مهاجرت کنم یا نه؟ پیشنهادات موسسه مهاجرتی

مهاجرت کنم یا نه؟ پاسخ به این سؤال مستلزم در نظرگرفتن عوامل مختلفی و بررسی علل و شرایط گوناگون است که باید بررسی شده و نتیجه قطعی مشخص شود. مهاجرت از کشوری به کشور دیگر همیشه یک تغییر بزرگ در زندگی افراد است.

مهاجرت کنم یا نه؟ پیشنهادات موسسه مهاجرتی

مشاور مهاجرتی

اجازه اقامت موقت معمولاً بر اساس ویزا در مواردی مثل تحصیل، اشتغال، سرمایه‌گذاری و خرید ملک صادر می گردد. اقامت موقت در برخی کشورها منجر به دریافت خدمات پزشکی و اجتماعی خواهد شد.

هزینه ها شامل : اجاره یا رهن آپارتمان، پرداخت قبوض آب و برق، اینترنت، تلفن، هزینه‌های مربوط به مسافرت، مواد غذایی، وسایل بهداشتی و خدمات پزشکی می‌باشد.

  • ترک منطقه امن
  • یافتن دوستان جدید
  • یادگیری زبان‌های جدید و مهارت‌های ارتباطی
  • نحوه مدیریت بودجه

اگر شما هم قصد مهاجرت دارید توصیه می کنیم از شیوه های امن و قانونی اقدام کنید، این شیوه ها را در مقاله روش های قانونی مهاجرت بخوانید.

فهرست مطالب

دلایل مختلفی برای مهاجرت می‌تواند وجود داشته باشد و این موضوع، کاملاً جنبه شخصی دارد. بهترین پاسخ برای سؤال آیا مهاجرت کنم یا نه؟ این است که یک فرد معمولاً بهتر است بداند با چه هدفی به مقوله مهاجرت نگاه می کند و سپس برای مهاجرت خود برنامه‌ریزی کند. معمولاً افراد می‌خواهند سبک زندگی خود را به طریقی بهبود ببخشند و به همین دلیل مهاجرت می کنند.

انواع مهاجرت

انواع مهاجرت

یک فرد ممکن است به یکی از دلایل زیر به کشور دیگری مهاجرت کند:

هنگام درخواست ویزا دلایلی برای صادرشدن مجوز ورود وجود دارد، برای مثال، یک سفر توریستی، دیدار با اقوام یا دلایلی مثل اخذ اقامت با خرید ملک و یا غیره.

اقامت موقت: اجازه اقامت معمولاً بر اساس ویزا در مواردی مثل تحصیل، اشتغال، سرمایه‌گذاری و خرید ملک صادر می شود. در برخی از کشورها با داشتن اقامت موقت، افراد حق دریافت خدمات پزشکی و اجتماعی را دارند. همچنین می‌توانند با توجه‌ به نوع مجوز اقامت، فعالیت‌هایی را انجام دهند.

اقامت دائم: گرفتن اقامت دائم در واقع همان داشتن حق شهروندی کشور مقصد است.

گرفتن تابعیت دوم: برخی از افراد به دنبال دریافت تابعیت دوم کشور مقصد هستند که به نوبه خود مزایایی دارد که یکی از روش‌های کسب این اقامت سرمایه‌گذاری و خرید ملک می‌باشد. در این صورت فرد باید در کشور مقصد حدود 5 سال زندگی کرده باشد.

اگر در خصوص اخذ تابعیت دوم اطلاعات بیشتری می خواهید، به مقاله تابعیت چیست؟ مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رفع هر گونه ابهام در زمینه مهاجرت، با ما در هلدینگ بزرگ مهاجرتی رجبی در تماس باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرتی

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

چگونه بفهمم که مهاجرت کنم یا نه؟

برای فهمیدن اینکه آیا مهاجرت کنم یا نه؟ توصیه می‌شود یک سری‌کارهایی را قبل از مهاجرت انجام دهید که به شرح زیر است:

ابتدا فهرستی از نیازهای خود را بنویسید، سلسله ‌مراتبی از آنچه که ممکن است در آن شرایط برایتان به وجود آید را یادداشت کنید. در واقع این یک نوع نیازسنجی است!

هنگام انتخاب کشور همه شرایط آن را بسنجید؛ یعنی حتی کوچک‌ترین شرایطی که ممکن است شما را به‌زحمت اندازد را در نظر بگیرید. این کار فرایند انتخاب و مواجهه با مشکلات پیش رو را خیلی خوب ارزیابی می‌کند.

هزینه‌های کلی زندگی را حتماً مد نظر بگیرید که شامل: اجاره یا رهن آپارتمان، پرداخت قبوض آب و برق، اینترنت، تلفن، هزینه‌های مربوط به مسافرت، مواد غذایی، وسایل بهداشتی و خدمات پزشکی می‌باشد.

در زمینه مهاجرت شما نیاز به دریافت مشاوره های تخصصی و اقدامات به موقع دارید که همه این کارها را یک وکیل مهاجرتی خوب می تواند برایتان انجام دهد؛ سری بزنید به مقاله ویژگی های یک وکیل مهاجرتی خوب تا بتوانید با معیار های صحیح، بهترین وکیل را انتخاب کنید.

نکاتی که هنگام مهاجرت باید در نظر بگیرید

نکاتی که هنگام مهاجرت باید در نظر بگیرید

توقعات خود را کنترل کنید!

مهاجرت کنم یا نه؟ واقعیت این است که ورود به یک کشور جدید همواره پر از امید و خوش‌بینی و درعین‌حال همراه با پریشانی و اضطراب است. تفاوت‌های فرهنگی برای بیشتر افراد خوشایند بوده و  امید و انتظارات فرد از خود در ابتدا بسیار زیاد است.

با این‌حال، برخی از انتظارات و امیدها ممکن است غیر واقعی باشد. به ‌عنوان ‌مثال، ممکن است فکر کنید که در کشور جدید مطلقاً هیچ مشکلی وجود ندارد. به یاد داشته باشید بهتر است احساسات و تمایل‌های خود را کنترل کنید و در عوض تمرکز خود را بیشتر کنید.

امید خود را از دست ندهید!

باگذشت زمان، درک شما از کشور جدیدی که به آن مهاجرت کرده‌اید واقعی‌تر می‌شود و کم‌کم با مشکلات زندگی روبرو می‌شوید. در این مرحله، فرد اغلب احساس ناخوشی دارد و از جنبه‌های مختلفی رنج می‌برد به‌مرور دلتنگی و فشارهای زندگی او را دلسردتر می‌کند. همچنین به این فکر می‌کند که آیا تصمیم درستی گرفتم که مهاجرت کردم؟ آیا واقعاً ارزش این‌همه سختی و دلتنگی را داشت؟

کنترل واکنش و احساسات شدید خود

عدم اطمینان نسبت به آینده و عدم ثبات باعث ایجاد استرس می‌شود. در این موقعیت جدید، باید روی اهداف خود تمرکز کنید که گاهی از نظر روانی بسیار دشوار است. در همین حال، ایجاد روابط با افراد جدید برای جایگزینی اقوام و دوستان قدیمی ضروری است؛ ولی ممکن است دوستان مناسبی پیدا نکنید.

ممکن است با مشکلات دیگری مثل گرانی مسکن یا کمبود پول و غذا نیز مواجه شوید. همه اینها معمولاً باعث واکنش‌ها و احساسات شدید روانی می‌شود که می‌تواند فرد را متزلزل کند.

برای اکثر مهاجران، تجربیات و واکنش‌های معمول در این مرحله عبارت‌اند از:

  • خستگی، ناتوانی، ناامیدی
  • خشم، نفرت و پرخاشگری
  • بی‌خوابی و کابوس
  • مشکل  عدم تمرکز
  • ترس و بی‌اعتمادی
کنترل واکنش و احساسات شدید خود

تلاش برای ارتقای وضعیت خود

به طور کلی درک این موضوع که تجربیات منفی بخشی عادی از روند مهاجرت است و این دوره به‌زودی به پایان می‌رسد، باعث آرامش‌ افراد است. البته این امر مستلزم آن است که بر افکار و احساسات خود غلبه کنید تا بتوانید این مرحله را پشت سر بگذارید.

رسیدن به تعادل

به‌تدریج فرد توانایی‌های خود را برای کنترل وضعیت و ارتقا آن درک می‌کند و شروع به ادامه مسیری می‌کند که انتخاب کرده است! ایمان به توانایی خود برای غلبه بر همه مشکلات را بازمی‌یابد. او به این نتیجه می‌رسد که غم و اندوه در مرحله اول مهاجرت طبیعی است؛ ولی این غم نباید او را از آینده و هدف‌هایش دور کند.

دعوت می کنیم مقاله اصطلاحات مهاجرت را نیز در کنار این محتوا بخوانید تا با کلماتی که باید در روند مهاجرت می شنوید هم به درستی آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شرکت مهاجرتی رجبی، یکی از خوشنام ترین شرکت های مهاجرتی ایران است، به حرفه ای ها اعتماد کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت قانونی

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

چرا باید مهاجرت کنم؟

مهاجرت کنم یا نه؟ چه برای کار و چه برای تحصیل، دلایل متعددی از انگیزه‌های فرد برای مهاجرت به کشورهای دیگر وجود دارد.

ترک منطقه امن

مهاجرت به افراد این فرصت را می‌دهد که از منطقه امن خود خارج شوند، فرصت‌های جدیدی را بیابند و برای هر آن چیزی که می‌خواهند بجنگند تا به دست آورند. همچنین به افراد کمک می‌کند شخصیت واقعی خود را کشف کنند.

یافتن دوستان جدید

شاید اصلی‌ترین مزیت مهاجرت این باشد که شما یاد می‌گیرید که چگونه با فرهنگ‌های مختلف یکجا زندگی کنید، با افراد از کشورهای دیگر دوست شوید بدون آنکه به دین و نژاد یکدیگر کاری داشته باشید.

یادگیری زبان‌های جدید و مهارت‌های ارتباطی

به طور معمول، اکثر افرادی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرند تسلط کامل بر زبان و مهارت‌های ارتباطی کشور مقصد خود ندارند؛ یعنی این موقعیت فرصتی به آن‌ها می‌دهد تا مهارت‌های زبان خود را تقویت کنند.

چرا باید مهاجرت کنم؟

نحوه مدیریت بودجه

شاید برای برخی این اولین مسافرت آنها بدون همراهی والدین باشد به‌عنوان‌مثال فردی را در نظر بگیرید که همیشه در کنار خانواده بوده است و حتی زندگی خوابگاهی را نیز تجربه نکرده است. این بهترین فرصت برای اوست تا زندگی مستقل را تجربه کند و همه جنبه‌های زندگی خود را تحت کنترل داشته باشد.

اگر برای مهاجرت به دنبال کشورهای ارزان قیمت هستید، مطالعه مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را از دست ندهید.

مطالعه مقالات زیر می تواند به مسیر فکری شما در زمینه مهاجرت کمک کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه