اجاره و خرید ملک در ایرلند

اجاره و خرید ملک در ایرلند مانند بسیاری از کشورهای جهان کاملا رقابتی بوده و چنانچه خانه دلخواه خود را یافتید بلافاصله اقدام کنید زیرا این امکان وجود دارد که روز بعد در دسترس نباشد!

اجاره و خرید ملک در ایرلند

مشاور مهاجرتی

مانند برخی دیگر از کشورهای اروپایی ایرلند دارای یک طرح “ویزای طلایی” است که به خارجیانی که در ملک سرمایه گذاری می کنند ، اجازه اقامت می دهد ، با این حال شرایط اخذ اقامت با خرید ملک در ایرلند بسیار سخت است ، این فقط به سادگی خرید خانه و دریافت ویزا نیست و شما باید حداقل 2 میلیون یورو برای سه سال در یک تراست سرمایه گذاری املاک و مستغلات که در بورس اوراق بهادار ایرلند فهرست شده است ، سرمایه گذاری کنید.

برای خانه های تا یک میلیون یورو برابر با 1% و منازل تا دو میلیون یورو برابر با 2% خواهد بود.

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 950 تا 2100 یورو
  • آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر 800 تا 1800 یورو
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 1500 تا 4000 یورو
  • آپارتمان سه خوابه در خارج از شهر 1200 تا 3000 یورو
  • دوبلین از 1670 تا 3800 یورو
  • گالوی 1300 تا 2000 یورو
  • کیلکنی 1000 تا 1500 یورو
  • کورک 1100 تا 3400 یورو
  • ترالی 750 تا 1500 یورو

میانگین هزینه خرید ملک در ایرلند در حال حاضر 263000 یورو ( 235900 پوند ) است که نشان دهنده رشد 3.7 درصدی نسبت به سال گذشته می باشد.

اگر به دنبال اجاره یک اتاق یک نفره و یا حتی خرید خانه در ایرلند هستید ، در ادامه این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید تا بدانید که از همان اولین قدم تا زمان دریافت کلید منزل دلخواهتان باید چه اقداماتی را انجام دهید.

یکی از اصلی ترین چالش هایی که شما باید در هنگام اجاره و خرید ملک در ایرلند به آن توجه داسته باشید ، نوسانات اقتصادی بازار این کشور است که اگرچه به سرعت از رکود اقتصادی بهبود یافت ، اما همچنان در تلاش برای بهبود است.

بازار اجاره و خرید ملک در ایرلند با یکی از سریع ترین رشد جمعیت در اروپا خریداران خارجی و داخلی را به خود جذب می کند.

اگر شما هم قصد اجاره و خرید ملک در ایرلند را دارید، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود؛ همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به ایرلند با شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

نمایش ویدیو درباره اجاره و خرید ملک در ایرلند کاور

در این بخش از مقاله ویدئو و پادکستی را که همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه دادند را میبینید و میشنوید مدت زمان این ویدئو کمتر از دو دقیقه است اما اهم مطالب این مقاله را در بر دارد ؛ فایل پادکست هم قابل دانلود است تا اگر الان وقت کافی ندارید ، بعداً بتوانید از آن بهره مند شوید.

پادکست اجاره و خرید ملک در ایرلند​

بازار املاک و قیمت املاک در ایرلند

ایرلند کشوری مرفه با یکی از بالاترین درآمد سرانه در جهان است که در سال‌ های اخیر تلاش ‌های دولت برای ترویج بخش پررونق فناوری ، تجارت و سرمایه‌گذاری آن را به مرکزی برای مهاجران ، دانشجویان خارجی و متخصصان فناوری اطلاعات تبدیل کرده است.

با بهبود اقتصاد این کشور میانگین هزینه  خرید ملک در ایرلند در حال حاضر 263000 یورو ( 235900 پوند ) است که نشان دهنده رشد 3.7 درصدی نسبت به سال گذشته می باشد ، در ماه ‌های پس از کاهش محدودیت ‌های کووید ، قیمت‌ های اجاره و خرید ملک در ایرلند  همچنان رو به افزایش است که این امر سرمایه گذاری ملک در ایرلند را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند.

بازار املاک و قیمت املاک در ایرلند با توجه به قصد اجاره و یا خرید مزایا و معایب خاص خود را دارد ، به عنوان مثال ملک اجاره ای تنها زمانی برای مالک درآمد ایجاد می کند که به طور مداوم اجاره شود و جریان نقدی حاصل از اجاره به اندازه کافی بالا باشد که تمام هزینه های لازم را پوشش دهد.

در مقابل خرید خانه نیز نیازمند سرمایه گذاری مبلغ قابل توجهی است که برای هر فرد مهاجر امکان پذیر نمی باشد ، از این رو ضمن دریافت مشاوره از کارشناسان هلدینگ حقوقی ، مهاجرتی رجبی هدف و میزان بودجه خود را نیز درنظر داشته باشید ، با توجه به رشد اقتصاد این کشور سرمایه شما در طول سال ها افزایش یافته و گر همه چیز خوب پیش برود ، سهام فراترب از پرداخت اولیه خواهید داشت.

بازار املاک و قیمت املاک در ایرلند

عوامل موثر بر قیمت خانه در ایرلند

ارزش هر خانه با توجه به فاکتورهای مختلفی مشخص می شود که می تواند منجر به افزایش و یا کاهش مبلغ مشخص شده شود ، برخی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت خانه در ایرلند عبارتند از:

  • منطقه : یکی از بهترین شاخص های ارزش اجاره و خرید ملک در ایرلند، قیمت فروش خانه های مشابه در محله است که اخیرا اجاره داده شده و یا فروخته شده اند که اغلب به عنوان “comps” شناخته می شوند.
  • مکان : ارزیاب های بازار اجاره و خرید ملک در ایرلند بر اساس سه شاخص کیفیت مدارس محلی ، فرصت های شغلی و نزدیکی به مراکز خرید و تفریحی قیمت ملک را مشخص می کنند.
  • اندازه خانه و فضای قابل استفاده : ارزش یک خانه تقریباً به قیمت هر فوت مربع تخمین زده می شود و امکاناتی همچون گاراژها، اتاق زیر شیروانی و زیرزمین های ناتمام معمولاً در متراژ مربع قابل استفاده به حساب نمی آیند.
  • سن و شرایط : به طور معمول خانه هایی که جدیدتر هستند ، ارزش بیشتری دارند.
  • ارتقاء و به روز رسانی : به‌روزرسانی و ارتقاءها می‌تواند به خانه شما ارزش بیافزایند ، به خصوص در خانه‌ های قدیمی‌تر که ممکن است ویژگی‌های قدیمی داشته باشند.
  • بازار محلی : حتی اگر خانه شما در شرایط عالی ، بهترین مکان و با ارتقاهای ممتاز باشد تعداد سایر املاک برای فروش در منطقه و تعداد خریداران در بازار می تواند بر ارزش خانه شما تأثیر بگذارد.
  • شاخص های اقتصادی و نرخ بهره : با افزایش و یا کاهش خود می توانند در قدرت خرید مردم و اجاره و خرید ملک در ایرلند تاثیر بگذارند.
عوامل موثر بر قیمت خانه در ایرلند

تفاوت قیمت خانه در ایرلند بر اساس منطقه شهری

خانه هر فرد می تواند مکان ایده آلی برای زندگی به نظر برسد ، اما هنگامی که صحبت از فروش و یا اجاره و خرید ملک در ایرلند می شود ، فاکتورهای مختلفی بر تعیین میزان قیمت موثر هستند که یکی از اصلی ترین آنها منطقه شهری می باشد ، به تعبیری دیگر موقعیت ملک عامل آشکار ارزش آن است.

یک عامل تعیین کننده قابل توجه در این تفاوت قیمت خانه در ایرلند بر اساس منطقه شهری ، نزدیکی به امکانات رفاهی مانند فروشگاه های مواد غذایی ، زیرساخت های خوب ، وجود شغل و غیره است و دسترسی به این موارد در یک شهر در مقایسه با یک منطقه روستایی آسان تر خواهد بود.

نمونه دیگری از این را می توان در قیمت ها در مناطق نزدیک به دوبلین در مقایسه با مناطقی که خارج از کمربند رفت و آمد هستند مشاهده کرد ، نزدیکی به امکانات رفاهی و مرکز شلوغ دوبلین یکی از عوامل اصلی ارزش ملک است.

تفاوت قیمت خانه در ایرلند بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در دوبلین با سایر شهر های ایرلند

در میان پایتخت های جهان شاید برایتان جالب باشد بدانید که دوبلین پس از آمستردام و سیدنی در رتبه سوم مقرون به صرفه ترین شهرها برای اجاره و خرید ملک قرار گرفته و عملکرد اقتصادی کشور ایرلند به صورت قوی در شش سال گذشته منجر به افزایش تقاضا برای مسکن شده است ، با مطالعه این عنوان جزئیات خوبی را در این زمینه خواهید یافت.

از اصلی ترین دلایلی که دوبلین توانسته در این رتبه قرار گیرد این است که همواره تفاوت چندانی میان سطح درآمد و قیمت املاک وجود نداشته و به طور معمول خانه‌ای « مقرون‌به‌صرفه » در نظر گرفته می‌شود که تقریبا سه برابر درآمد شما هزینه دارد.

میانگین هر متر مربع قیمت
دوبلین 7200 تا 6800 یورو
گالوی 2400 تا 4500 یورو
کیلکنی 1800 تا 3400 یورو
کورک 2500 تا 4700 یورو
ترالی 2000 تا 2500 یورو
میانگین هر متر مربع  قیمت 
دوبلین  7200 تا 6800 یورو 
گالوی  2400 تا 4500 یورو 
کیلکنی  1800 تا 3400 یورو 
کورک  2500 تا 4700 یورو 
ترالی  2000 تا 2500 یورو 

اجاره ماهانه در ایرلند چقدر است؟

ایرلند یکی از ایده آل ترین گزینه های زندگی در اروپا است که همواره سطح درآمد با میزان هزینه های زندگی متناسب بوده و با داشت شغلی با متوسط درآمد3500 یورو می توان علاوه بر تامین مخارج اصلی زندگی به خرید خانه نیز فکر نمود ؛ طبق آخرین امار اعلام شده در زمینه اجاره و خرید ملک در ایرلند شما برای اجاره یک منزل مسکونی باید حدود میانگین زیر را پرداخت نمایید:

اجاره ماهیانه  قیمت 
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر  950 تا 2100 یورو 
آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر  800 تا 1800 یورو 
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر  1500 تا 4000 یورو 
آپارتمان سه خوابه در خارج از شهر  1200 تا 3000 یورو 

اجاره ماهانه در ایرلند در شهر دوبلین از بیشترین میزان برخوردار است و شما در صورت تمایل به سکونت در این شهر باید اجاره بهایی بالاتر از سایر شهرهای این کشور بپردازید ، البته به نوع منزل مسکونی که انتخاب می کنید نیز بسیار بستگی دارد ، در زمینه های شغلی ایرلند را می توان کشور فرصت ها دانست که برای افراد تحصیلکرده و متخصص مشاغل خوبی را ایجاد کرده است ، سری به عنوان کار در ایرلند ما بزنید تا اطلاعات خوبی را در این رابطه به دست آورید.

نحوه یافتن ملک در ایرلند

نحوه یافتن ملک در ایرلند

نحوه یافتن ملک در ایرلند دشوار نبوده و شما می توانید با کمی جستجو خانه دلخواهتان را بیابید ، اما خوب است درنظر داشته باشید که با توجه به مدت زمان اقامت تان در این کشور اقدامات لازم را انجام دهید ، به عنوان مثال اگر قصد زندگی به مدت کوتاهی در یکی از شهرهای این کشور را دارید ، به اجاره یک آپارتمان کوچک و یا سوئیت اکتفا کنید.

اما در مقابل فرآیند خرید خانه در ایرلند می تواند طولانی و هزینه های زیادی را شامل می شود ، به عنوان مثال هزینه های رهن ، هزینه های قانونی ، ثبت اسناد و حق تمبر و شما فقط زمانی باید به خرید ملک در ایرلند فکر کنید که توانایی مالی آن را داشته باشید و بخواهید برای مدت زمان معقولی بمانید ، در غیر این صورت ممکن است حرکت مالی مناسبی نباشد و خطر از دست دادن پول را داشته باشید.

برای یافتن خانه می توانید به مشاورین املاک در این کشور مراجعه کرده و با پرداخت مبلغی مشخص شده خانه دلخواه تان را بیابید ، مراجعه به سایت های اینترنتی نیز گزینه دوم رسیدن به خانه ای ایده آل در ایرلند است که به شما امکان می دهد تصاویر ملک را دیده و با صاحبخانه ارتباط برقرار کنید.

  • https://www.daft.ie
  • https://www.myhome.ie
  • https://www.property.ie
  • https://perfectproperty.ie

روند خرید املاک و مستغلات در ایرلند

روند خرید املاک و مستغلات در ایرلند باید برای کسانی که به دنبال زندگی در این کشور هستند ، از طریق یافتن ملک مناسب از طریق یکی از روش های بالا آغاز شود ، سپس تصمیم بگیرید که چقدر می توانید هزینه کنید و اطمینان حاصل نمایید که نه تنها هزینه خانه، بلکه سایر هزینه های اضافی مانند هزینه های وکیل و حق تمبر را نیز در نظر گرفته اید.

هر پیشنهادی که در مورد ملک می دهید باید مشروط به بررسی املاک باشد ، در ایرلند فروشنده هیچ تعهدی برای افشای عیوب یک ملک ندارد ، بنابراین باید قبل از نهایی کردن خرید بررسی ملک را انجام دهید تا از وجود هرگونه نقص مطلع شوید ، دو روش رایج برای خرید و فروش املاک در ایرلند، فروش قرارداد خصوصی و حراج عمومی است.

روند خرید املاک و مستغلات در ایرلند
فروش قرارداد خصوصی ملک در ایرلند

فروش قرارداد خصوصی ملک در ایرلند

برای توافق بر سر قیمت خرید می توانید با فروشنده یا نماینده فروشنده ( معمولا یک نماینده املاک ) تماس بگیرید و پس از پرداخت سپرده رزرو ممکن است روند قانونی خرید ملک آغاز شود.

در گام بعد تاییدیه رسمی وام مسکن را از ارائه دهنده وام مسکن خود دریافت کنید ، شما باید بیمه حمایت از وام مسکن و بیمه خانه داشته باشید. می توانید این موارد را با ارائه دهنده وام مسکن خود سازماندهی کنید.

هنگامی که وکیل شما قرارداد فروش را بررسی نمود ، آن را امضا کرده و به وکلای فروشندگان ارسال خواهید کرد ، در این مرحله شما به طور قانونی با خرید ملک موافقت کرده اید.

هنگامی که قرارداد را امضا کردید ، باید یک بیعانه بپردازید ( کمتر از هر سپرده رزرو ) که معمولاً تا 10٪ از قیمت خرید است ، سپرده رزرو تا زمان امضای قرارداد فروش قابل استرداد است و تا زمان امضای قرارداد طرفین می توانند نظر خود را تغییر دهند ، این معمولا در صورتی اتفاق می‌افتد که توسط خریدار دیگری قیمت بالاتری به آنها پیشنهاد شده باشد.

برای آشنایی بیشتر با چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا مقاله لینک شده را بخوانید.

حراج عمومی خرید ملک در ایرلند

در حراج عمومی خرید ملک در ایرلند یک ملک با یک قیمت مشخص به مزایده گذاشته شده و تاریخ و ساعت مشخصی برای برگزاری مزایده مشخص خواهد شد ، اگر قصد دارید برای ملک پیشنهاد بدهید ، قبل از حراج وکیل شما باید قرارداد فروش ملک ( صادر شده توسط وکیل فروشنده ) و کلیه اسناد مالکیتی را که در آن قرارداد ذکر شده است بررسی کند.

هنگامی که وکیل شما این کار را انجام داد ، می توانید یک بررسی از ملک ترتیب دهید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید ، در صورت موفقیت در مناقصه ملک باید مبلغی را به عنوان سپرده پرداخت و قرارداد فروش را فورا امضا کنید ، مهم است که بیمه خانه را در اسرع وقت دریافت کنید.

قرارداد های اجاره در ایرلند

هنگامی که خانه خود را از یک صاحبخانه خصوصی یا یک سازمان مسکن تایید شده اجاره می‌کنید ، با آن شخص یا سازمان قراردادی دارید که به عنوان قراردادهای اجاره در ایرلند شناخته می‌شود که ممکن است به صورت کتبی و یا شفاهی باشد ، رایج ترین انواع اجاره ، اجاره های مدت دار و اجاره های دوره ای هستند.

اجاره نامه مدت معین برای یک دوره مشخص به عنوان مثال شش ماه یا یک سال مشخص می کند که شما در ملک موردنظر سکونت خواهید داشت ، در این نوع اجاره شما نمی توانید قرارداد خود را قبل از تاریخ مشخص شده تمام کنید مگر انکه صاحبخانه به تعهدات خود عمل نکرده باشد و یا فرد دیگری به دنبال جایگزینی شما وجود داشته باشد.

اما در اجاره نامه های دوره ای مدت زمان خاصی مشخص نمی شود و دوره اجاره ممکن است بسته به اینکه هر چند وقت یک بار اجاره پرداخت می شود ، هفتگی یا ماهانه باشد ، صاحبخانه شما می تواند در هر زمانی در طول 6 ماه اول اجاره بدون ذکر دلیل اجاره را پایان دهد اما به طور کلی، پس از 6 ماه تضمین اجاره به دست خواهید آورد.

قرارداد های اجاره در ایرلند

محتوای اجاره نامه ها در ایرلند

محتوای اجاره نامه ها در ایرلند می گوید که چقدر اجاره را هر چند وقت یکبار باید بپردازید ،. قبل از امضای قرارداد مطمئن شوید که شرایط اجاره نامه را درک کرده اید ، اجاره نامه یک قرارداد الزام آور بین شما و صاحبخانه است و حاوی اطلاعات مهمی در مورد شرایط اجاره شما می باشد و به طور خاص باید بگوید اگر هر یک از شما شرایط توافق را زیر پا بگذارد چه اتفاقی می افتد.

با این حال اجاره نامه حاوی عباراتی نیست که با حقوق قانونی مستاجر و مالکان مغایرت داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد ، حقوق قانونی شما به عنوان مستاجر یا صاحبخانه شرایط مندرج در اجاره نامه را لغو می کند ، به عنوان مثال صاحبخانه شما نمی تواند در هر زمانی بدون اجازه شما وارد ملک شود ، این مورد حتی اگر در اجاره نامه شما قید شده باشد که صاحبخانه می تواند در هر زمانی به ملک وارد شود ، صادق است.

اگر با افراد دیگر قراردادی را امضا کنید ، هر کدام مسئول تمام اجاره خواهید بود ، بنابراین اگر مستاجران همکار شما نتوانند سهم خود را از اجاره بها پرداخت کنند ، ممکن است از نظر قانونی شما مسئول کل مبلغ باشید زیرا اگر از طرف سایر مستاجرین قرارداد اجاره را امضا کنید، مسئول تمام اجاره بها خواهید شد.

مالیات بر خانه در ایرلند

در هنگام خرید خانه باید مالیات حق تمبر را پرداخت کنید که برای خانه های تا یک میلیون یورو برابر با 1% و منازل تا دو میلیون یورو برابر با 2% خواهد بود که وکیل شما این را قبل از بسته شدن فروش از شما درخواست خواهد کرد ؛ حق تمبر به کمیسیون های درآمد پرداخت می شود که روی اسناد ( که نام صاحب ملک را ذکر می کند ) مهر می زنند و بدون این پرداخت نمی توان اسناد را ثبت کرد ، علاوه بر این در قوانین اجاره و خرید ملک در ایرلند باید در صورت خرید یک منزل مالیات مشخصی را سالانه پرداخت کنید که میزان آن با توجه به ارزش ملک مشخص می گردد.

نرخ مرکزی اولیه مالیات بر خانه در ایرلند 0.18 درصد ارزش ملک تا سقف 1 میلیون یورو و در مورد املاکی که ارزش آنها بیش از 1 میلیون یورو است، 0.25 درصد مانده می باشد.

صورتحساب خدمات در ایرلند

علاوه بر هزینه هایی که بابت اجاره و خرید ملک در ایرلند باید به صاحبخانه پرداخت شود ، همواره هزینه هایی جانبی دیگری به عنوان صورتحساب خدمات در ایرلند نیز وجود دارد که شاید در برآورد اولیه محسوب نشود ، اما بخش مهمی از برآورد نهایی هستند و شما باید از همان ابتدا به خوبی از آنها مطلع شوید.

به عنوان مثال هزینه های انتقال سند و مشاورین املاک مبلغ قابل توجهی از درصد ملک است و شما باید در هنگام عقد قرارداد آن را به صورت کامل بپردازید ، درصد مشاورین املاک با توجه به مبلغ نهایی خانه مشخص می شود.

همچنین خانه بابت خدمات خود مانند قبوض ، نظافت ، زباله ، مالیات و غیره هزینه هایی را به صورت ماهیانه به صورتحساب شما اضافه می کند که می تواند از 100 یورو آغاز شود.

هزینه های زندگی در ایرلند را می دانید؟ مقاله لینک شده را بخوانید تا با جزئیات این هزینه ها آشنا شوید.

اخذ اقامت با خرید ملک در ایرلند  

مانند برخی دیگر از کشورهای اروپایی ایرلند دارای یک طرح “ویزای طلایی” است که به خارجیانی که در ملک سرمایه گذاری می کنند ، اجازه اقامت می دهد ، با این حال شرایط اخذ اقامت با خرید ملک در ایرلند بسیار سخت است ، این فقط به سادگی خرید خانه و دریافت ویزا نیست و شما باید حداقل 2 میلیون یورو برای سه سال در یک تراست سرمایه گذاری املاک و مستغلات که در بورس اوراق بهادار ایرلند فهرست شده است ، سرمایه گذاری کنید.

مقاله کدام کشورها با خرید ملک اقامت می دهند؟ را نیز حتما بخوانید تا بدانید خرید ملک و با چه مبالغی در کدام کشورها منجر به دریافت اقامت خواهد شد.

با مطالعه مقالات زیر می توانید درک بهتری از قیمت و شرایط ملک در کشورهای اروپایی داشته باشید.

2 دیدگاه در “اجاره و خرید ملک در ایرلند

  1. اجاره و خرید ملک در ایرلند مریم گفت:

    عزیزم مقاله بسیار عالی بود تنها چیزی که ازش نگفتی این بود که اب و هوای ایرلند چطوریه ؟ لطفا برامون بگو مرسی

    1. اجاره و خرید ملک در ایرلند مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هوای ایرلند به صورت کلی معتدل و مرطوب است و میزان بارش باران در این کشور زیاد است .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه