خط و زبان مردم کرواسی

خط و زبان مردم کرواسی با توجه به شباهت هایی که به زبان فارسی ، زبان فارسی باستان و زبان کردی دارد ، برای ایرانیان بسیار جذاب است.

بررسی زبان کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا که در این حد با کشور ما مشابهت دارد ، جالب توجه است ، زبان مردم کرواسی ، کرواتی نام دارد ، خط کراواتی به شیوه الفبای لاتین نوشته می شود ، علاوه بر این ، در بعضی مناطق از الفبای نیز سیریلیک استفاده می شود ، جالب است بدانید زبان کرواتی نه تنها در کرواسی ، بلکه در بوسنی و هرزه گوین نیز استفاده می شود ، واژه های این زبان خیلی به زبان فارسی و همچنین زبان کردی نزدیک است.

خط و زبان مردم کرواسی ، دارای 35 واج است که تشکیل شده از 10 واکه یا حرف صدادار و 25 همخوان یا حرف بی صدا ، علاوه بر زبان کراواتی ، ساکنین این کشور به زبان های انگلیسی ، ایتالیایی و آلمانی نیز صحبت می کنند ، گرچه زبان رسمی این کشور ، کراواتی است.

بررسی خط و زبان مردم کرواسی برای افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند بسیار خوشحال کننده است ، چراکه دغدغه زبان کشور مقصد را نخواهند داشت و تا حد زیادی این نگرانی آن ها کم می شود ، اگر شما هم علاقه مند به مهاجرت به این کشور هستید ، ما در موسسه مهاجرتی رجبی ، به شما مقاله تحت عنوان مهاجرت به کرواسی را پیشنهاد می دهیم ، در این مقاله اطلاعات جامع و مفیدی هست که شما را در مسیر مهاجرت هدایت خواهد کرد و باعث می شود از سردرگمی رهایی یابید.

فهرست مطالب
خط و زبان مردم کرواسی

تحقیقات در زمینه زبان کرواسی

شباهت های زیاد خط و زبان مردم کرواسی به فارسی ، موجب گردیده دانشمندان و باستان شناسان زیادی به تحقیقات در زمینه زبان کرواسی بپردازند ، در این میان افرادی مانند پروفسور کاله ، به این نتیجه رسید که این امکان وجود دارد که در زمان امپراطوری فارس ها ، کروات ها بخشی از ایران باستان بوده باشند و پس از مهاجرت به اروپا ، زبان آن ها تغییر شکل پیدا کرده باشد.

در ادامه تحقیقات خط و زبان مردم کرواسی ، دکتر ز.گروبیشیج به بررسی واژگان در زبان کرواسی و زبان فارسی پرداخت و به شباهت های زیاد زبان فارسی باستان و زبان کراوسی ها پی برد ، علاوه بر این دو نفر ، یکی از باستان شناسان بزرگ به نام پروفسور اس.ک.ساکاچ به تحقیقات در زمینه زبان کرواسی ادامه داد و به بررسی مراحل مختلف اجبار برای پذیرش زبان اسلاو و ربط دادن آن به یوگسلاوی پرداخت.

فردی به نام ووک کاراجیچ ، که یک ملی گرای صرب بود ، سعی در از بین بردن تفاوت های زبانی و فرهنگی صرب ها و کراوات ها داشت ، در این راستا کلمات با ریشه ایرانی و هندی را که در زبان صرب ها مشترک بود ، حذف نمود و این امر به همراه اعمال فشار و اجبار صورت گرفت و با تاسیس یوگوسلاوی نیز ادامه یافت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر به دنبال دقیق ترین منابع اطلاعاتی مهاجرت هستید با ما در تماس باشید یا شماره خود را درج کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ریشه زبان کرواسی

در مقاله خط و زبان مردم کرواسی ، لازم است اشاره ای به ریشه زبان کرواسی داشته باشیم ، این زبان از خانواده زبان هندی و اروپایی است و شباهت هایی نیز به زبان بوسنیایی و صربستانی دارد ، اما پس از فروپاشی یوگوسلاوی ، تحولات سیاسی موجب شد این سه قوم بر اختلاف زبان هایشان تاکید بورزند و همین امر موجب ایجاد اختلاف و فاصله بیش تری میان آن ها گردید.

با بررسی خط و زبان مردم کرواسی ، در می یابیم که با وجود ملیت های مختلفی که در این کشور زندگی میکنند ، اکثر آن ها خصوصا در مکان های عمومی ، به زبان کرواتی صحبت می کنند و در برخی از شهرها مانند شبه جزیره ایستریا ، برخی نیز به زبان ایتالیایی سخن می گویند.

با توجه به شباهت های زیاد خط و زبان مردم کرواسی ، به شما عزیزانی که قصد مهاجرت دارید پیشنهاد می دهیم مهاجرت از طریق کار را نیز بررسی کنید ، چرا که یکی از شیوه های مهاجرتی است و می تواند برای شما موقعیت مناسبی باشد ، همچنین مقاله کار در کرواسی را از دست ندهید ، این مقاله توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی گردآوری شده است و با ارائه مطالب کاربردی راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

ریشه زبان کرواسی

شباهت زبان کراواتی با زبان روسی

شباهت زبان کراواتی با زبان روسی به اندازه ای است که گردشگران روسی که به این کشور وارد می شوند ، خیلی راحت با مردم کراوسی ارتباط برقرار می کنند و به راحتی با آن ها صحبت کرده و می توانند منظور یکدیگر را متوجه شوند ، مطالعه خط و زبان مردم کرواسی نشان می دهد که بسیاری از کلمات این زبان ، صدایی مشابه با کلمات زبان روسی دارند و همین امر موجب ارتباط آسان میان آن ها گشته است.

گرچه زبان روسی در رده یکی از زبان های سخت دنیا قرار دارد اما در موارد زیادی مشابه با زبان کشور کراواسی است ، زبانی که یادگیری آن برای ایرانیان راحت است و مشکلی با این قضیه ندارند.

با جنبه های مختلف کشور کرواسی از طریق مطالعه مقالات زیر آشنا شوید و اطلاعات خود را کامل کنید.

لهجه مردم کرواسی

تحقیقات صورت گرفته در زمینه خط و زبان مردم کرواسی ، گویای این است که زبان کراواتی ، یکی از زبان های رسمی اتحادیه اروپا هست ، لهجه مردم کرواسی ، اشتکاوی نام دارد و اکثرا با همین لهجه با یکدیگر صحبت می کنند ، این لهجه در سال 1836 میلادی به هدف اتحاد در سطح زبانی ، با مردم صربستان شکل گرفت ، به امید اینکه اختلافات میان آن ها از طریق این شباهت زبانی و لهجه کمتر گردد.

در کشور کرواسی ، دو گویش کجکاویان و چکاویان وجود دارد ، آمار نشان داده است که ده درصد از جمعیت این کشور ، گویش چکاوی دارند و یک سوم از مردم آن به گویش کجاوی صحبت می کنند ، هر کدام از این گویش ها موجب اختلاف در تلفظ کلمات و همچنین شکل نوشتاری آن ها می شود و گاهی پیش می آید که مردم محلی ، با دو گویش متفاوت نمی توانند منظور یکدیگر را به خوبی متوجه بشوند و در این زمینه دچار اشتباهاتی می شوند.

لهجه مردم کرواسی

دارالترجمه رسمی کرواسی

خبر خوب اینکه ، دارالترجمه رسمی کرواسی در ایران وجود دارد ، با وجود چنین مرکزی در ایران ، به راحتی می توانید به خط و زبان مردم کرواسی برای کاربردهایی مانند انواع بروشور ، ویزا ، کاتالوگ ، شعر ، احکام قضایی ، مدارک ثبت شرکت و متن های فنی دسترسی داشته باشید.

دارالترجمه امکان ترجمه انواع مدارک و متن از فارسی به کراواتی ، کراواتی به فارسی ، کراواتی به انگلیسی ، انگلیسی به کراواتی ، کراواتی به ترکی و عربی را فراهم می آورد ، ضمن اینکه خدمات ترجمه همزمان نیز برای شرکت در همایش ها و سمینار ها هم ارائه می دهد.

چه فرصتی بهتر از این؟ خط و زبان مردم کرواسی از نظر موقعیت کشوری و شباهت هایش به زبان فارسی ، از نظر سطح دسترسی در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته است ، به گونه ای که دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر است و در دسته زبان های دغدغه ساز نمی باشد.

فارسی کرواتی
نو Nov
شکر Secer
نیست Nista
تازه Taze
کجا kuda
زرد Zut
دو Dva
موش Mis
صد Seto
نازک Nizak
گفت Govor

مثال هایی از زبان کرواتی و فارسی

همانطور که در ابتدای مقاله خط و زبان مردم کرواسی بیان شد ، این زبان بسیار به زبان فارسی شباهت دارد ، بنابراین اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید ، باید به شما بگوییم که کارتان بسیار آسان است و دغدغه ای بابت یادگیری زبان کراواتی نخواهید داشت.

 پیشنهاد ما به شما عزیزان ، مطالعه مقاله تحصیل در کراواسی است که توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تدوین شده است ، این مقاله نکات جامع و مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد که راحت تر بتوانید برای مهاجرت اقدام نمایید.

در رتبه بندی زبان های زنده دنیا ، زبان کراواتی رده 44 جدول را دارد که 21 میلیون نفر به آن زبان سخن می گویند و استانداردی از زبان صربی و کراواتی است ، مردم کشور کراواسی از سطح سواد خوبی برخوردار هستند و بسیار با فرهنگ می باشند ، در جدول زیر مثال هایی از زبان کرواتی و فارسی آورده شده است:

یادگیری زبان کرواتی

با افزایش جذب مهاجران توسط کشور کراواسی ، دغدغه یادگیری زبان کراواتی افزایش یافته است ، اگر در دسته افرادی باشید که تمایل به سفر به این کشور دارید ، قطعا یادگیری زبان کراواتی برایتان ضروری است ، خبر خوب اینکه ، یادگیری خط و زبان مردم کرواسی کار چندان سختی نیست و در مدت زمان کمی می توانید این زبان را یاد بگیرید ، خصوصا اینکه واژگان مشابه زبان فارسی زیاد دارد و این کار را برای شما راحت تر می کند.

علاوه بر این ، در ایران موسسات و آموزشگاه هایی وجود دارند که با بهره گیری از اساتید متخصص و گاها Native ، این زبان را در سطحی عالی آموزش می دهند و شما می توانید با شرکت در دوره ها ، به زبان کراواتی مسلط شوید ، جالب است بدانید کلمات در زبان کراواتی ، دارای جنسیت هستند و پایان خاص خود را دارند.

با وجود اینکه خط و زبان مردم کرواسی جزء خط و زبان بین المللی نیست ، در بخش های مختلفی از برخی از کشورها به زبان کراواتی سخن می گویند از جمله مقدونیه ، مونته نگرو ، صربستان ، مجارستان ، اتریش ، جمهوری چک ، آلمان ، استرالیا ، کانادا و اسلواکی.

سوالات پر تکرار خط و زبان مردم کرواسی

زبان مردم کرواسی ، کرواتی نام دارد ، خط کراواتی به شیوه الفبای لاتین نوشته می شود ، علاوه بر این ، در بعضی مناطق از الفبای نیز سیریلیک استفاده می شود.

شباهت های زیاد خط و زبان مردم کرواسی به فارسی ، موجب گردیده دانشمندان و باستان شناسان زیادی به تحقیقات در زمینه زبان کرواسی بپردازند ، در این میان افرادی مانند پروفسور کاله ، به این نتیجه رسید که این امکان وجود دارد که در زمان امپراطوری فارس ها ، کروات ها بخشی از ایران باستان بوده باشند و پس از مهاجرت به اروپا ، زبان آن ها تغییر شکل پیدا کرده باشد.

این زبان از خانواده زبان هندی و اروپایی است و شباهت هایی نیز به زبان بوسنیایی و صربستانی دارد.

بله ، شباهت زبان کراواتی با زبان روسی به اندازه ای است که گردشگران روسی که به این کشور وارد می شوند ، خیلی راحت با مردم کراوسی ارتباط برقرار می کنند و به راحتی با آن ها صحبت کرده و می توانند منظور یکدیگر را متوجه شوند.

لهجه مردم کرواسی ، اشتکاوی نام دارد و اکثرا با همین لهجه با یکدیگر صحبت می کنند.

با خط و زبان مردم کرواسی اشنا شدید ، کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی راهنما و مشاور شما در کلیه روش های رفتن به کرواسی هستند ، یکی از بهترین شیوه های مهاجرت به این کشور مهاجرت تحصیلی است ، بدین منظور شما را به خواندن مقاله بهترین شهرهای کرواسی برای تحصیل که توسط همین مجموعه نگارش شده است دعوت می کنیم ، اطلاعات کاربردی این مقاله می تواند برای شما راهگشا باشد ، ضمن اینکه می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر و دریافت راهنمایی با دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

خط و زبان برخی از کشورها را بشناسید ، سایر کشورها را در بخش جستجو بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه