مهاجرت ورزشی به آذربایجان

ورزش در آذربایجان ریشه ای کهن داشته و در حال حاضر نیز بسیاری از ورزش های سنتی و قدیمی در این کشور رواج دارد ؛ کشتی مهم ترین و محبوب ترین ورزش در این کشور محسوب شده و به عنوان ورزشی ملی در آذبایجان در نظر گرفته می شود. برای مهاجرت ورزشی به آذربایجان هم در سال های اخیر رواج بیشتری داشته و ورزشکاران حرفه ای در رشته های مختلفی چون کشتی، فوتبال، شط رنج و بسیاری از رشته ها این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده اند.

مهاجرت ورزشی به آذربایجان

مشاور مهاجرتی

کشتی مهم ترین و محبوب ترین ورزش در این کشور محسوب شده و به عنوان ورزشی ملی در آذبایجان در نظر گرفته می شود  برای مهاجرت، گزینه محبوبی است.

آذربایجان با عضویت در فدراسیون بین المللی فوتبال ، اتحادیه های فوتبال اروپا ، اتحادیه بین المللی فدراسیون های دو و میدانی ، یکی از اعضای فعال جامعه ورزشی بین المللی به شمار می رود.

مهاجرت ورزشی به آدربایجان از طریق رشته شطرنج بسیار محبوب بوده و این کشور به عنوان یکی از ابرقدرت‌ های شطرنج شناخته می ‌شود ، آذربایجان همچنین میزبان بسیاری از مسابقات و مسابقات بین المللی شطرنج بوده و هست و شما می توانید در این کشور پیشرفت بسیار زیادی داشته باشید.

موفق ترین باشگاه های فوتبال در آذربایجان شامل باشگاه های نفتچی باکو ، اینترباکو ، قره باغ ، گابالا و خزر لنکران می شوند.

  • استادیوم المپیک باکو 69870
  • استادیوم توفیق بهراموف 31200
  • استادیوم شهر گنجه 27000

در اذربایجان، علاوه بر کشتی ، ورزش های دیگری مانند فوتبال و شطرنج نیز گزینه های بسیار مهمی به شمار می روند ؛ زمین های کوهستانی آذربایجان فرصت های خوبی برای انجام ورزش هایی مانند اسکی و صخره نوردی فراهم کرده و ورزش های آبی در دریای خزر به صورت گسترده انجام می شود.

آذربایجان با عضویت در فدراسیون بین المللی فوتبال ، اتحادیه های فوتبال اروپا ، اتحادیه بین المللی فدراسیون های دو و میدانی ، یکی از اعضای فعال جامعه ورزشی بین المللی به شمار می رود.

فهرست مطالب

آذربایجان اخیراً با اعطای ملیت آذربایجانی به تعدادی از ورزشکاران و مربیان برتر ایرانی مانند از جمله سامان طهماسبی در کشتی ، رضا مهماندوست و میلاد بیگی در تکواندو را در تیم های ملی خود به کار برده است.

اگر شما نیز دوست دارید با مهاجرت ورزشی به آذربایجان بیشتر آشنا شوید با ما در این نوشتار همراه شوید، همچنین توصیه می کنیم حتما در کنار این مقاله عنوان مهاجرت به آذربایجان را مطالعه کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر ورزشکار حرفه ای هستید، برای مهاجرت قانونی و آسان با ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت ورزشی به آذربایجان

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مهاجرت از طریق ورزش

مهاجرت از طریق ورزش یکی از شیوه های خاص مهاجرت قانونی محسوب می شود؛ در این روش، افراد با استفاده از مهارت‌ها و سوابق ورزشی خود، می‌توانند اقامت و تابعیت کشور مقصد را دریافت کنند.

شرایط و الزامات مهاجرت ورزشی:

 اولین شرط برای مهاجرت از طریق ورزش، داشتن مهارت و سابقه ورزشی در رشته‌ای خاص است. این سابقه می‌تواند شامل مدال‌ها و مقام‌های ورزشی در سطوح مختلف، عضویت در تیم‌های ملی یا باشگاهی و یا مربیگری و داوری در رشته ورزشی مورد نظر باشد.

محدودیت‌های سنی برای مهاجرت ورزشی در کشورهای مختلف متفاوت است. به طور کلی، افراد در سنین جوانی و حداکثر تا 30 سالگی شانس بیشتری برای مهاجرت از طریق ورزش دارند.

متقاضیان مهاجرت از طریق ورزش باید از سلامتی جسمانی و تناسب اندام مناسب برخوردار باشند. همچنین ارائه مدرک زبان مانند آیلتس یا تافل برای مهاجرت ورزشی الزامی است.

در ادامه، شرایط مهاجرت ورزشی به آذربایجان را بررسی می کنیم.

مهاجرت ورزشی به آذربایجان

آذربایجان، از همسایگان ایران، در سال‌های اخیر به مقصدی جذاب برای مهاجرت ورزشکاران ایرانی تبدیل شده است. این موضوع دلایل متعددی دارد؛

دولت آذربایجان توجه ویژه‌ای به ورزش دارد و از ورزشکاران، به‌ویژه در رشته‌های پرمخاطب، حمایت مالی می‌کند. این حمایت‌ها شامل حقوق ماهانه، پاداش برای کسب مدال و امکانات تمرینی مناسب می‌شود.

همچنین آذربایجان در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه احداث و تجهیز اماکن ورزشی انجام داده است. به همین دلیل، ورزشکاران در این کشور به امکانات تمرینی و رقابتی باکیفیتی دسترسی دارند.

ضمناً با توجه به جمعیت کم آذربایجان، شانس حضور در تیم‌های ملی و رقابت در مسابقات بین‌المللی برای ورزشکاران در این کشور بیشتر است.

همه این موارد باعث شده مهاجرت ورزشی به آذربایجان به عنوان گزینه ای پررنگ مطرح باشد، حتی هزینه زندگی در آذربایجان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین‌تر است. زبان و فرهنگ آذربایجان به زبان و فرهنگ ایران نزدیک است و این موضوع می‌تواند برای ورزشکاران ایرانی بسیار کمک کننده باشد.

خوب است بدانید، کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، جودو، والیبال، فوتبال و شطرنج از جمله رشته‌های ورزشی هستند که در آذربایجان طرفداران زیادی دارند و دولتِ این کشور از آنها حمایت می‌کند.

مهاجرت ورزشی به آذربایجان

کشتی ورزشی تاریخی

مهاجرت ورزشی به آذربایجان همیشه برای کشتی گیران جذاب بوده و هست؛ کشتی اغلب به عنوان ورزش ملی این کشور در نظر گرفته می شود ؛ از مهم ترین انواع کشتی در آذربایجان می توان به کشتی آزاد و کشتی یونانی-رومی اشاره کرد ؛ آذربایجان با سابقه کشتی گیران بزرگی چون نامیگ عبدالله یف ، فرید منصوروف ، روشن بایراموف و ماریا استادنیک ، در زمره کشورهای نخبه در این رشته ورزشی محسوب می شود.

فدراسیون کشتی آذربایجان در سال 1959 به عنوان بخشی از فدراسیون کشتی شوروی تاسیس شده و پس از استقلال این کشور در سال 1993 جانی دوباره به خود گرفت و در همان سال به طور رسمی در فدراسیون بین المللی سبک های کشتی مرتبط در مقر فیلا در لوزان سوئیس پذیرفته شد. بنابراین اگر شما کشتی گیر قابلی هستید، برای مهاجرت از طریق ورزش، می توانید همین رشته را در آذربایجان انتخاب کنید.

تخته نرد ورزشی فرهنگی در آذربایجان

تخته نرد ورزشی فرهنگی قدیمی در آذربایجان بوده که ریشه ‌ای کهن در امپراتوری ایران دارد و نقش عمده ‌ای در فرهنگ این کشور ایفا می کند.

تخته نرد در این کشور بسیار محبوب بوده و به طور گسترده در بین مردم محلی بازی می شود ؛ همچنین انواع مختلف تخته نرد توسط کارشناسان آذربایجانی توسعه و تحلیل شده است.

با توجه به اینکه این کشور از نظر فرهنگی و ورزشی ارتباط تنگاتنگی با ایران دارد ، گزینه بسیار مهمی برای مهاجرت به شمار می رود ، سالانه افراد زیادی به منظور کار در زمینه های ورزشی و غیر ورزشی این کشور را برای مقصد مهاجرتی انتخاب می کنند.

شما نیز می توانید با مطالعه مقاله کار در آذربایجان با شرایط و دستمزد کار های مربوط به ورزش در این کشور آشنا شوید.

تخته نرد ورزشی فرهنگی در آذربایجان

ورزش پیشرو والیبال در آذربایجان

مهاجرت ورزشی به آذربایجان در رشته والیبال هم رواج دارد؛ ورزش پیشرو والیبال در سال های اخیر به موفقیت های بزرگ دست یافته و سوپر لیگ والیبال بانوان آذربایجان یکی از قوی ترین لیگ های بانوان در جهان است ؛ تیم ملی زنان آن در مسابقات قهرمانی اروپا 2005 موفق شد که مقام چهارم را کسب کند ؛ از مهم ترین باشگاه های این کشور می توان به رابیتا باکو و آزریل باکو اشاره کرد ؛ همچنین والیبالیست های آذربایجانی شامل والریا کوروتنکو ، اوکسانا پارکومنکو ، اینسا کورکماز ، ناتالیا ممادوا و آلا حسنوا می باشند.

یکی از افرادی که نقشی کیلدی در والیبال  آذربایجان ایفا کرده ایوان دیاچکوف می باشد که تیم والیبال مردان ورزش در آذربایجان با نظارت او در دهه 1950 مکرراً به پیروزی هایی دست یافت ، به صورت کلی با افزایش علاقه به والیبال در کشور در دهه 1950 ، تعدادی والیبالیست بسیار قوی در آذربایجان ظهور کرده و به تیم های اتحاد جماهیر شوروی اعزام شده و در مسابقات قهرمانی اروپا و جهان شرکت کردند.

شمیل شمخالف یکی از مربیانی بوده که برای پیشرفت والیبال بانوان آذربایجان تلاش زیادی کرده است ؛ در سال 1956 شش نفر از شاگردان شمخالوف قهرمان مسابقات جوانان اتحاد جماهیر شوروی شدند ، سه سال بعد ، شمیل معالم همراه با تیم های دخترانه و پسرانه به مسکو رفت و در اسپارتاکیاد مدرسه سراسری شرکت کرد ، در همین سال هر دو تیم به مقام قهرمانی دست یافتند.

ورزش پیشرو والیبال در آذربایجان

ورزش موفق فوتسال

یکی دیگر از رشته های مناسب برای مهاجرت از طریق ورزش، فوتسال است؛ ورزش موفق فوتسال دارای محبوبیت بسیار زیادی در آذربایجان بوده و تیم ملی آذربایجان در زمینه فوتسال به موفقیت های فراوانی دست یافته است.

در اواخر دهه 1990 ، این کشور بر فوتسال کشورهای پس از شوروی تسلط داشت.

تیم ملی فوتسال آذربایجان در مسابقات قهرمانی فوتسال یوفا در سال 2010 به مقام چهارم رسیده و همچنین باشگاه داخلی آراز ناکچیوان مدال برنز جام یوفا 10-2009 و جام فوتسال یوفا 14-2013 را به دست آورد.

اگر در فوتسال، حرفه ای هستید می توانید مهاجرت ورزشی به آذربایجان را تجربه کنید.

ورزش موفق فوتسال

مهاجرت از طریق فوتبال

ورزش محبوب فوتبال پرطرفدارترین ورزش در آذربایجان بوده و اتحادیه فدراسیون های فوتبال آذربایجان با 9122 بازیکن ثبت شده ، بزرگترین انجمن ورزشی در این کشور است ؛ تیم ملی فوتبال آذربایجان در عرصه بین المللی در مقایسه با باشگاه های فوتبال کشور عملکرد پایین تری از خود نشان می دهد.

به صورت کلی موفق ترین باشگاه های ورزش در آذربایجان شامل باشگاه های نفتچی باکو ، اینترباکو ، قره باغ ، گابالا و خزر لنکران می شوند ؛ در سال 2012 ، نفتچی باکو اولین تیم آذربایجانی بوده که به مرحله گروهی یک رقابت اروپایی راه یافت و در مجموع 4-2 APOEL قبرس را در دور پلی آف لیگ اروپا 2012-2013 شکست داد.

عصر طلایی فوتبال آذربایجان دهه 1960 در نظر گرفته شده و در این دهه بازیکنان بزرگی مانند آناتولی بانیشفسکی ، آلاکبر ممدوف و داور فوتبال توفیق بهراموف پا به عرصه ورزش گذاشته اند ، در 19 مارس 2010 ، آذربایجان برنده مناقصه میزبانی جام جهانی فوتبال زنان زیر 17 سال 2012 شد ؛ آذربایجان همچنین اسپانسر سابق پیراهن اتلتیکو مادرید بوده که هدف آن توسعه فوتبال در آذربایجان بر اساس توافقنامه بین باشگاه اسپانیایی و FK باکو بود.

مهاجرت از طریق فوتبال یکی از رایج ترین انواع مهاجرت از طریق ورزش است که در آذربایجان هم متداول و قابل انجام است.

مهاجرت از طریق فوتبال

مهاجرت از طریق شطرنج

شطرنج در آذربایجان بسیار محبوب بوده و این کشور به عنوان یکی از ابرقدرت‌ های شطرنج شناخته می ‌شود و با وجود فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، شطرنج همچنان در این کشور طرفداران زیادی دارد ؛ از شطرنج بازان مطرح آذربایجان می توان به تیمور رجابوف ، شهریار ممدیاروف ، ووگار گاشموف و زینب ممدیاروا اشاره کرد.

این کشور همچنین میزبان بسیاری از مسابقات و مسابقات بین المللی شطرنج بوده و در سال 2009 برنده مسابقات قهرمانی تیمی شطرنج اروپا شده است ؛ در سال 2009 ، الهام علی اف ، رئیس جمهور آذربایجان دستوری برای بهبود توسعه شطرنج در آذربایجان از دوره 2009 تا 2014 صادر کرد ، استاد بزرگ تیمور رجابوف در تاریخ 4 اکتبر 2019 در خانتی مانسیسک روسیه صاحب اولین جام جهانی شطرنج در تاریخ آذربایجان شد.

چنانچه در شطرنج حرفه ای هستید و قصد مهاجرت از طریق ورزش را دارید، حتما مهاجرت از طریق شطرنج به آذربایجان را در گزینه های خود داشته باشید.

مهاجرت از طریق شطرنج

مهاجرت ورزشی به آذربایجان با رشته تیراندازی

از سال 1920 تیراندازی ورزشی مشهور در آذربایجان به شمار رفته و این کشور اولین بار با تیراندازان در بازی های المپیک سئول در سال 1988 حضور داشت ، یکی از تیر انداز های این کشور به نام زمفیرا مفتاحدینوا در بازی ‌های المپیک تابستانی سال 2000 در سیدنی عنوان دقیق ‌ترین تیرانداز جهان را به دست آورده و طبق نتایج ، امتیاز او 98 از 100 بود.

در سال 1990 اولین مرکز تیراندازی در جزیره نارگین اتحاد جماهیر شوروی تأسیس شد ، از آن پس به بعد تیراندازانی که در این مرکز آموزش می دیدند ، مانند آلبرت اوداچین ، آناتولی اسپیواکوف ، دیانا اوسولیکر ، ایرادا آشومووا و… به عضویت تیم ملی اتحاد جماهیر شوروی درآمده و در المپیادهای مختلف شرکت می کردند.

ایرادا آشومووا یکی از افرادی بوده که در بازی های المپیک آتن سال 2004 مدال برنز را به دست آورد ، همچنین او با تپانچه کالیبر کوچک مقام دوم را در مسابقات جهانی بارسلون اسپانیا (1998) و لاهتی فنلاند (2002) را کسب کرد ؛ مهم ترین مراکز تیراندازی از نظر امکانات باشگاه تیراندازی گابالا و مرکز تیراندازی باکو می باشد.

مرکز تیراندازی باکو در شهرک بیلجاری باکو واقع شده و یکی از بزرگترین مجموعه های تیراندازی در اروپا محسوب می شود ؛ این مرکز بیش از 123000 متر مربع مساحت داشته و شامل ساختمان شامل کافه ، مدیریت ، کنترل دوپینگ ، آموزش ، انبار اسلحه ، مرکز پزشکی و غیره می باشد.

مهاجرت ورزشی به آذربایجان با رشته تیراندازی

سیاست ورزش آذربایجان

مهاجرت ورزشی به آذربایجان توسط دولت حمایت شده و رهبر ملی آذربایجان ، حیدر علی اف و پس از آن ، الهام علی اف ، رئیس جمهور آذربایجان ، تلاش های شخصی برای ترویج و توسعه ورزش برای بهبود نتایج این کشور در عرصه بین المللی داشته اند.

طبق سیاست حمایت از مهاجرت ورزشی به آذربایجان و رشد ورزش آذربایجان، وزارت جوانان و ورزش این کشور بر اساس این چشم انداز در سال 1994 و بر اساس فرمان شماره 861 حیدر علی اف رئیس جمهور تأسیس شد ؛ در سال 1374 بر اساس مصوبه ای دیگر ، بنیاد ورزش راه اندازی و از محل اعتبارات اختصاص یافته از محل صندوق ریاست جمهوری ، بودجه ورزش تامین شد.

پس از انتخاب ای. علی اف به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک آذربایجان در سال 1997 ، ورزش در کمیته آذربایجان پیوندهای بین المللی خود را افزایش داده و در سال 1997 مجلس ملی آذربایجان قانونی در مورد «تربیت بدنی و ورزش» به تصویب رساند.

در 21 آوریل 2001 ، وزارت جوانان ، ورزش و گردشگری جمهوری آذربایجان تأسیس شد و در سال 2003 ، با فرمان رئیس جمهور آذربایجان در مورد “آماده شدن برای بازی های المپیک تابستانی ورزشکاران آذربایجانی شروع به آماده سازی برای بازی های المپیک تابستانی به منظور دستیابی به موفقیت های جدید کردند ؛ امروزه 44 مجموعه ورزشی المپیک در شهرها و نواحی در کشور مشغول به فعالیت است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان مهاجرتی نیاز دارید؟ شماره خود را درج کنید و سوالاتتان را آماده کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت ورزشی

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دستاوردهای ورزشی آذربایجان

دستاوردهای ورزشی آذربایجان بسیار درخشان بوده و ورزشکاران این کشور از زمان استقلال تاکنون 2615 مدال شامل  897 مدال طلا ، 705 نقره و 1013 برنز در مسابقات جهانی ، اروپا و جام حذفی را به دست آورده اند.

همچنین در سال 2017 چهارمین دوره بازی‌ های همبستگی کشورهای اسلامی از ۱۱ تا ۲۲ می در باکو برگزار شده و در این بازی ها ورزشکاران آذربایجانی 75 مدال طلا ، 50 نقره و 37 مدال برنز کسب کردند.

در سال 2018 ، ورزشکاران آذربایجان 753 مدال – 263 مدال طلا ، 230 مدال نقره و 260 مدال برنز در مسابقات قهرمانی جهان و اروپا ، مسابقات جام حذفی و تورنمنت های بین المللی را به دست آوردند.

اولین بازی های اروپایی ، جایزه بزرگ فرمول 1 ، بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از رویدادهای مهمی بوده که در نتیجه حمایت دولتی از ورزش در آذربایجان و همچنین پشتیبانی از مهاجرت ورزشی به آذربایجان رخ داد.

دستاوردهای ورزشی آذربایجان

چهره های ورزشی آذربایجان

بر اساس چندین گزارش افراد زیر به عنوان مهم ترین چهره های ورزشی آذربایجان و افسانه ای ترین ورزشکاران این کشور در تمامی دوران ها شناخته شده اند.

اگر شما نیز علاقه دارید که بیشتر در مورد مهم ترین افراد ورزشی این کشور و همچنین شرایط مهاجرت ورزشی به آذربایجان اطلاعی کسب کنید ؛ حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

رامیل قلی اف

رامیل قلی اف یک دونده اهل آذربایجان است که در دوی 100 متر و 200 متر مسابقه می دهد ، او در مسابقات جهانی 2017 قهرمان جهان در 200 متر شد و اولین مدال طلای تاریخ ترکیه در مسابقات جهانی را به دست آورد ، این فرد همچنین در سال 2018 مدال طلای دوی 200 متر مسابقات قهرمانی اروپا را به دست آورد.

چهره های ورزشی آذربایجان

گالینا بیستروا

گالینا بیستروا مشهورترین ورزشکار آذربایجان و یکی از ورزشکاران دوران شوروی بوده در المپیک 1956 ، 1960 و 1964 در دوی 80 متر با مانع با بهترین کسب مقام چهارم در سال 1956 شرکت کرد همچنین در سال 1964 نیز در مسابقات پنج گانه تازه معرفی شده شرکت کرد و مدال برنز گرفت.

بیسترا موفق به کسب سه عنوان اروپایی ، دو قهرمانی در پنج ‌گانه (1958 و 1962) و یک قهرمانی در مسابقات با مانع (1958) شد و سه رکورد جهانی را در این مسابقات به دست آورد و در داخل کشور شش عنوان ملی را در رشته های پنج گانه ، پرش با مانع و پرش طول کسب کرد ، او در خانواده ای روسی در آذربایجان به دنیا آمد و شروع به تمرین در ژیمناستیک کرد.

بیسترووا پس از بازنشستگی از مسابقات به عنوان مربی دو و میدانی در کنار همسرش مشغول به کار شد ؛ سال‌ های آخر او با آرتروز ناشی از تمرینات سخت و درگیری ‌های همسرش همراه بوده و در نهایت در سن 65 سالگی درگذشت.

گالینا بیستروا

استادیوم فوتبال آذربایجان

استادیوم فوتبال آذربایجان بر اساس استانداردهای اتحادیه های فوتبال اروپا ، فدراسیون بین المللی فوتبال و اتحادیه بین المللی ساخته شده است ، در ادامه به بررسی مهم ترین استادیوم های ورزشی در آذربایجان می پردازیم؛ شناخت بهترین استادوم ها و امکانات ورزشی آذربایجان، می تواند برای افرادی که به مهاجرت ورزشی به آذربایجان فکر می کنند بسیار مهم باشد.

استادیوم باکو بزرگ ترین ورزشگاه این کشور بوده که ساخت و ساز آن فوریه 2015 به پایان رسید ، این ورزشگاه 6 طبقه بوده و در نزدیکی دریاچه بویوکشور باکو واقع شده است ، این مکان میزبان سه بازی گروهی و یک چهارم نهایی در یورو 2020 یوفا بوده و یک منطقه سبز در اطراف استادیوم در حال توسعه است که از طریق حمل و نقل عمومی قابل دسترسی است.

استادیوم توفیق بهراموف در سال 1951 ساخته شده و دومین ورزشگاه مهم این کشور می باشد ، این ورزشگاه به نام داور معروف فوتبال توفیق بهراموف نامگذاری شد و یکی از مکان ‌های برگزاری مرحله گروهی جام جهانی فوتبال زنان زیر 17 سال 2012 بود.

استادیوم فوتبال آذربایجان

مهاجرت از طریق ورزش را در کشورهای مختلف جهان، مقایسه کنید، انتخاب شما چه کشوری است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه