مهاجرت به لتونی

مهاجرت به لتونی یکی از گزینه های خاص و بسیار مناسب در اروپا است و طی چندین سال گذشته بسیار مورد توجه مهاجران خارجی قرار گرفته است که در این بین برخی از ایرانیان نیز به این کشور به عنوان یک انتخاب اصلی خود نگاه می کنند. البته مهاجرت به لتونی در مقابل دیگر گزینه های مهاجرتی در این قاره بسیار ناشناخته تر بوده و دستیابی به آن نیازمند شناخت دقیق شرایط، مراحل، مدارک و هزینه های پیش روی آن دارد.

لتونی کشوری کوچک در حوزه دریای بالتیک است که میان دو کشور استونی و لیتوانی قرار گرفته و جمعیتی کمتر از 2 میلیون نفر را در خود جای داده است. قطعا مهاجرت به کشوری به این کوچکی و کم جمعیتی می تواند دارای شرایط متفاوتی باشد که شاید در مقایسه با دیگر کشورهای بزرگ و پر جمعیت در جهان این تفاوت های خاص و قابل توجه باشند.

تیم کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ادامه این مطلب برترین و مناسب ترین روش های قانونی جهت مهاجرت به لتونی را جمع آوری نموده و در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

ضمنا بسیار مهم است بدانید که کشور لتونی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد و مهاجرت به آن می تواند تمام مزایای مشترکی که مهاجرت به تمامی کشورهای عضو این اتحادیه برای افراد به وجود می آورد را برای افراد مهیا سازد. با ما در ادامه با شناخت مهاجرت به لتونی همراه شوید. همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اروپا را نیز در کنار این محتوا بخوانید تا با کشورهایی بیشتری برای مهاجرت آشنا شوید.

فهرست مطالب
مهاجرت به لتونی

آمار دلیل مهاجرین برای مهاجرت به لتونی

سال 2022 تحقیقاتی در لتونی انجام گرفت و طبق آن دلیل اصلی ورود مهاجرین خارجی وارد شده به این کشور بررسی شد. طبق آن افرادی که خودشان برای مهاجرت به لتونی اقدام کرده بودند و همچنین افرادی که پدر یا مادرشان مهاجر به لتونی بود در این آمار و نظر سنجی جای گرفتند. 

طبق آن اصلی ترین دلایل مهاجرت را دلایل خانوادگی بیان کردند.

در نمودار زیر این آمار را مشاهده خواهید نمود:

دلایل مهاجرت به لتونی

No Data Found

روش های قانونی مهاجرت به لتونی

شاید جالب باشید بدانید که کشور لتونی یکی از کشورهای مهاجرپذیر در جهان است که همواره از افراد واجد شرایط علاقمند به مهاجرت به خود استقبال کرده است. اما شاید به دلیل کوچکی و کم جمعیت بودن آن و همچنین ناشناخته تر بودن در مقابل دیگر کشورهای برتر و رقیب در اروپا کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مهاجرت به لتونی به مانند هر کشور دیگری دارای روش های مختلفی است که دولت این کشور برای هرکدام از این روش های قانونی شرایط و قوانین مشخص را در نظر گرفته است. در حال حاضر روش های قانونی مهاجرت به لتونی به شرح زیر می باشند:

  • مهاجرت به لتونی از طریق تحصیل
  • مهاجرت به لتونی از طریق کار
  • مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به لتونی از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به لتونی از طریق ازدواج
  • مهاجرت به لتونی از طریق تولد

تمام این روش های قانونی بوده، اما تمامی آن ها نمی تواند برای یک فرد مناسب باشد. هر شخصی باتوجه به شرایط خود می تواند از طریق یک یا چند روش از روش های مهاجرت به لتونی برای این امر اقدام نماید که باید حتما مورد بررسی و شناخت کارشناسانه قرار بگیرد.

روش پناهندگی روشی بسیار نامناسب و غیر قابل  اطمینان است که هیچگونه تضمین و یا احتمالی جهت دستیابی به موفقیت از طریق آن وجود ندارد. همچنین این روش با معضلات و سختی ها و محدودیت های بسیاری برای متقاضیان همراه است و حتی می تواند ضررهای مالی را نیز در صورت اقدامات ناآگاهانه به همراه آورد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مهاجرت به لتونی از طریق تحصیل

یکی از پر درخواست ترین روش های مهاجرت به لتونی اقدام از طریق تحصیل در مراکز اموزش عالی و دانشگاه های این کشور می باشد که شرایط مراحل خود را دارا می باشد. دانشگاه های لتونی دارای اعتباری مناسب و قابل قبول در اروپا و جهان هستند و مدارک دریافتی از آن ها می تواند در هرکجا قابل ارائه باشد.

مهاجرت به لتونی از طریق تحصیل نیازمند یک رزومه تحصیلی مناسب و معتبر است و دانشجویان باید حتما مدارک تحصیلی خود را معادل سازی و اعتبار سنجی نمایند. 

دانشجویان خارجی می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند که هرکدام به ترتیب 4 سال، 2 سال و 5 سال به طول خواهند انجامید.

کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در مقاله تحصیل در لتونی به طور کامل، شرایط، مراحل و مدارک لازم این امر را به شما ارائه نموده و شما را با دانشگاه های مختلف آشنا می سازند، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. ضمن اینکه لازم است بدانید زبان تحصیل در این کشور زبان لتونیایی است، اما بیش از 200 دوره و رشته تحصیلی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

دقت داشته باشید که رسیدن به تحصیل در کشور لتونی نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد و دانشجویان قادر به انجام کار دانشجویی نیز می باشند. همچنین چنانچه پس از اخذ مدرک بتوانند در این کشور شاغل شده و حداقل 5 سال به کار و زندگی در لتونی بپردازند، قادر به اخذ اقامت دائم خواهند شد.

مهاجرت به لتونی از طریق تحصیل

اخذ اقامت لتونی از طریق کار

یکی دیگر از روش های بسیار مناسب جهت مهاجرت به لتونی اقدام از طریق کار و اشتغال در این کشور می باشد که نیازمند شرایط مختص به خود است. شهروندان خارجی می توانند از طریق ویزای جاب آفر یا جاب سیکر برای اشتغال در این کشور اقدام نمایند که در حال حاضر ویزای جاب سیکر برای ایرانیان در دسترس نیست.

اخذ اقامت لتونی از طریق کار برای ایرانیان در حال حاضر از طریق یافتن شغل مناسب و استخدام توسط یک کارفرمای معتبر لتونیایی امکان پذیر می باشد. این امر نیازمند شرایط خاصی است، مثلا شخص باید حتما مجوز کار و اقامت این کشور را اخذ نماید و حتما تخصص شخص متقاضی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

همچنین کارفرما می بایست مراحل و قوانینی را طی نماید؛ بدین گونه که در وحله نخست می بایست برای شغل مورد نظر هنگام استخدام نیروی کار خارجی، به آژانس دولتی کار لتونی اطلاع دهد. به این ترتیب مقامات محلی تأیید می نمایند که هیچ یک از ساکنان محلی یا شهروندان اتحادیه اروپا طی حداقل یک ماه اخیر برای شغل خالی درخواستی نداده اند.

چنانچه کارمندان آژانس دولتی کاریابی لتونی درخواست استخدام را تأیید نمایند، کارفرما دعوت نامه ای را برای متقاضی ارسال نموده که از قبل در اداره امور خارجی در وزارت کشور محلی ثبت شده است. سپس قادر هستید که برای ویزای کار به کنسولگری لتونی در کشور خود درخواست دهید. 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به لتونی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به لتونی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به لتونی یکی از روش های مهاجرتی به این کشور است که اگر دارای بودجه مالی مناسب و بالایی باشید، می تواند بهترین گزینه ممکن برای شما باشد، چون دارای پیچیدگی یا شرایط خاص و بسیاری نیست. اما همانطور که گفتیم داشتن بودجه مالی دارای اهمیت بالایی است. مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری را از طریق روش های مختلفی می توان به دست آورد، متقاضیان می توانند از طریق روش هایی همچون ثبت شرکـت، خرید بیزنس در حال فعالیت، خرید ملک، سپرده گذاری بانکی، استارتاپ و غیره برای مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند.

همچنین اخذ ویزای طلایی نیز از این طریق امکان پذیر می باشد. یکی از روش های اخذ ویزای طلایی سپرده گذاری بانکی می باشد که جهت دستیابی به آن شخص متقاضی باید حداقل 300 هزار یورو در یکی از بانک های لتونی افتتاح حساب نموده و این حساب به مدت 5 سال بلوکه خواهد شد.

پس از گذشت 5 سال شخص می تواند ویزای خود را تمدید نموده و برای اخذ اقامت دائم لتونی نیز اقدام نماید، که این همان ویزای طلایی است که به شما وعده داده شده است. ضمن اینکه امکان اخذ ویزای همراه و اقامت دائم برای همراهان خود از جمله همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز ممکن می باشد. 

برای شناخت چهره های دیگر کشور لتونی مقالات زیر را بخوانید.

اقامت لتونی با ثبت شرکت

یکی دیگر از روش های بسیار مناسب جهت مهاجرت به لتونی اقدام از طریق ثبت شرکت و راه اندازی یک بیزنس در این کشور می باشد که برای افرادی که دارای تجربه در این حوزه بوده و یا شرکت و محصولاتی در کشورمان دارند و توانایی راه اندازی آن در خارج از کشور را نیز دارا هستند، بسیار مناسب می باشد. ولی به طورکلی لازم است بدانید که دریافت اقامت لتونی با ثبت شرکت در ابتدای امر نیازمند یک بیزنس پلن بسیار قوی دارید که طرحی سودآور بوده و به اقتصاد کشور لتونی کمک نماید. برای اقدام از این طریق باید حتما حداقل مبلغ 200 هزار یورو را در شرکت خود سرمایه گذاری نموده و 5 سال بیزنس خود را حفظ و فعال نگه دارید.

در این مدت باید مالیات خود را پرداخت و کاملا ثابت کنید که بیزنس شما سود آور و درآمدزا بوده است. پس از 5 سال فرصت اخذ اقامت دائم برای شما و همراهانتان به وجود خواهد آمد.

مهاجرت به لتونی با خرید ملک

مهاجرت به لتونی با خرید ملک

ازجمله روش های مورد پسند مهاجرین خارجی که دردسر خاصی ندارد و بسیار مناسب افرادی است که فقط قصد مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم این کشور را دارند، مهاجرت به لتونی با خرید ملک می باشد که همانگونه که گفتیم از روش های سرمایه گذاری در این کشور بوده و می تواند شامل ویزای طلایی نیز شود. مهاجرت به لتونی از طریق خرید ملک یکی از روش هایی است که به جزحداقل مبلغ مورد نیاز، دارای محدودیت دیگری نمی باشد. به همین خاطر طبق نظرسنجی هایی که صورت پذیرفته این روش از سوی مهاجرین با میزان رضایت بسیار زیادی اعلام گردیده و به یکی از گزینه های اصلی مبدل شده است.

برای اینکه بتوانید به ویزای طلایی از طریق خرید ملک دست پیدا کنید، باید حداقل مبلغ 250000 یورو را در این بخش سرمایه گذاری نمایید، یعنی باید ملکی با حداقل ارزش 250 هزار یورو را در این کشور خریداری کنید. سپس به شما اقامتی موقت داده خواهد شد و تا زمانی که ملک خود را حفظ نمایید؛ این ویزا نیز تمدید می شود.

اما چنانچه 5 سال این سرمایه گذاری خود را حفظ کنید، می توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید و در صورت واجد شرایط بودن به آن دست پیدا کنید. ضمنا لازم به ذکر است که اخذ تابعیت لتونی حداقل 1 تا 5 سال پس از اخذ اقامت دائم امکان پذیر بوده و به روش مهاجرتی و شرایط افراد بستگی دارد.

وکیل مهاجرت به لتونی

اگر قصد مهاجرت به لتونی را دارید، قطعا در حین انجام مراحل یا جستجو و کسب اطلاعات لازم در این زمینه با عنوان وکیل مهاجرت به لتونی مواجه شده اید. بسیار مهم است بدانید که رشته حقوق نه تنها در ایران بلکه در جهان گرایشی تحت عنوان مهاجرت وجود ندارد و در دانشگاهی ارائه و آموزش داده نمی شود که مدرکی نیز در باب آن اعطا شود.

فقط در دو کشور استرالیا و کانادا به صورت محدود در چند دانشگاه رشته مهاجرت زیر شاخه حقوق تدریس می شود که در آن ها نیز فقط قواعد و قوانین مرتبط با مهاجرت به همان کشورها تدریس شده و مدرک مربوطه اعطا می شود. همچنین این افراد فقط قادر به فعالیت در همین دو کشور بوده و مدرک آنان در همین دو کشور معتبر است.

اما در بسیاری از کشورها نظیر ایران یا لتونی از عنوانی نظیر وکیل مهاجرت استفاده می شود، که منظور همان مشاورین و متخصصین فعال در حوزه مهاجرت است. به همین خاطر ادعای وکیل مهاجرت به لتونی به صورت رسمی کاملا غیر موجه و حتی غیر قانونی است.

پس دقت داشته باشید که تحت چنین عنوانی مورد سوء استفاده قرار نگیرید. ضمن اینکه امر مهاجرت نیازی به اطلاعات یا دانش حقوقی ندارد، بلکه داشتن تجربه و اطلاع از قوانین و شرایط مهاجرت به لتونی دارای بالاترین اهمیت بوده و در رساندن شما به هدفتان بیش ترین تاثیر را دارا می باشد.

در زیر کشورهایی را انتخاب کرده ایم که شاید شما با شرایط مهاجرت به آن ها آشنا نباشید.

موسسه مهاجرتی به لتونی

همانطور که گفتیم داشتن اطلاعات حقوقی در امر مهاجرت چندان کارایی ندارد، بلکه باید شخص یا تیم راهنما دارای بیش ترین تجربه کاری و عملی در این حوزه بوده و از قوانین، شرایط، مراحل و میان برهای امر مهاجرت به لتونی اطلاع داشته باشد، تا بتوان شما را در سریع ترین زمان و با کم ترین هزینه به این هدف برساند.

دقت داشته باشید که بهره گیری از موسسه مهاجرتی به لتونی با کارنامه موفق بسیار و اعتبار بالا نظیر موسسه مهاجرتی رجبی می تواند شما را بسیار سریع تر و با مخارجی کمتر به این هدف برساند. همچنین به دلیل داشتن تجارب بسیار در ارتباط با سفارت و آفیسرهای این کشور میزان خطا و اشتباه به حداقل ممکن رسیده و امکان رد شدن درخواست از بین می رود.

توجه داشته باشید که انتخاب موسسه معتبر و پر سابقه با کارنامه و پرونده های موفق اهمیت بسیار بالایی در کسب موفقیت دارد، به همین خاطر حتما پیش از انتخاب موسسه مهاجرتی مدنظرتان، سوابق این موسسات را بررسی و از کارنامه ها و کلاینت های این شرکت اطلاعات لازم و کافی را به دست آورید.

موسسه مهاجرتی به لتونی

سوالات پر تکرار مهاجرت به لتونی

بله، شهروندان ایرانی به راحتی می توانند جهت مهاجرت به لتونی از طریق روش های مختلف اقدام نمایند.

 بله، مهاجرت به لتونی یکی از مقاصدی است که می تواند شما را به اهدافتان برساند و یا حتی به عنوان پلی برای رسیدن به دیگر کشورهای برتر اروپا و جهان مورد استفاده قرار بگیرد.

 بله، مهاجرین خارجی باتوجه شرایط خود و همچنین روش های مهاجرت خود با 6 تا 10 سال زندگی در این کشور می توانند ابدا اقامت دائم و پس از آن تابعیت و پاسپورت این کشور را به دست آورند.

 بله، در صورتی که با روش های قانونی به این کشور مهاجرت کرده باشد، حداقل با 5 سال اقامت و زندگی در این کشور قادر خواهید بود تا اقامت دائم لتونی را به دست آورید.

در حال حاضر بهترین روش مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری (خرید ملک، ثبت شرکت، سپرده بانکی و غیره) می باشد.

تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تمامی ایام هفته به صورت تلفنی و حضوری در دفاتر مرکزی و غرب تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه هرگونه مشاوره و یا پاسخ به سوالات شما در زمینه مهاجرت به لتونی می باشند. برای مطالعه بیشتر و افزایش سطح آگاهی خود ، مقاله  ارزان ترین کشور برای مهاجرت را نیز مرورکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه