد پایدار در ارشد که چون لیسانسم برق مخابرات هست ، این امکان وجود داره؟
    خیلی دوست داشتم برای بچلر طراحی مد اقدام کنم ولی سن مشکل دارم، بهترین گزینه برای من چی هست؟
    مهاجرت کاری و یا تحصیلی؟ امکان گرفتن فاند وجود داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    و کدوم کشورها رو پیشنهاد میدین؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در رشته طراحی مد و رشته های مرتبط با آن نمی‌توانید مقطع مستر را پذیرش بگیرید و می بایست از بچلر شروع کنید.
      سن و معدل شما برای تحصيل در ترکیه مشکلی ندارد و می‌توانید به راحتی از مقطع بچلر شروع به تحصیل کنید.
      معمولا هر سال در ماه مارچ می‌توان برای بورسیه تحصیلی ترکیه اپلای کرد. به دانشجویانی که رزومه بهتری دارند بورسیه تعلق میگیرد. در نظر داشته باشید که ظرفیت دانشگاه ها برای بورسیه محدود می باشد.

      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه رها گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        بنده ۲۴سالمه و دانشجوی کارشناسی ترم ۷ رشته هنراسلامی هستم
        میخواستم بدونم که برای مقطع ارشد طراحی لباس در دانشگاه های ترکیه میتونم اقدام کنم؟ یا حتما نیاز است که مدرک لیسانسم طراحی لباس باشد؟
        و اینکه بهمن ماه سال بعد که مدرک لیسانسم رو گرفتم و فارغ التحصیل شدم باید ثبت نام کنم؟یا امسال؟

        1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          برای دریافت پذیرش رشته طراحی لباس می بایست لیسانس تان مرتبط با این رشته باشد بنابرین از ابتدا باید مقطع لیسانس را اپلای کنید.
          برای دریافت پذیرش میتوانید از الان برای ترم سپتامبر اپلای کنید. ( مدرک لیسانس تان نیاز نیست)

          با تشکر از سوال شما

  10. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Diba گفت:

    سلام خسته نباشید

    من مدرک دوزبانه طراحی لباس دارم که از اموزشگاه بین المللی پارس توی ایران گرفتم
    میخلستم بپرسم که این مدرک میتونه به من در بورسیه شدن کمک کنه یا حتما باید مدرک دانشگاهی داشته باشیم
    یکم راجبه بورسیه توضیح میدید بی زحمت

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در مقطع لیسانس این رشته در ترکیه با ارائه دیپلم مدرسه یا هنرستان می‌توانید پذیرش دانشگاه را دریافت نمایید. برخی از دانشگاه های ترکیه به صورت مقطعی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در نظر می گیرند و معمولا به افرادی که رزومه بهتری دارند بورسیه تعلق میگیرد. آیتم هایی که برای بورسیه اهمیت دارد شامل، سن، معدل، سطح زبان ،مدرک زبان و…. می باشد. مدارک فنی نیز می‌توانند کمک کننده باشند ولی به تنهایی کافی نیست.
      برای ورود به دانشگاه های ترکیه در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز شرایط مشابه مقطع لیسانس می باشد، ضمن اینکه مدرک لیسانس طراحی لباس نیز مورد نیاز است.

      با تشکر از سوال شما

  11. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه zahra گفت:

    سلام وقت بخیر , من دیپلم تجربی دارم و ۱۹ سالمه , میخواستم بدونم برای رشته طراحی لباس با مدرک قابل ترجمه از آموزشگاه میتونم بورسیه برای دانشگاه بگیرم ؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برخی دانشگاه های ترکیه برای افرادی که رزومه مناسبی دارند بورسیه تحصیلی در نظر گرفته اند. این بورسیه ها معمولا رقابتی است و افرادی که رزومه بهتری دارند پذیرفته می‌شوند.
      ارائه مدارک مرتبط با رشته تحصیلی، سطح زبان، سن، معدل و غیره مورد بررسی قرار میگیرند.

      با تشکر از سوال شما

  12. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه نگين گفت:

    سلام
    وقت بخير
    سال نوتون مبارك
    من ترم اخر طراحي لباس هستم با معدل ١٩
    مسلط به زبان تركى هم هستم
    يه سوال اينكه ايا كتاب يا كتابهايي وجود داره كه اصطلاحات فشن و مد رو به تركى داشته باشه؟
    و يكي هم اينه براى پيدا كردن كار مرتبط با طراحى لباس چه مداركى لازم دارم و چه پيش نياز هايي داره كه بايد داشته باشم
    البته اويت من تصويرسازي مد هستش براى كار بعد طراحى
    و نميدونم بين اين دو رشته براى كدومش تو تركيه كار بهتر پيدا ميشه
    ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با عرض سلام و تبریک سال نو

      بله چنین کتاب هایی هستند ولی لزوما نیازی به کتاب نیست با توجه به مسلط بودن به زبان ترکی به راحتی میتوانید در سایت های ترکی، موارد مورد نظرتان را سرچ کنید.
      برای پیدا کردن کار میزان دانش و مهارت، نمونه کار و سطح زبان شما توسط کارفرما مورد بررسی قرار میگیرد.
      پیدا کردن کار در زمینه طراحی لباس راحت تر است.

      با تشکر از سوال شما

  13. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه پگاه گفت:

    با سلام
    میخواستم بدونم که هزینه تحصیل در رشته طرای مد چه قدر هست؟؟
    من دیپلم تجربی دارم و 18سالمه میخواستم بدونم که کلا هزینه ها چقدر میشه و به چه مدارکی نیاز دارم برای تحصیل

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه از سالی 400 500 دلار در سال شروع می‌شود. مدارک تحصیلی مثل دیپلم و مدارک هویتی مثل پاسپورت احتیاج است.
      ورود به دانشگاه ها با آزمون و بدون آزمون ( پذیرش مستقیم) امکان پذیر است.

      با تشکر از سوال شما

  14. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Faeze گفت:

    سلام میخواستم بدونم هزینه تحصیل در ترکیه برای یادگیری زبان انگلیسی وترکی چقدرهست و اینکه هزینه تحصیل در رشته مد فشن چقدر میشه؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه آموزش زبان در کالج ها بین 1000 تا 5000 دلار برای هر دوره می باشد. مبلغ شهریه با توجه به نوع کالج، زبان و مدت زمان دوره متفاوت است.
      هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه نیز بسته به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) از 400 دلار تا 20000 دلار در سال می‌تواند متغیر باشد.

      با تشکر از سوال شما

  15. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Asma گفت:

    سلام وقت بخیر
    من مدرک زبان ترکی رو دارم ولی انگلیسی زیاد بلد نیستم میخواستم بدونم که برای تحصیل در رشته طراحی مد در ترکیه حتما به داشتن مدرک زبان انگلیسی هم نیاز داره؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تحصیل در ترکیه به هر دو زبان انگلیسی و ترکی امکان پذیر است و نیازی به ارائه هر دو مدرک زبان نمی باشد.

      با تشکر از سوال شما

  16. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Parastoo گفت:

    سلام من دانشجوی ترم پنج کارشناسی طراحی لباس دانشگاه سراسری شریعتی تهران هستم و می خوام بدونم اگر امسال مهاجرت کنم می تونم درسم رو در همین مقطع در دانشگاه های دولتی تر کیه ادامه بدم یا امکان تطبیق واحد ها وجود نداره و من باید همینجا درسم رو تموم کنم ؟
    و اینکه هزینه تحصیل در این رشته در دانشگاه های غیر دولتی چقدر هست؟
    و مناسب ترین راه اینکه امسال بتونم مهاجرت کنم و درسم تو ترکیه ادامه بدم چی هست؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      برای ادامه تحصیل در ترکیه به دو صورت می توانید اقدام کنید.
      1. با مدرک دیپلم پذیرش مقطع لیسانس
      و یا
      2. با مدرک لیسانس پذیرش مقطع فوق لیسانس را دریافت نمایید.
      هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه حداقل 7000 دلار در سال است که البته برخی دانشگاه ها به دانشجویان واجد شرایط کمک هزینه تحصیلی هم پرداخت میکنند.
      بهترین و سریع ترین روش مهاجرت به ترکیه برای شما این است که در کالج های آمادگی ترکیه ( جهت ارتقا سطح زبان و یادگیری دروس پایه) شرکت کرده و بعد از آن وارد دانشگاه شوید.

      با تشکر از سوال شما

  17. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه ملیسا گفت:

    سلام من ملیسا هستم و در دانشگاه بیلکنت از رشته ی مد فاذرغ و التحصیل شدم برای درست کردن برند خودم چقد هزینه نیاز دارم ،؟؟؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      حداقل ۶۰۰۰ یورو.

      با تشکر از سوال شما

  18. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Ana گفت:

    من ۲۳ سالمه و دیپلم تجربی دارم، انگلیسی رو مسلطم ولی مدرک ندارم، و میخوام به زبان انگلیسی با کمترین هزینه فشن دیزاین بخونم برا کارشناسی. کدوم دانشگاه ها این امکان رو دارن؟ در این دانشگاه ها آیا بورس هم میشه گرفت در مقطع کارشناسی؟ اگه میشه، روندش چجوریه باید قبل از اپلای نمونه کار بفرستیم؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      این رشته بهترین بازار کار رو و کمترین هزینه رو در دانشگاه داره. لزوما برای موفقیت بیشتر رفتن به کالج و یادگیری زبان ترکی و انگلیسی و اخذ مدرک و دادن ازمون میتونین وارد دانشگاه بشید.

      با تشکر از سوال شما

  19. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه massii گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم آیا دوره های کوتاه مدت طراحی و ساخت کیف و کفش یکساله یا 6ماهه در دانشگاه های ترکیه وجود داره؟
    و اینکه میتوان با زبان ترکی استانبولی در اونجا تحصیل کرد یا حتما زبان انگلیسی نیاز هست؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      خیر.کالج های کوتاه مدت برای این رشته ها در ترکیه وجود ندارد. شما میتوانید برای مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و… در رشته های مرتبط با مهارت خود در ترکیه اقدام نمائید.تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی و ترکی امکانپذیر میباشد که نیاز به ارائه مدرک زبان نیست و میتوانید با گذراندن دوره کالج ، زبان را نیز در این کشور اموزش ببینید.

      باتشکر از سوال شما

  20. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Reihane گفت:

    سلام مرسی که همه رو با دقت جواب میدین.من ساله اخر رشته ریاضی هستم میخواستم بدونم اگه رتبه خوبی بیارم میتونم بورسیه بشم یا بازم باید تو ازمونای ورودیشون شرکت کنم؟!

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      برای ورود باید ازمون ورودی بدین و پس از قبولی دانشگاه تعیین میکند براساس رزومه ای که دارید بورسیه شوید.

      با تشکر از سوال شما

  21. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه paridokht گفت:

    سلام خسته نباشيد.
    ميخواستم ببينم ميشه براي رشته ي دندانپزشكي توي تركيه بدون ازمون اقدام كرد؟! من شنيدم دانشگاهاي hacattepe , yeditepe بدون ازمون پذيرش ميكنند اما هزينشون سالي ٢٥ هزار دلاره. ميخواستم ببينم دانشگاهاي ديگه اي نيست با قيمت مناسب تر كه بشه بدون ازمون خوند؟!

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      بله برخی از دانشگاهها با شهریه های بین ۱۵۰۰۰تا ۲۲۰۰۰ دلار هم هست که میتوانید بدون ازمون وارد شوید البته به شرط داشتن معدل و مدرک زبان مناسب

      با تشکر از سوال شما

  22. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Aneeta گفت:

    سلام خسته نباشيد من امسال ميخوام كنكور يوس بدم براي طراحي لباس اما هيچ اطلاعاتي از دانشگاه ها ندارم و الويت من شهر هاي استانبول ، ازمير و انكارا هست اگه ممكنه راهنماييم كنيد

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      بله امکان پذیر میباشد .شما باید از طریق ثبت شرکت در ترکیه اقدام نمائید.حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت با توجه به شرایط و فضایی که جهت تاسیس اموزشگاه درنظردارید و همچنین منطقه مورد نظر شماو…متفاوت میباشد.

      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مونا گفت:

      با سلام
      من ۲۰سالمه و کاردانی و کارشناسی دانشگاه شریعتی طراحی و دوخت خواندم و معدلم ۱۸.۷۰شده . برای ارشد چجوری باید اقدام بکنم دانشگاهای ترکیه. و زبان ترکیم بلد نیستم

      1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

        با سلام

        ورود به دانشگاه هاى تركيه با ازمون ورودى ميباشد
        يكسال دوره كالج گذرانده و امادگى ازمون را كسب ميكنيد و پس از ان در ازمون شركت ميكنيد
        تحصيل به هر دو زبان انگليسى و تركى امكان پذير است
        مدرك زبان مورد نياز براى ورود به مقطع ارشد در اين كشور
        مدرك زبان انگليسى تافل يا ايلتس و مدرك زبان تركى تومر ميباشد .
        امكان يادگيرى زبان در كشور تركيه نيز برايتان فراهم است.

        با تشکر از سوال شما

  23. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه محدثه گفت:

    سلام لطف میکنید راجب هزینه های تحصیل رشته طراحی دوخت ر ترکیه در ماه رو توضیح بدید؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در این رشته هزینه ای بالغ بر 800 الی 1500 دلار در سال و هزینه ی زندگی ماهانه 300 الی 400 دلار می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  24. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه الهام گفت:

    سلام، وقت به خیر، من 40 سالمه و کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی و نوآوری دارم. میخواستم بدونم امکانش هست تا در دکترای مد ادامه تحصیل بدم؟ و میتونم بورس بشم یا بخاطر سن، باید دانشگاه خصوصی ادامه تحصیل بدم؟ سپاسگزارم

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      شما می توانید با معدل مناسب در مقاطع قبلی ،تعداد مقالات و مدرک زبان انگلیسی درخواست بورسیه دهید و در رشته های مرتبط با رشته خود تحصیل نمایید .

      با تشکر از سوال شما

  25. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه za گفت:

    سلام من در رشته طراحی دوخت در دوره کاردانی ترم اخر تحصیل میکنم .من میخواستم برا اموزش الگو سازی و دوخت به ترکیه برم و نمیدونم از کجا باید اقدام کنم و اموزشگاه معتبر و استاد حرفه ای پیدا کنم .میتونین کمکم کنید؟؟؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در این رشته نیاز هست شما در آزمون یوس و یا ست شرکت کنید تابتونید وارد دانشگاه دولتی بشین . برای اینکه بتونید آزمون بهتری داشته باشید بهتره در کالج شرکت کنید. بیشتر رشته های هنری در دانشکده های هنر شهرهایی مثل استانبول، آنکارا و ازمیر هست

      با تشکر از سوال شما

  26. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه پرستو اقاحسینی گفت:

    با سلام .من 22 سالمه و در ایران رشته تحصیلی دبیرستان و دانشگاهم غیر مرتبظ با هنر و طراحی لباس بوده .برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه که بتونم بورس هم بشم چه شرایظی لازمه ؟و کدوم دانشگاه ها بورس به دانشجویان خارجی میدن؟و رزومه کاری باید در ایران داشته باشم؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه باید آزمون یوس یا ست بدین. برای بورسیه گرفتن باید رزومه قوی داشته باشید مثلا معدل دیپلمتون بالا و ترجبحا20 باشه و مدرک زبان معتبر داشته باشین.

      با تشکر از سوال شما

  27. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه سحر گفت:

    سلام
    من ۱۹ سالمه و دیپلم گرافیک دارم میخوام تو ترکیه طراحی مد و لباس بخونم زبان انگلیسی خوب نیست اما ترکی بلدم و اینجا کلاس زبان ترکی استانبولی میرم
    واسه آزمون ورودی دانشگاهاشون چه کتاب هایی و باید خون؟؟
    آنتالیا هم دانشگاه مد داره؟؟
    میشه راهنماییم کنید

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      برای ورود بهدانشگاه های دولتی ترکیه باید آزمون یوس و ست بدین ، باتوجه یه اینکه روی زبان ترکیتون کار کردین بهتر هست در آزمون یوس شرکت کنید موارد امتحانی دروسی مثل ریاضی ، هندسه و هوش هست البته ریاضی در حد دبیرستان هست
      بیشتر رشته های هنری از جله طراحی مد در دانشکده های هنر شهرهایی مثل استانبول، آنکارا و ازمیر هست ولی در شهر آنتالیا دانشگاه آکدنیز هست که میتونید به تحصیل در این رشته بپردازید.که اتفاقا زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی هست.

      با تشکر از سوال شما

  28. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه سحر گفت:

    سلام من سحر هستم و ۱۹ سالمه و رشتم گرافیک دیپلم و با ۱۶ قبول شدم میخوام ترکیه طراحی مد بخونم واسه
    آزمون ورودی دانشگاهاشون چه کتاب هایی و باید خوند؟؟
    دانشگاه های آنتالیا هم طراحی مد و لباس دارن؟؟
    زبان انگلیسیم خوب نیست اما زبان ترکی بلدم و مدرکشو میگیرم

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه در رشته ی طراحی لباس شما باید در آزمون یوس شرکت نموده و پس از دریافت نمره ی قبولی وارد دانشگاه شوید و قبل از شرکت در آزمون بهتر است در کالج آمادگی یوس شرکت کرده و زبان ترکی را نیز یاد بگیرید ، مباحث آزمون ریاضی هندسه و هوش می باشد ، دانشگاههای آنتالیا نیز طراحی مد ارائه می دهند .

      با تشکر از سوال شما

  29. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه صنم گفت:

    سلام
    ببخشيد ايا علاوه بر آزمون هاي ورودي ما بايد نمونه كار نشون بديم؟
    و اينكه ايا نمونه كار هاي ما بايد نمونه هاي طراحي هامون باشه يا نمونه هاي دوخته شده؟و اينكه در كل اگر ما در خياطي و الگو سازي ضعيف باشيم مي تونيم توي طراحي لباس موفق باشيم؟و ايا خياطي و الگو سازي جزو واحد هاي درسي اين رشته هست؟بعد از پايان دانشگاه مي تونيم در حوزه طراحي مد و لباس فعاليت كنيم ولي خياطي و الگو سازيمون خوب نباشه؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      تمام موارد مورد نظرتان جزء دروس اموزشى اين رشته بوده و به شما اموزش داده ميشود
      و پس از فارغ التحصيلى فرصت شغلى در رشته هاى
      طراح مد
      طراح نساجی
      الگو ساز
      طراح مد
      تصویرگر مد
      مشاور مد
      طراح لباس
      روزنامه نگار مد
      طراح لوازم جانبی مد
      مدرس مد
      هماهنگ کننده مد (تلویزیون، سینما، عملکرد صحنه، مجلات، و غیره)
      برايتان در تركيه و ديگر كشورها مخصوصا ايتاليا فرانسه و كانادا فراهم ميباشد.

      با تشکر از سوال شما

  30. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه سارا گفت:

    سلام
    آيا براي تحصيل در رشته طراحي لباس بايد خياطي بلد باشيم و اينكه آيا خياطي و الگو سازي جزو واحد هاي درسي هست؟و در آخر اينكه خياطي و الگو سازي در اين رشته مهم هست؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      ببینید شما قطعا برای رشته طراحی لباس به این مهارت نیاز خواهید داشت ولی لازم نیست این از قبل بلد باشید بلکه در طی تحصیل آموزش خواهید دید.

      با تشکر از سوال شما

  31. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه پریدخت گفت:

    سلام .من در ایران رشته کاملا غیر مرتبط با مد رو میخونم .ولی میخوام که برای تحصیل تو دانشگاه های طراحی و مد ترکیه اقدام کنم .ایا فقط دانشگاه های دولتی ترکیه دانشجوی خارجی بورس میکنند؟یا دانشگاه های خصوصی طراحی لباس هم بورسیه دارند؟و شرط بورسیه شدن چیه؟و کدام دانشگاه های طراحی لباس دولتی و کدام خصوصی هستند؟ممنون

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      هر دانشگاهی چه دولتی چه خصوصی در بازه ای از زمان ممکن است برای دانشجویان بورسیه در نظر بگیرد ؛ که شرایط بورسیه را در همان بازه زمانی اعلام می کنند . اما معمولا پارامتر هایی مثل سن ، معدل دیپلم ، نمره مدرک زبان و …. در بورسیه شدن تاثیرگذار می باشد .
      دانشگاه های دولتی
      آنکارا
      استانبول
      اوکان
      اژه
      آتاتورک

      دانشگاه های خصوصی
      کوچ
      یدی تپه
      و…

      با تشکر از سوال شما

  32. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه زهره گفت:

    با سلام من 23 سالمه و لیسانسم مرتبط به هنر نیست ولی مخواستم رشته طراحی لباس تو ترکیه بخونم زبان ترکی مسلطم و زبان هم تموم کردم و فقط امتحان تافل یا ایلس مونده که میخواستم در صورت لزوم اونم بگیرم الان من با این شرایط می تونم تو ترکیه شروع به تحصیل کنم و چقد باید برای دانشگاه هزینه کنم؟!

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      شما برای ورود به دانشگاه های هنر در مقطع ارشد باید درآزمون یوس شرکت نموده و بعد از قبولی در آزمون وارد رشته ی مورد نظرتون بشوید و اگر بخواهید وارد این رشته در مقطع کارشناسی ارشد شوید باید آزمون آلس را شرکت نموده و پس از قبولی وارد دانشگاه شوید ، هزینه تحصیل در حدود ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  33. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه جورابچی گفت:

    سلام. من ارشد طراحی صنعتی از دانشگاه تبریز دارم. می تونم در ترکیه در مقطع دکترا در رشته طراحی لباس تحصیل کنم ، البته با اخذ بورسیه؟ دانشگاه های ترکیه این رشته رو در مقطع دکترا پوشش میدن؟ و اینکه نیاز بهشرکت در آزمون YOS دارم؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      خير با توجه به رشته تحصيلى ارشدتان امكان تحصيل اين رشته در مقطع دكترا را نداريد
      در صورت مرتبط بودن رشته تحصيليتان در مقطع كارشناسى با طراحى مد ميتوانيد مجددا در مقطع ارشد در رشته طراحى مد تحصيل كنيد در غير اين صورت ميتوانيد ازمون يوس را شركت كرده و از مقطع كارشناسى در رشته طراحى مد به تحصيل بپردازيد
      دريافت بورسيه بستگى به شرايط شما و نظر دانشگاه دارد.

      با تشکر از سوال شما

  34. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Fatemeh گفت:

    سلام من دانشجوی طراحی لباس هستم مقطع کاردانی متولد ۷۹هستم می خوام برای رشته طراحی لباس در یکی از دانشگاه های ترکیه تحصیل کنم زبان ترکی برای این رشته کافیه یا باید حتما انگلیسی باشه و این رشته با آزمون ورودی ارائه میشه یا نه؟؟؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      اگر تحصیل در مقطع لیسانس را مد نظر دارید بسته به دانشگاه انتخابی ، پذیرش دانشگاه می تواند با آزمون یا بدون آزمون ورودی باشد ولی در کل آزمون ها سخت و پیچیده نیستند .
      رشته طراحی لباس به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود که شما میتوانید از ابتدا زبان تحصیل خود را انتخاب کنید ./

      با تشکر از سوال شما

  35. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه faeze گفت:

    سلام خسته نباشین
    من ۲۱سالمه در تبریز تازه کارشناسی طراحی پوشاکمو دارم میخونم که از الان میخوام به دنبال کارای ادامه تحصبلم وگرفتن مدرک نهایی از دانشگاه ترکیه باشم .اما نمیدونم چجوری واز کجا باید اقدام کنم وازمون بدم .ترکم وزبان ترکیه رو هم بلدم فقط میخوام بورسیه بشم ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      برای ورود به مقطع ارشد باید در آزمون Ales شرکت کنید و یا مدرک GRE , GMat داشته باشید و برای دریافت این مدارک و یا قبولی در آزمون شما باید در ترکیه یک کالج بگذرانید و سپس امتحان دهید ، اگر در این آزمونها نمرات بالا کسب کنید امکان بورسیه شدن وجود دارد و یا در طول تحصیل اگر نمرات بالبا داشته باشید ، این امکان برای شما وجود دارد که از طرف دانشگاه بورسیه شوید .

      با تشکر از سوال شما

  36. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه نگین گفت:

    سلام
    من دیپلم رودانشناسی کودک (کودکیاری)دارم میانگین معدل سه سال دبیرستانمم تقریبا نوزده و نیم میشه . ب دلیل علاقم ب رشته طراحی مد میخوام تو ترکیه ادامش بدم ایا میتونم بورسیه بشم؟؟
    ب زبان انگلیسی مسلط هستم و ترکی استانبولی رو هم تا حدودی بلدم
    خیلی ممنون میشم اگه لطف کنید راهنماییم کنید

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      شما می توانید در مقطع لیسانس رشته مورد نظرتان در ترکیه ادامه تحصیل بدهید . در صورت بالا بودن نمره آزمون ورودی و معدل ترم اول دانشگاه تان ممکن است بتوانید کمک هزینه تحصیلی دریافت نمایید . البته آیتم های دیگر از جمله سن ، مدرک زبان و … نیز تاثیر گذار است . اما به صورت کلی حتی در صورت نداشتن بورسیه ، هزینه تحصیل در ترکیه مناسب می باشد و تقریبا سالانه 1000 تا 3000 دلار باید به عنوان شهریه بپردازید .
      ضمنا برای تکمیل آموزش زبان ترکی یا انگلیسی می توانید در کالج های آمادگی قبل از دانشگاه شرکت نمایید .

      با تشکر از سوال شما

  37. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Parasto گفت:

    سلام من امسال رشته گرافیک میخونم صال دهمم بد کی میتونم رشتمو عوض کنم طراحی لباس کنم و کی مییتونم برم ترکیه کنکورو اینجا میدم یا کشور ترکیه و چند سالگیم‌میتونم برم؟ازمون یوسم میدم ؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      در ابتدا شما رو بخاطر اینکه دانش آموز آینده نگری هستید و از الان برای آینده و زندگی خوب برنامه ریزی می کنید تحسین می کنم . دقت بفرمایید ورود به رشته های طراحی مد و فشن و لباس نیاز به دانستن زبان ترکی و نمونه کار خواهد داشت . برخی دانشگاهها با معدل و مصاحبه شما رو پذیرش می کنند و برخی دیگر با دادن آزمون یوس میتوانید ادامه تحصیل دهید . شما حتی میتوانید از مدارس ایرانی زبان در ترکیه شروع کنید تا همزمان با گذراندن سال یازدهم و دوازدهم ، زبان ترکی و کالجهای مربوط به امادگی دوره های یوس را هم همانجا بگذرانید تا در دانشگاههای با رنکینگ بسیار بالایی قبول شوید .

      با تشکر از سوال شما

  38. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه زهرا گفت:

    سلام خسته نباشین من از هنرستان تا ارشد رشته طراحی لباس خوندم خواستم ببینم که میتونم برای دکتر برم دانشگاه های ترکیه یا اینکه اگه برم باید دوباره ارشد بخونم ؟و برای دکتری کدوم دانشگاه ها میتونم برم و هزینه هاش چجوریه و چجوری میتونم اقدام کنم برای پذیرش ممنون میشم اگه به سوال هام پاسخ بدین.

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      در صورت داشتن رزومه کافی مرتبط با رشته تحصیلی و تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی و ارائه مدرک مورد نیاز دانشگاه می توانید در مقطع دکترا در دانشگاه های ترکیه ادامه تحصیل بدهید و نیازی به گذراندن دوره فوق لیسانس به عنوان پیش نیازی برای پذیرش دکترا نمی باشد . اما برخی افراد به دلیل کوتاه بودن دوره تحصیلی فوق لیسانس و همچنین پذیرش راحت تر ، دوره فوق لیسانس مجدد را انتخاب می کنند .
      ضمنا در صورت نداشتن تسلط کافی به زبان می توانید قبل از ورود به دانشگاه ، در کالج های ترکیه به یادگیری زبان بپردازید
      از بهترین دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد .
      دانشگاه هالیک
      دانشگاه بیلگی
      دانشگاه استانبول
      دانشگاه مرمره
      هزینه های تحصیل دانشگاه بسته به اینکه در کدام دانشگاه تحصیل نمایید متفاوت است . میزان شهریه در دانشگاه های دولتی 1000 تا 3000 دلار و در دانشگاه های خصوصی به صورت میانگین 7000 دلار در سال می باشد .
      در رابطه با اخذ پذیرش نیز می توانید از طریق تماس تلفنی با مشاورین مجموعه مطلع شوید .

      با تشکر از سوال شما

  39. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه me گفت:

    سلام خوب هستید؟
    من چند تا سوال مهم داشتم
    من وقتی دبیرستان بودم تا سوم تجربی رو خوندم (البته به جز ادبیات و ریاضی و عربی ) بعد دوست نداشتم تجربی رو رفتم درسارو طتبیق دادم به رشته عکاسی و گرافیک کاردانش
    همه ی درساشو هم پاس کردم…
    الان من میخوام بیام ترکیه
    و سال ۲۰۲۰ هم برم دانشگاه امتحان بدم اونم برا طراحی مد و لباس(که این هم شنیدم برا این رشته کسایی که ریاضی ضعیفی دارن ازمونش فرق میکنه اینطوری هست ازمونش که باید در ۱۸۰ دقیقه طراحی کنیم بنا به خواسته همون دانشگاه)
    ولی من شنیدم که رشته های کاردانش قبول نمیکنن
    راهنمایی می کنین لطفا که باید چکار کنم؟

  40. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Shadi گفت:

    سلام من مدرك زبان ايلتس دارم و قصد گذراتدن دوره طرحى لباس موسسه لاساله را دارم ميشه در اين زمينه من و راهنمايى منيد كه به چه صورت ميتونم وارد بشم؟ هزينه ى دوره چقدره به لير و مصاحبه به چه صورت هست؟

  41. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Roz گفت:

    سلام من لیسانس طراحی لباس از دانشگاه هنر های زیبای تهران دارم میخواستم بدونم چطوری میتونم فوقم رو تو ترکیه بگیرم و اینکه همونجا به عنوان دانشجو اقامت کنم

  42. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه nahal گفت:

    سلام ببخشید من 18 سالمه و دیپلم دارم و می خوام برای لیسانس به دانشگاه های ترکیه برم و رشته طراحی لباس بخونم، حتما باید زبان مدرک داشته باشم یا میشه کالج رفت و اونجا زبانم بهتر بشه؟ بعد ویزای تحصیلی باید گرفت؟ چند سال طول میکشه این رشته تموم شه؟ همه هزینه ها سالانه چه قدر میشه؟

  43. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه sina گفت:

    سلام…
    من 18 سال سن دارم و کنکور ریاضی دادم ولی میخوام دانشگاه را در ترکیه شروع کنم در رشته طراحی لباس و فشن.استعداد و مهارت لازم را دارم.به زبان انگلیسی تسلط دارم ولی مدرکی ندارم.میخوام از طریق تحصیل در ترکیه وارد محیط کاری اروپا بشم.میخوام بدونم بهترین دانشگاه برای من کدوم هستش و چه کارهایی برای ثبت نام باید انجام بدم. (یه سردرگمی بدی دارم نمی دونم چیکار کنم از کجا شروع کنم.) ممنون میشم که یه راهنمایی به من بکنید.

  44. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه ستاره گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من لیسانس طراحی پارچه از دانشگاه شریعتی تهران دارم ۲۴ سالمه میخوام در ترکیه ارشد طراحی لباس بخونم چطور این اتفاق ممکن خواهد بود ممنون میشم اگه راهنماییم کنید ..

  45. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه خانم طراح گفت:

    سلام. من 47 ساله هستم و تمایل دارم در رشته طراحی مد یا طراحی لباس در ترکیه تحصیل کنم. شما تحصیل در چه موسسه ای را توصیه می کنید که مدرکش برای کاریابی در این زمینه در ترکیه معتبر باشد؟
    و اینکه هزینه تحصیل و زندگی چقدر می شود؟
    کدام شهر برای تحصیل این در رشته مناسب است؟ چون هزینه های شهرهای مختلف متفاوت است.
    زبان ترکی را تا سطح C1 خوانده ام و زبان انگیسی ام هم کامل است. یک دوره طراحی لباس در ایران گذرانده ام ولی چیز زیادی یاد نمی دهند اینجا.

  46. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه ناهید گفت:

    سلام.من کلاس یازدهم تجربی هستم و می خواهم به استانبول بروم و در دانشگاه دولتی استانبول رشته تحصیلی طراحی لباس را بخوانم .لطفا راهنمایی بفرمایید سال دوازدهم را در چه رشته ای باید در ترکیه بگذرانم و شرایط ورود به رشته طراحی لباس دانشگاه دولتی ترکیه چگونه است(آیا باید آزمون بدهم یا امتحان ورودی دارد یا خیر)

  47. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه فاطیما گفت:

    با سلام.من در ایران رشته طراحی لباس خوندم(مدرک فنی حرفه ای).میخواستم ادامه رو در دانشگاه های استانبول بخونم.هزینه های تحصیلش چقدر میشه حدودا؟

  48. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه کیانا گفت:

    سلام من رشته ی تحصیلیم تجربی بوده ولی برای دانشگاه میخام رشته ی طراحی لباس در ترکیه رو انتخاب کنم. ایا میتونم در ازمون یوس ثبت نام کنم ؟درسهای این ازمون چیان؟ بورسیه برای این رشته وجود داره؟ حداقل معدل لازم چقدره؟

  49. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Mina گفت:

    سلام من متولد خرداد ۷۳ هستم ،
    فارغ التحصیل رشته زیست شناسی بیوشیمی هستم لیسانس دارم
    اما در این زمینه کار نکردم ، ۳ سال هست که مدرپ شرکت دارویی هستم ، دارم دوره های طراحی لباس رو در مجتمع فنی میگذرونم .
    سوال من این هست که من می‌تونم در ترکیه در رشته طراحی لباس تحصیل کنم ؟؟ یا شرایط سنی دارد ؟؟
    چیزهای اولیه ای که باید براشون آماده بشم چیه ؟

  50. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Mona گفت:

    سلام من لیسانس روابط عمومی دارم از دانشگاه علمی کاربردی میخوام ادامه تحصیل بدم رشته طراحی لباس در ترکیه ولی زبانم اصلا خوب نیست چیکار باید بکنم ممنون از جوابتون

  51. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه ✔m گفت:

    سلام خسته نباشید .من داخل ایران۲ سال دوره ی طراحی لباس رفتم و دیپلم عکاسی دارم چند ماه دیگ میخام به آدانا مهاجرت کنم و زندگی کنم .متاسفانه نه ترکی و انگلیسی بلدم شما جایی در آدانا سراغ دارین که دوره ی طراحی لباس بزارن اموزشگاهای ازاد

  52. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه سارا گفت:

    سلام،خسته نباشید،من در ایران مدرک کارشناسی طراحی لباس گرفتم و می خوام کارشناسی ارشد طراحی لباسو در ترکیه بخونم،۲۵ سال سن دارم،می تونم بورسیه بشم؟البته قراره زبان ترکی استانبولی رو شروع به یادگیری کنم،خیلی نمی دونم باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید،فقط می خوام شروع کنم در یک موسسه زبانشون یاد بگیرم

  53. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه شقایق گفت:

    سلام من ۲۱ سالمه و دیپلم تجربی دارم پیش دانشگاهی هم گذروندم الان ترم چهار رشته طراحی جواهرم در مقطع کارشناسی ، میخواستم شرایط ادامه تحصیل و زندگی رو بدونم در ترکیه بخصوص در شهر ازمیر ، خیلی لطف می کنید اگر کمکم‌کنید

  54. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه ngar گفت:

    سلام خسته نباشید من دیپلم نظام جدید و دارم ولی نمیخوام کنکور بدم و قصد ادامه تحصیل در زمینه طراحی مد در ترکیه رو دارم. مدرک زبان دارم ولی میخواسم بدونم برا پذیرش حتما باید یکی از ازمون های yos/sat و بدم حتمااا؟؟ و اینکه مناسب ترین دانشگاه ها کدومن برام؟

  55. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه صبا گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و دیپلم طراحی و دوخت دارم در دوره ی ۳ ساله هنرستان فنی و حرفه ایی تحصیل کردم و الان هم دارم کلاس های نازک دوزی بیرون میرم چند وقته دیگه دیپلمم رو میگیرم خیلی دوست دارم ادامه تحصیلمو تو ترکیه انجام بدم زبان انگلیسی بلد نیستم ولی ترکی استانبولی رو بلدم کمو بیش میشه کمکم کنید چه کارهایی باید انجام بدم که در ترکیه بتونم ادامه تحصیل بدم؟! درضمن معدل هرسالمم ۱۷ به بالا هستش

  56. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه بهثنا گفت:

    سلام من امسال سال ۱۲ تجربی هستم و معدل دیپلمم فکر کنم حدود ۱۸ بشه.توی امتحان های ازمایشی ایلتس حدود ۶.۵ شدنم(البته بهویی رفتم و براش نخونده بودم)میتونم این تابستون مدرک آیلتس یا تافل رو با نمره بالا بگیرم ولی ترکی هیچی بلد نیستم.برای پذیرش گرفتن توی یک دانشگاه خوب ترکیه در رشته طراحی مد (البته شهریه زیاد نباشه )باید چه کار کنم.برای اونم باید امتحان yos یاsat رو بدم و اگر باید بدم باید چه نمره ای بگیرم برای این رشته و ایا امتحان عملی هم دارن یا طرح هات رو هم باید بفرستی یا نه و آزمون هاشون حدودا کی برگذار میشه؟

  57. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه پردیس گفت:

    سلام من ۲۴ ساله هستم و مدرک لیسانس زبان و. ادبیات انگلیسی دارم مسلط به زبان هستم و علاقه شدید. به طراحی مد. و. لباس دارم
    میخوام تو. ترکیه این رشته رو. تحصیل کنم ولی نمیدونم چجوری و. شرایط و. هزینه هاشو. لطفا راهنماییم کنید.

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      برای ورود به دانشگاه های ترکیه در مقطع لیسانس باید ازمون ورودی دانشگاه را شرکت نمایید . البته قبل از ازمون می توانید در دوره های آمادگی آزمون شرکت کرده و در نهایت از طریق آزمون وارد دانشگاه مورد نظر شوید . هزینه دانشگاه های دولتی در ترکیه تقریبا 1000 الی 2000 دلار و هزینه دانشگاه های خصوصی به صورت حدودی سالیانه 7000 دلار می باشد .

      باتشکر از سوال شما

  58. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه fereshteh گفت:

    سلام وقت به خیر
    من لیسانس it دارم و میخوام از بورسیه دانشگاه های ترکیه برای طراحی مد استفاده کنم ، با توجه به کامنت ها ظاهرا فقط نیاز به نمره ی بالا در ازمون ورودی هست ، منبعی برای این ازمون ها هست ؟ منظورم سرفصل های مشخص ازمون هاست .همینطور هزینه های تقریبی تحصیل و زندگی رو هم میخوام بدونم ، لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      به منظور آمادگی برای شرکت در آزمون ورودی ترکیه میتوانید در دوره های کالج ترکیه شرکت نمایید که در این دوره ها آموزش زبان به اضافه دروسی که مواد آزمون شما هستند به شما آموزش داده شده و شما را آماده میکنند برای شرکت در آزمون.
      و هزینه های تقریبی برای دانشگاه های دولتی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار
      و برای دانشگاه های خصوصی بالای ۲۰۰۰۰ هزار دلار
      و هزینه زندگی ماهیانه بین ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ لیر.

      باتشکر از سوال شما

  59. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه سحر گفت:

    سلام ،خسته نباشيد
    من ٢١ سالمه و دانشجو رشته علوم ازمايشگاهي دانشگاه گيلان هستم
    اگر بخوام براي دوره كارشناسي طراحي لباس اقدام كنم،بهتر كه از دانشگاه انصراف بدهم؟يا بعد گرفتن ليسانس علوم ازمايشگاهي ميتونم دوباره براي كارشناسي طراحي لباس اقدام كنم؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      نیازی به انصراف نیست و با توجه به اینکه دانشگاه های ترکیه محدودیت سنی خاصی ندارند، بنابراین این امکان برای شما وجود دارد که بعد از اتمام تحصیلتان در ایران برای رشته مورد نظرتان در ترکیه اقدام نمایید.

      باتشکر از سوال شما

  60. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه حسین گفت:

    سلام من بیست سالمه دیپلم برق هستم میخوام از اول دوره طراحی لباس رو شروع کنم میخوام بدونم هزینه سالانه چقدر میشه؟فقط هزینه دوره
    وهزینه خوراک پوشاک واجاره خانه؟درامد ماهیانه؟
    خیلی خوشحال میشم اگر جواب بدید
    سپاس

  61. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه ZahraNasirpour گفت:

    سلام. من رشته طراحی دوخت میخونم و سال بعد دیپلمم رو میگیرم یعنی ۱۸ ساله میشم. دوست دارم تو دانشگاه ترکیه درس ادامه تحصیل بدم ترکی استانبولی بلد هستم ولی به زبان انگلیسی تسلط ندارم. میتونم پذیرش بگیرم یا نه؟؟؟

  62. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Ai da گفت:

    سلام من در ازمير زندگي ميكنم و دبيرستان رو در ايران با مدل ١٨ به اتمام رسوندم و زبان انگليسي هم بلدم ولي مدرك ندارم آيا براي رشته ي طراحي مد بايد كنكور بدم؟و اينكه در ازمير چه دانشگاهي بايد برم؟

  63. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه ELI گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من کارشناسی ارشد MBA و کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم و علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی مد در دانشگاه های ترکیه هستم. برای گرفتن بورسیه و اسکولارشیپ چه شرایطی لازمه و چطور میتونم بورسیه بگیرم؟

  64. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه شادى گفت:

    سلام من ليسانس زيست شناسي از دانشگاه ازاد تهران واحد علوم پزشكى دارم ولى قصد دارم در تركيه طراحى لباس بخونم دانشگاه يا كالج معتبرى كه من بتونم ٢يا ٣ ساله اين دوررو بگذرونم ميتونيد به من معرفى كنيد؟
    درضمن دارم براى ازمون تافل ميخونم؟ براى تحصيل به زبان انگليسي در اين رشته بجز ازمون تافل نياز هست من مدرك ديگرى ارائه بدم؟
    ممنونم اگر راهنماييم كنيد.

  65. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مهسا گفت:

    سلام،وقت بخیر
    من ۲۳ سالمه فوق دیپلم رشته ی فیزیک دانشگاه دولتی مازندران رو دارم
    و دیپلم ریاضی دارم
    میخوام رشته طراحی مد و لباس دانشگاه دولتی ترکیه برم به نظرتون کدوم دانشگاه و کدوم شهر هزینه ی کمتری داره ؟ و ایا میشه از بورسیه تحصیلی استفاده کرد؟

  66. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه Mahsa گفت:

    سلام من ۲۱ سالمه دیپلم ریاضی دارم ولی پیش دانشگاهی رو نخوندم معدلمم حدود ۱۶ هستش و اینکه دو ترم حسابداری خوندم دانشگاه که میخوام انصراف بدم زبان انگلیسی تقریبا مسلط هستم ولی مدرک زبان ندارم ترکیه زنندگی میکنم میخوام در رشته طراحی مد ادامه تحصیل بدم
    لطفا میشه راهنماییم کنید

    1. تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      همانطور که می دانید برای دانشگاه های دولتی کشور ترکیه باید در آزمون YOS شرکت کنید و یا برای برخی از آن ها در آزمون SAT شرکت نمائید . با توجه به اینکه دیپلم نظری دارید ، حتماً باید پیش دانشگاهی را نیز بگیرید که برای این کار می تونید از مدارس آموزش از راه دور نیز استفاده کنید .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.2/5 - (4 امتیاز)
منو
خانه