تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر بیان می‌کند که قلمرو سوئیس در طی تاریخ بهمراه تاریخ اروپا توسعه یافته و قرون نخست با مهاجرت همراه بوده و مردمان مختلفی در این منطقه ساکن شدند.

با روی کار آمدن رومیان ، مسیحیت گسترش یافته و کلیسا به همراه اسقف‌ها و صومعه‌هایشان به زمین دارانی مهم تبدیل شدند ؛ در همین زمان ، خانواده‌های اشرافی نیز توانستند قدرتشان را افزایش دهند ؛ اطلاعات کاملتر را از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بخواهید ؛ همچنین با مطالعه مقاله مهاجرت به سوئیس می توانید با روشهای اخذ اقامت کشور سوئیس آشنا شوید.

سوئیس (همراه با سن مارینو) تنها جمهوری مدرن اولیه بوده که توانسته از سلطنت ناپلئون اول جان سالم به در ببرد ؛ ساختارهای سیاسی این کشور در قانون اساسی 1848 مدرن شد و با موفقیت اصول لیبرالی نظیر حقوق فردی ، تفکیک قوا و سیستم دو پارلمانی را که در انقلاب فرانسه در سال 1789 و قانون اساسی ایالات متحده بیان شده بود ، به تصویب رساند.

همچنین ، از اواخر قرن 18 تا اواسط قرن 19 ، کنفدراسیون کانتون های فرانسوی و ایتالیایی زبان و مناطق روستایی بزرگ را که قبلا تحت سلطه الیگارشی یا دموکراتیک بوده اند ، ادغام کرد.

علاوه بر این ، سوئیس از جمله کشورهای بی طرف در جنگ جهانی است و علیرغم درگیری های اجتماعی داخلی در دهه های نزدیک به قرن 20 ، رونق اقتصادی این کشور در پی تطبیق سوئیس با انقلاب صنعتی و رشد بازارهای مالی بین المللی همراه بوده است.

فهرست مطالب
تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر

تاریخ سوئیس از 20000 سال قبل از میلاد تا دوران روم

بررسی تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر ، الی الخصوص مطالعه تاریخ سوئیس از 20000 سال قبل از میلاد تا دوران روم  و بقایا و ابزارهای کشف شده در حفاری ها نشان داده که نئاندرتال ها Neanderthals)) در حدود 20 هزار تا 4 هزار سال پیش از میلاد در سوئیس سکونت داشته اند و مسیرهایی از میان کوه ها ایجاد شده تا تجارت در این منطقه توسعه یابد.

هلوتی ها (Helvetian) یا Helvetic نخستین ساکنین پس از نئاندرتال ها بوده اند که ایالات ژرمنی ترک کرده و در حدود قرن اول پیش از میلاد در منطقه ای به نام سوئیس مدرن زندگی کردند ؛ اما ، هر چند که آن ها توسعه چندانی نداشتند ، اما با رومی ها در جنگ بودند و تا قرن 4 پس از میلاد به عنوان یک قلمرو رومی باقی ماندند.

آن ها تحت حکومت رومیان دارای تجارتی پر رونق بودند و جمعیت شان به بالاترین حد خود رسید و در حدود 15 سال پیش از میلاد توسط رومیان ، Helvetia تاسیس شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت پاسخ تمام سوالات مهاجرتی شما با درج شماره تماس در همین بخش!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کاهش قدرت روم

با کاهش قدرت روم ، در حدود سال 260 ، سوئیس توسط قبایل آلمانی مورد حمله قرار گرفت و تحت اشغال نظامی ، کوه های آلپ به عنوان مرزهای موقت در نظر گرفته شدند ؛ در حدود سال 400 ، رومیان مجبور به ترک مناطق آلپ شدند و زبان جدید به نام رتو – رومانتیک (Rhaeto-Romanic) شکل گرفت که هنوز هم در گرابوندن (Graubünden) گویشورانی دارد.

در سال 800 سوئیس بخشی از امپراتوری شارلمانی که بعدها تحت تسلط امپراتوری روم مقدس قرار گرفت ، شد و غرب به تصرف Alemannians درآمد و در حدود سال 900 ، این منطقه کاملا آلمانی زبان شدند.

تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر جوابگوی خوبی در مورد فرهنگ امروز سوئیس خواهد بود ، جواب سوالاتتان را در مورد تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر و یا مهاجرت به این کشور می توانید از متخصصین گروه مهاجرتی رجبی دریافت نمایید.

تشکیل کنفدراسیون سوئیس

تشکیل کنفدراسیون سوئیس چه تاثیری بر تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر داشته است؟ در سال 534 ، سرزمین های بورگوندیا توسط فرانک ها اشغال شد و در حدود سال 843 به واسطه معاهده وردن (Verdun) ، این منطقه به بخش های مختلفی شامل بخش آلمان (فرانسه شرقی) ، بخش فرانسه (فرانسه غربی) و فرانسه میانی تقسیم شد.

سرانجام فرانسیای میانه به تسخیر آلمان و فرانسه درآمد و در اواخر قرن 9 ، پادشاهی بورگوندی که مالک سوئیس غربی و بخش فرانسوی ساووا (Savoie) بود ، تشکیل شد ؛ در حدود سال 1032 ، این منطقه توسط امپراتوری آلمان فتح شد و در همان دوران ، قدرت دوک ساووا افزایش یافته و سلسله های متعددی در بخش های شمالی و شرقی قدرتمدتر شدند ؛ اما زمانی که قسمت هایی از منطقه تحت سلطه خانواده هابسبورگ Habsburg)) اتریش قرار گرفت ، مقاومت های زیادی شکل گرفت.

پس از مرگ امپراتور هابسبورگ ، اتحادیه ای پارلمانی ایجاد شد و تشکیل کنفدراسیون سوئیس در سال 1291 ، توسط اوری (Uri) ، شویز (Schwyz) و آنتروالدن (Unterwalden) تشکیل شد ؛ بعدها ثابت شده که این روز ، روز تولد سوئیس مدرن بوده است و هر ساله جشن گرفته می شود.

تشکیل کنفدراسیون سوئیس

سوئیس در قرن های 14 تا 18

سوئیس در قرن های 14 تا 18 به عنوان بخشی از تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر شامل چه رویدادهایی است؟ کانتون های زوریخ ، لوزرن ، زوگ ، برن و گلاروس بین سال های 1332 تا 1353 به کنفدراسیون سوئیس ملحق شدند که این امر ، باعث تشکیل کنفدراسیونی با 8 کانتون شد ؛ بورگوندی و ساووا به کنفدراسیون حمله بردند ، اما این کنفدراسیون مقاومت کرد ؛ سپس گسترش خود را با اتحاد با گراوبوندن و ژنو و حکومت بر کانتون فعلی تیچینو و میلان شروع کرد.

بعد از شکست در نبرد نیروهای فرانسوی و ونیزی در سال 1515 ، کنفدراسیون بر آن شد تا اولویت های خود را دوباره تعریف کند ؛ هدف توسعه به عنوان کشوری بی طرف اعلام شد و در یک معاهده دائمی با فرانسوی ها تنظیم شد ؛ به طوری که تا به امروز ، این اساس سیاست های سوئیس می باشد.

در سال 1550 در زوریخ  جایی که کاتولیک ها و پروتستان ها درگیر بودند ، اصلاحات سوئیس آغاز شد و نخستین شکست کاتولیک ها در سال 1712 منجر به آزادی مذهبی شد و از آن جا قدرت بین کانتون های مختلف کاتولیک و پروتستان قسمت شد.

سوئیس در قرن 19

سوئیس در قرن 19

در بررسی تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر ، سوئیس در قرن 19 نیز مهم است ؛ چرا که سوئیس در این قرن درگیر رویدادهای تاریخی مهمی بوده است ؛ از سال 1700 تا 1800 ، روند صنعتی شدن شکل گرفت ؛ به طوری که در شمال و شرق ، صنعت نساجی و در بخش غربی ساعت سازی توسعه یافتند که این امر موجب شد تا سوئیس به صنعتی ترین کشور اروپا تبدیل شود ؛ همچنین ، شخصیت های مشهوری چون آلبرت فون هالر ، دانیل برنولی و لئونارد اویلر سهم بسیار قابل توجهی در پیشبرد علم داشته اند.

بی طرفی سوئیس توسط ناپلئون ، در سال 1798 زمانی که ارتش فرانسه به ژورای (Jura) سوئیس در غرب حمله برد ، شکسته شد ؛ هر چند که منافع اصلی ارتش فرانسه در کوه های آلپ بود که از لحاظ استراتژیک مهم بودند ، اما سوئیس از آن ها خواست که در سال 1803 نیروهای خود را خارج سازند که در نتیجه ، 6 کانتون جدید تا سال 1815 به کنفدراسیون پیوستند و سه کانتون دیگر نیز به این کنفدراسیون ملحق شدند ؛ کانتون ها از مزیت حفاظت و نیز خودمختاری برخوردار بودند اما در سال 1845 عواملی چون عدم شفافیت در معاهده ، تفاوت های گسترده در زبان و مذهب کانتون های مختلف ، باعث به وجود آمدن یک بحران اقتصادی شدید شد ؛ در سال 1847 ، جنگ دیگری شکل گرفت که منجر به پیروزی ژنرال معترض دوفور (Dufour) شد.

سوئیس در قانون اساسی سال 1848

سوئیس در قانون اساسی 1848 از یک کنفدراسیون ضعیف به یک وضعیت فدرال واحد تبدیل شد که آزادی مذهب و نیز محل اقامت را ضمانت می کرد که این خود باعث شد تا سوئیس به دومین دموکراسی قدیمی فدرال در جهان تبدیل شود ؛ با وضع قانون اساسی جدید ، موانع بر سر راه تجارت بین المللی برداشته شد و در سال 1869 ، قدرت به دست دموکرات ها افتاد.

سوئیس قرن 19 تا 20

سوئیس قرن 19 تا 20 در چه وضعیتی بود؟ تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر حاکی از آن است که ساخت راه آهن بین المللی باعث شده بود تا کشورهای همسایه غلات ارزان تری را نسبت به آن چه که سوئیس ارائه می داده ، وارد کنند ؛ لذا ، کشاورزان سوئیسی بر تولید محصولات لبنی ، شکلات ، پنیر ، شیر تغلیظ شده برای صاردات تمرکز کردند تا بدین ترتیب ، ضرر وارد شده را جبران نمایند.

توسعه صنایع مکانیکی و شیمایی تکمیل کننده صنایع ساعت سازی و نساجی و راه آهن بین المللی که امکان تحویل سریع به سراسر اروپا را ارائه می داد ، بوده است و از سال 1865 تا 1885 ، تعداد خطوط راه آهن با افتتاح تونل گوتارد (Gotthard) در سال 1880 به دو برابر رسید.

هزینه های زندگی یکی از موارد مهمی است که در زمان سفر به هر کشوری می بایست آن را بررسی نمود ؛ در مقاله هزینه های زندگی در سوئیس تمام موارد مربوط به هزینه های زندگی در این کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

تاثیر جنگ جهانی اول و دوم بر سوئیس

تاثیر جنگ جهانی اول و دوم بر سوئیس

در ادامه بررسی تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر به تاثیر جنگ جهانی اول و دوم بر سوئیس می پردازیم ؛ در طی جنگ های جهانی اول و دوم ، سوئیس توانست بی طرفی خود را حفظ کند ؛ هر چند که این کشور برای نمایش ، قدرت نظامی خود را به رخ می کشید ، اما می توانست از خود دفاع کند که این امر در طی جنگ جهانی اول ، باعث افزایش قیمت مواد غذایی و تمرکز بر روی توسعه صنعت خدمات شد.

در طی جنگ جهانی دوم ، علی رغم این که نازی ها ادعا می کردند که کشوری با چنین تنوعی ، مخالف ایدئولوژی های نژادپرستانه آن ها است ، اما سوئیس همچنان می توانست بی طرفی خود را حفظ کند.

سوئیس اواخر قرن 20

سوئیس اواخر قرن 20 نیز در بررسی تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر ضروری است ؛ چرا که شاهد وقایع مهمی بوده است ؛ سوئیس همواره به دنبال ایجاد شرایطی برای بهبود زندگی شهروندان خود و حفاظت از محیط زیست بوده است ؛ اما در اتخاذ برخی از انتخاب هایی که شهروندان کشورهای دیگر داشتند ، کمی کند عمل کرده است ؛ به عنوان مثال ، تا سال 1971 زنان حق رای در این کشور را نداشتند.

سوئیس در سال 1986 با توافق عمومی از پیوستن به سازمان ملل امتناع کرد ، اما با این حال به برخی از برنامه ها و آژانس های ویژه سازمان ملل ملحق شد ؛ مقر اروپایی سازمان ملل در شهر ژنو واقع شده است و این کشور از فرانک سوئیس به عنوان واحد پول رسمی خود استفاده می کند.

سوئیس در قرن 21

سوئیس در قرن 21 شاهد چه تغییراتی بوده است؟ تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر به خوبی بیان کننده این مسئله است ؛ در این دوران هنوز هم بی طرفی سوئیس مورد بحث است و تا سال 2002 ، توافقنامه تجاری اجباری دو جانبه بین اتحادیه اروپا و کشور سوئیس ، موجب رفع بسیاری از موانع تجاری شد.

در همین سال ، مجددا مردم سوئیس نظر خود را راجع به الحاق و یا عدم الحاق به سازمان ملل اعلام کردند ؛ اما این بار با کمال تعجب ، در حدود 55 درصد از رای دهندگان از تصمیم کاسپار ویلیگر (رئیس جمهور وقت) ، مبنی بر عضویت در سازمان ملل حمایت کردند.

در سال 2005 ، کشور سوئیس در جهت بهبود بیش تر همکاری های بین المللی وارد پیمان شنگن شد ؛ سوئیس هنوز هم به عنوان بخشی از کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه یورو به حساب نمی آید.

عوامل تاثیر گذار بر اقتصاد سوئیس چه مواردی بوده اند؟ در مقاله اقتصاد کشور سوئیس به خوبی به این مسئله پرداخته شده است.

سوالات پر تکرار تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر

بررسی تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر ، الی الخصوص مطالعه تاریخ سوئیس از 20000 سال قبل از میلاد تا دوران روم و بقایا و ابزارهای کشف شده در حفاری ها نشان داده که نئاندرتال ها Neanderthals)) در حدود 20 هزار تا 4 هزار سال پیش از میلاد در سوئیس سکونت داشته اند و مسیرهایی از میان کوه ها ایجاد شده تا تجارت در این منطقه توسعه یابد.

سوئیس در این قرن درگیر رویدادهای تاریخی مهمی بوده است ؛ از سال 1700 تا 1800 ، روند صنعتی شدن شکل گرفت ؛ به طوری که در شمال و شرق ، صنعت نساجی و در بخش غربی ساعت سازی توسعه یافتند که این امر موجب شد تا سوئیس به صنعتی ترین کشور اروپا تبدیل شود ؛ همچنین ، شخصیت های مشهوری چون آلبرت فون هالر ، دانیل برنولی و لئونارد اویلر سهم بسیار قابل توجهی در پیشبرد علم داشته اند.

در طی جنگ های جهانی اول و دوم ، سوئیس توانست بی طرفی خود را حفظ کند ؛ هر چند که این کشور برای نمایش ، قدرت نظامی خود را به رخ می کشید ، اما می توانست از خود دفاع کند که این امر در طی جنگ جهانی اول ، باعث افزایش قیمت مواد غذایی و تمرکز بر روی توسعه صنعت خدمات شد.
در طی جنگ جهانی دوم ، علی رغم این که نازی ها ادعا می کردند که کشوری با چنین تنوعی ، مخالف ایدئولوژی های نژادپرستانه آن ها است ، اما سوئیس همچنان می توانست بی طرفی خود را حفظ کند.

مقر اروپایی سازمان ملل در شهر ژنو واقع شده است و این کشور از فرانک سوئیس به عنوان واحد پول رسمی خود استفاده می کند.

در سال 2005 ، کشور سوئیس در جهت بهبود بیش تر همکاری های بین المللی وارد پیمان شنگن شد ؛ سوئیس هنوز هم به عنوان بخشی از کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه یورو به حساب نمی آید.

تاریخ کشور سوئیس از گذشته تا معاصر رویدادهای بسیاری را شاهد بوده است اما در حال حاضر ، کشور سوئیس از جمله امن ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان برای کار و زندگی است ؛ همچنین ، این کشور به عنوان یک مسیر ترانزیت اصلی جهت اتصال شمال و جنوب اروپا برای جا به جایی بار و مسافر عمل می کند ؛ اگر برای کار در این کشور می خواهید اقدام کنید ، پیشنهاد می کنیم مقاله کار در سوئیس را مطالعه نمایید ؛ در این رابطه راهنمایی های مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی نیز بسیار مفید خواهند بود ، با همکاران ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

تاریخ کشورهای همسایه سوئیس که بیشترین تاثیر را در رویدادهای مهم این کشور داشته اند را در مقالات زیر ارائه داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه