مهاجرت پرستاران به ترکیه

مهاجرت پرستاران به ترکیه

داشتن مدرک لیسانس پرستاری، تسلط به زبان ترکی، سابقه کار (مزیت) و سلامت کامل.

بررسی شرایط، جمع آوری مدارک، درخواست ویزا، دریافت مجوز کار و یافتن شغل.

تقاضای بالا برای پرستار، کیفیت بالای زندگی، فرصت‌های پیشرفت شغلی و نزدیکی به اروپا.

موانع زبانی، پیچیدگی فرآیند مهاجرت و تفاوت‌های فرهنگی

کمبود نیروی پرستار در ترکیه وجود دارد، به همین دلیل تقاضا برای پرستاران ماهر در این کشور بالا است. این امر به معنای فرصت‌های شغلی زیاد با حقوق و مزایای مناسب برای مهاجرت پرستاران به ترکیه است.

پیشرفت چشمگیر کشور ترکیه در سال های گذشته موجب شده تا تعداد مهاجران زیادی از کشورهای مختلف از جمله ایران به فکر کار در این کشور بیافتند . مهاجرت کاری به ترکیه که به دلایل بسیار یکی از بهترین گزینه های مهاجرت برای ایرانیان در خارج از کشور است در حال گسترش است.

کشور ترکیه در فاصله زمانی کوتاهی توانست به رشد چشمگیری در زمینه اقتصادی ، تحصیلی و کاری رسیده و به یکی از کشورهای تاثیرگذار در آسیا تبدیل شود . زندگی و کار در کشور ترکیه مانند تمامی کشورهای دنیا شرایط خاص خود را می طلبد که هر فرد مهاجر باید به خوبی از آنها مطلع شود . روش های یافتن شغل و کاریابی در ترکیه متعدد است که ما در ادامه به بهترین آنها جهت اشتغال در حرفه پرستاری اشاره خواهیم نمود.

دعوت می کنیم مقاله مهاجرت به ترکیه را نیز بخوانید و با تمام شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور بخوبی آشنا شوید.

بررسی مهاجرت پرستاران به ترکیه

ترکیه که در غرب قاره آسیا و منطقه خاورمیانه قرار گرفته کشوری کوهستانی و نسبتا پر باران است . این کشور با قرار گرفتن در یکی از حساس ترین مناطق جهان دارای موقعیت راهبردی بسیار خوبی ست و بسیاری از کشورهای همسایه از جمله ایران از آن برای ترانزیت استفاده می کنند .

ترکیه به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری فراوان هرساله توریست های زیادی را به سمت خود می کشاند و منبع درآمد قابل توجه ای از این راه دارد . این کشور در حدود 82 میلیون شهروند ترکی زبان را در خود جای داده که بیش از 85% آنها سنی هستند . ترکیه دارای 81 استان است و از شهرهای مهم آن می توان به آنکارا ، ازمیر ، استانبول و بورسا اشاره کرد.

کمبود نیروی پرستار در ترکیه به طور فزاینده‌ای مشهود است، به طوری که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025، این کشور به حدود 100,000 پرستار دیگر نیاز داشته باشد.

این کمبود به دلیل عوامل متعددی از جمله افزایش سن جمعیت، افزایش نرخ بیماری‌های مزمن و تمایل روزافزون به مراقبت‌های بهداشتی در منزل است.

این شرایط منجر به فرصت‌های شغلی فراوان برای پرستاران مهاجر در ترکیه با حقوق و مزایای رقابتی می‌شود.

مهاجرت کاری به ترکیه

کار در کشور ترکیه در اولین قدم نیازمند اخذ مجوز قانونی از سوی دولت این کشور است تا فرد مهاجر بتواند اجازه ورود به خاک این کشور را پیدا کند . اخذ مجوز کار در حرفه ای مانند پرستاری می تواند فرد را به تابعیت این کشور رسانده و شرایط زندگی خوبی را برای متقاضیان فراهم سازد.

مهاجرت پرستاران به دو شیوه اصلی انجام پذیر است . در روش اول پرستارانی که مدرک تحصیلی خود را در داخل کشور کسب نموده و مایلند تا در یکی از مراکز درمانی یا بهداشتی این کشور به کار مشغول شوند و یا در روش دوم پرستارانی که به دنبال ادامه تحصیل در رشته پرستاری و کار همزمان با تحصیل هستند . 

در هر دو روش شما نیاز به دریافت ویزای کار ترکیه خواهید داشت که باید از طریق سفارت و یا کنسولگری این کشور اقدامات لازم را انجام دهید؛ مقاله کار در ترکیه را بخوانید و اطلاعات مفیدی درباره بازارهای کاری این کشور کسب کنید.

مهاجرت پرستاران به ترکیه

دریافت ویزای کار پرستاری

تمامی افرادی که مدرک تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه های خارج از کشور ترکیه کسب کرده اند می توانند تقاضای ورود به این کشور را از طریق ویزای کار داشته باشند.

دریافت ویزای کار برای مهاجرت پرستاران به ترکیه به این صورت است که باید بتوانند در یکی از بیمارستان ها ، کلینیک ها و یا سایر مراکز درمانی این کشور شغلی مناسب یافته و دعوت نامه دریافت کنند.

در واقع داشتن قرار دارد کاری امضا شده از یک مرکز در ترکیه مهمترین بخش دریافت ویزا کاری ترکیه است.

در صورتی که بتوانید با یک کارفرما در ترکیه قرارداد امضا کنید می توانید به مدت حداقل یک سال در این کشور اقامت داشته و با تمدید آن تا سه سال تقاضای اقامت داشته باشید.

یافتن کار بدین شیوه تا حدی دشوار و سخت است و پیشنهاد می شود تا از طریق سپری کردن دوره های خاص و یا تحصیل در رشته پرستاری اقدام به کار کنید . لازم به ذکر است که داشتن سابقه کار در هنگام اقدام به کاریابی در ترکیه بسیار مهم است و فرد متقاضی باید مدتی را به عنوان پرستار در داخل کشور فعالیت کرده باشد.

اگر در سن تحصیل هستید هم میتواند با تحصیل رشته پرستاری در ترکیه راه را هموارتر کنید، مقاله لینک شده را بخوانید.

دریافت ویزای کار پرستاری

کار در حرفه پرستاری از طریق تحصیل در ترکیه

یکی از بهترین روش های ورود به سایر کشورهای جهان از جمله ترکیه تحصیل در ترکیه است.

ترکیه از جمله کشورهایی ست که با داشتن دانشگاه های بین المللی تحصیل در تمامی رشته های علوم پزشکی از جمله پرستاری را ممکن نموده است . رشته پرستاری اصولا در قالب برنامه لیسانس چهار ساله به دانشجویان ارائه می شود که شامل دوره های بالینی ، مهارت های آزمایشگاهی و دوره های پرستاری است .

تمامی پرستارانی که از دانشگاه های ترکیه فارغ التحصیل شده و یا با مدرک پرستاری قصد کار در این کشور را دارند باید با شرکت در آزمون ملی که به صورت همگانی برگزار می شود شرکت کنند.

این آزمون بدو ورود مهاجرت پرستاران به ترکیه صلاحیت فرد را جهت فعالیت در مراکز درمانی این کشور مشخص می سازد . هر فرد که در این آزمون قبول شود می تواند به عنوان یک پرستار در بیمارستان ها ، خانه های پرستاری ، کلینیک ها ، مراکز خدمات بهداشتی و سازمان های داوطلبانه به کار مشغول شد .

کار در حرفه پرستاری از طریق تحصیل در ترکیه

شرایط اقدام جهت دریافت ویزای ترکیه

  • داشتن مدرک تحصیلی مرتبط
  • وجود سابقه کار
  • گذرنامه
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • دعوت نامه
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء سابقه

به جهت کار و مهاجرت پرستاران به ترکیه می توانید به سایت های معتبر فعال در این کشور و یا روزنامه ها و مجلات کاریابی مراجعه کنید .

 کار در ترکیه به عنوان یک پرستار به مدت حداقل 5 روز در هفته و حداقل ده ساعت در هر روز امکان پذیر است . درآمد حرفه پرستاری در کشور ترکیه به میزانی است که سطح زندگی عادی را برای افراد فراهم سازد.

دانش زبان ترکی یکی از اصلی ترین فاکتورها به جهت کار و تحصیل در این کشور است و شخصی که به حداقل سطح زبان ترکی مسلط نباشد هیچ گونه جهت یافتن کار در این کشور نخواهد داشت.

مهاجرت پرستاران به ترکیه

سابقه کار لازم برای مهاجرت به ترکیه

از آنجا که تقاضای یافتن کار در کشور ترکیه در تمامی حرفه ها از جمله مهاجرت پرستاران به ترکیه بسیار بالا است به تمامی متقاضیان توصیه می شود تا با حداقل سه سال سابقه کار جهت دریافت ویزا اقدام کنید . ترکیه کشوری با هزینه پایین زندگی است که هر فرد با داشتن ماهیانه 600 دلار می تواند یک زندگی معمولی را سپری کند در صورتی که درامد حرفه پرستاری مبلغی بالاتر از این میزان است .

در صورتی که تمایل دارید تا در رابطه با روش های مهاجرت ترکیه و یا بهترین شهر ترکیه برای پیدا کردن کار اطلاعات لازم را به دست آورده و سایر روش های رسیدن به ویزا را به دست آورید می توانید با مراجعه به کارشناسان موسسه رجبی از تمامی جزئیات لازم در زمینه مورد نظر خود مطلع شده و با اطمینان کامل نسبت به مهاجرت اقدام کنید . 

کارشناسان موسسه به شما کمک خواهند نمود تا تمامی مدارک لازم جهت مهاجرت پرستاران به ترکیه را جمع آوری نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن به ویزای کاری و یا تحصیلی ترکیه دست یابید . جهت هرگونه سوال با دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل فرمایید .

مراحل مهاجرت پرستاران به ترکیه

مهاجرت به ترکیه به عنوان پرستار فرآیندی شامل چندین مرحله است که نیازمند دقت، صبر و پیگیری است. در اینجا مراحل کلی این فرآیند را شرح می‌دهیم:

1. بررسی شرایط و الزامات:

مدرک تحصیلی: داشتن مدرک لیسانس پرستاری از دانشگاه معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه الزامی است.

تجربه کاری: داشتن سابقه کار مرتبط در زمینه پرستاری می‌تواند مزیت محسوب شود.

زبان: دانستن زبان ترکی در سطح متوسط ​​یا پیشرفته برای برقراری ارتباط با بیماران و همکاران ضروری است. ممکن است نیاز به گذراندن آزمون مهارت زبان ترکی باشد.

سلامت: انجام معاینات پزشکی و ارائه گواهی سلامت عاری از بیماری‌های عفونی الزامی است.

2. جمع آوری مدارک:

ترجمه مدارک تحصیلی: ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان ترکی توسط مترجم رسمی مورد تایید وزارت خارجه ترکیه الزامی است.

گواهی سابقه کار: در صورت وجود سابقه کار، ارائه گواهی معتبر از کارفرمایان قبلی ضروری است.

مدارک هویتی: ارائه پاسپورت معتبر و سایر مدارک هویتی مانند گواهی تولد و گواهی ازدواج (در صورت تاهل) الزامی است.

مدارک پزشکی: ارائه گواهی سلامت و مدارک مربوط به واکسیناسیون ضروری است.

عکس: ارائه چندین عکس پرسنلی با کیفیت الزامی است.

3. درخواست ویزا:

پس از جمع آوری مدارک، باید برای ویزای کار از طریق کنسولگری یا سفارت ترکیه در کشور خود درخواست کنید.

نوع ویزای مورد نیاز برای پرستاران، ویزای کار نوع “XG1” است.

برای دریافت ویزا نیاز به ارائه مدارک جمع آوری شده و پرداخت هزینه‌های مربوطه است.

4. دریافت مجوز کار:

پس از ورود به ترکیه، باید برای دریافت مجوز کار از وزارت بهداشت ترکیه درخواست کنید.

برای دریافت مجوز کار نیاز به ارائه مدارک ترجمه شده و گذراندن آزمون معاینه زبان ترکی است.

مجوز کار معمولاً برای یک سال صادر می‌شود و قابل تمدید است.

5. یافتن شغل:

با دریافت مجوز کار، می‌توانید به دنبال شغل در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، کلینیک‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی در ترکیه باشید.

می‌توانید از طریق وب سایت‌های کاریابی، آژانس‌های کاریابی و شبکه‌های ارتباطی با همکاران در ترکیه برای یافتن شغل اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *