خوابگاه های دانشجویی رومانی

خوابگاه های دانشجویی رومانی می تواند از مسکن های پیشرفته آغاز شده و به منازل سنتی در این کشور برسد ، رومانی از جمله کشورهای مقرون به صرفه برای اقامت دانشجویان است که گزینه های مختلفی را پیش روی علاقه مندان قرار می دهد و ارزان ترین آنها سکونت در محوطه دانشگاه است.

اشتراک آپارتمان های خصوصی گزینه خوبی برای دانشجویانی است که می خواهند هزینه های خود را به حداقل برسانند ، به عنوان یک قاعده در تابستان نسبت به سپتامبر تا اکتبر ، زمانی که همه دانش‌آموزان از تعطیلات برگشته‌اند ، به راحتی می‌توان مسکن مقرون ‌به‌ صرفه و موقعیت مناسبی را یافت.

در رومانی شهرهایی که می توانند بر بازار مسکن دانشجویی بین‌المللی تأثیر بگذارند ، شهرهایی با دانشگاه‌ های زیاد مانند بخارست ، کلوژ ناپوکا ، ایاسی ، تیمیشوآرا ، آراد ، اوراده،  کنستانتا و کرایووا هستند.

دریافت خوابگاه های دانشجویی رومانی از مواردی است که در صورت دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به آسانی به آن هم دست خواهید یافت ، بنابراین عنوان تهیه شده توسط کارشناسان ما را تا انتها مطالعه کرده و در صورت علاقه به تحصیل در رومانی برای کسب اطلاعات کاملا دقیق و به روز مقاله لینک شده را بخوانید و با مشاوران ما در تماس باشید.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی رومانی

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در رومانی

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در رومانی می تواند از جمله اقامت در پردیس دانشجویی یا سالن های اقامت ، اقامتگاه یا اپارتمان های خصوصی و یا منازل شخصی باشد.

خوابگاه های دانشجویی در رومانی در محوطه دانشگاه که به مسکن سنتی دانشجویی شهرت دارند ، در اغلب دانشگاه های این کشور یافت می شوند اما با این حال اولویت با دانشجویان رومانیایی است که از شهرها و شهرستان های دیگر می آیند و پس از آن دانشجویان بین المللی دارای بورسیه تحصیلی اراسموس قرار می گیرند.

 اتاق های دانشجویی در اکثر شهرهای دانشگاهی مقرون به صرفه است و در بیشتر موارد شامل گرمایش مرکزی ، تلویزیون کابلی ، اینترنت ، مبلمان مشترک و حمام است ، در صورتی که ظرفیت اضافی وجود داشته باشد ، می توان آنها را به دانشجویانی که هزینه تحصیل خود را پرداخت می کنند ، داد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در ارزان ترین مقاصد مهاجرتی با دریافت مشاوره های رایگان و غیر حضوری!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خوابگاه های دانشجویی خصوصی در رومانی

برخی از شرکت ها اخیرا در خوابگاه دانشجویی خصوصی در رومانی سرمایه گذاری کرده اند و در شهرهایی که دانشگاه‌ های زیادی وجود دارند ، می توان خوابگاه‌ های دانشجویی خصوصی راحت‌ ، تمیز ، مدرن و دوستانه ای را یافت که در قلب مناطق دانشجویی قرار گرفته اند و با اتاق ‌های انفرادی ( استودیو ) یا آپارتمان به صورت کاملا مبله و با استانداردهای بالا ، مقرون به صرفه و محیط امن اسکونت خوبی را برای دانشجویان فراهم می سازند ، خوابگاه های خصوصی دانشجویی محل اقامت ایده آلی به ویژه برای دانشجویان بین المللی جدید که نیاز به اقامت در محیطی آرام و امن دارند ، هستند و مشکل کمبود مکان در خوابگاه های دانشگاه را برطرف می سازند.

خوابگاه های دانشجویی خصوصی در رومانی

آپارتمان یا اتاق خصوصی در رومانی

در اکثر شهرهای رومانی دانشجویان بین المللی تنها گزینه اجاره آپارتمان یا اتاق خصوصی را برای سکونت خود دارند ، این آپارتمان یا اتاق خصوصی در رومانی که معمولا به صورت مشترک استفاده می شوند ، یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه های مسکن و در عین حال جلوگیری از تنها ماندن در کشورهای خارجی به ویژه برای دانشجویان جدیدالورود است ، یک آپارتمان 3 اتاقه برای 2 یا 3 دانش آموز جای می گیرد که هر کدام اتاق خود را دارند و در صرفه جویی هزینه ها نیز به آنها کمک می کند.

توجه داشته باشید که اکثر دانشجویان بین المللی آپارتمان های دانشجویی خصوصی را به خوابگاه های دانشجویی رومانی ترجیح می دهند ، زیرا در بسیاری از موارد نمی توان یک اتاق شخصی در خوابگاه های دانشگاه گرفت و شرایط زندگی در آپارتمان های خصوصی به مراتب بهتر است.

هزینه های خوابگاه و اقامت در رومانی

هزینه های خوابگاه و اقامت در رومانی به سبک زندگی دانشجو بسیار بستگی دارد و قیمت اتاق در خوابگاه های دانشجویی در رومانی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است و می تواند بین 20 تا 30 یورو در ماه برای یک اتاق  متغیر است.

برای اتاق های دو تخته اجاره ماهانه حدود 50 یورو است و اولویت با دانشجویان بومی و سپس دانشجویان بین المللی برنامه اراسموس با بورسیه تحصیلی است ، دانشجویانی که خود هزینه تحصیل شان را پرداخت می کنند نیز می توانند در برخی موارد به اتاق هایی در خوابگاه های خود دانشگاه برسند.

نوع خوابگاه هزینه
اتاق خوابگاه خصوصی برای دو نفر از 100 تا 350 یورو
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 8,351.42 کرون
یک آپارتمان دو اتاقه بین 200 تا 450
آپارتمان سه اتاقه بین 250 تا 450 یورو

قیمت اجاره ماهانه در شهرهای مختلف ، منطقه در شهر (داخل شهر یا انتهای شهر ، نزدیک به دانشگاه یا نه) ، کیفیت محل اقامت ساختمان جدید، مبلمان و کیفیت آن متفاوت است ، در رومانی کلیه خدمات شهری اعم از آب ، برق ، گاز ، تلفن و غیره به صورت ماهانه جداگانه پرداخت می شود ، معمولا سپرده ای که نشان دهنده اجاره بها برای سه ماه اول است نیز از دانشجویان دریافت می شود و در پایان اقامت به شرط اینکه آپارتمان را در شرایط خوبی ترک کنید ، وجه آن مسترد می شود.

روش های کاهش هزینه مسکن در رومانی

آپارتمان های مشترک یکی از بهترین روش های کاهش هزینه مسکن در رومانی است و یک آپارتمان 3 اتاقه برای 2 یا 3 دانش آموز جای می گیرد که هر کدام اتاق خود را دارند ، در رومانی شخصی که قادر به پرداخت پیش پرداخت اجاره برای 3 یا 6 و حتی یک سال اجاره آپارتمان است ، می تواند در مورد اجاره ماهانه خود تخفیف خوبی دریافت کند.

به عنوان مثال در هاستل استودیو Westgate در بخارست در صورتی که دانشجویان بتوانند اجاره یک سال  خوابگاه های دانشجویی در رومانی خود را از همان ابتدا پرداخت کنند ، 200 یورو در ماه را می پردازند و در صورتی که تصمیم به پرداخت 6 ماه داشته باشند 270 یورو در ماه پرداخت می کنند.

این مورد نیز اتفاق می افتد که برخی از والدین به جای پرداخت ماهانه اجاره بها تصمیم به خرید آپارتمان برای فرزندان خود می کنند ، این امر برای والدین دانشجویان پزشکی که در واقع برای یک دوره حداقل 6 ساله می آیند رایج تر می باشد و از آنجایی که آپارتمان ها بسیار مقرون به صرفه هستند ، با قیمتی مناسب آن را خریده و در پایان تحصیل فرزندشان آپارتمان را تقریباً به همان قیمت می فروشند.

حتما می خواهد اعداد دقیقی برای اجاره و خرید ملک در رومانی را بدانید ، مقاله ای با همین عنوان به شما تقدیم شده که قیمت اجاره و خرید انواع خانه و آپارتمان در مناطق مختلف این کشور را بیان می کند ؛ مطالعه مقاله را از دست ندهید!

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در رومانی

خوابگاه های دانشجویی رومانی توسط دانشگاه برای دانشجویان واجد شرایط مشخص می شود و شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه از جزئیات لازم در این رابطه مطلع شوید ، برای دریافت اتاق در یک اقامتگاه خصوصی نیز باید درخواست به مدیریت هر اقامتگاه ارائه شود ، در رابطه با آپارتمان های خصوصی بهترین راه نیز تماس با آژانس های املاک و مستغلات است.

آنها اطلاعاتی در مورد جالب ترین پیشنهادهای اقامت در بازار ارائه می دهند و با در نظر گرفتن نیازهای دانشجو می توانند ظرف یک هفته ( یا حتی 2 تا 3 روز ) آپارتمان مناسب را برای شما بیابند ، معمولا در این موارد باید با یک قرارداد تایید کنید که کمیسیون 50% اجاره یک ماهه را می پردازید.

همچنین پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در رومانی یا یک آپارتمان شخصی از طریق آگهی های طبقه بندی شده تخصصی در روزنامه ها یا وب سایت ها و یا تماس مستقیم با صاحب خانه نیز امکان پذیر شود ، بخاطر داشته باشید که امضای قرارداد با صاحبخانه ضروری است و باید در اداره مالی ثبت شود ، این قرارداد به این دلیل است که برای درخواست اجازه اقامت موقت به اداره مهاجرت منطقه ای لازم است.

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در رومانی

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در رومانی

شرایط سکونت در خوابگاه و یا آپارتمان های شخصی با یکدیگر متفاوت است و علاوه برمیزان هزینه ها شما تجربه زندگی دانشجویی متفاوتی را در هر یک از این مکان ها خواهید داشت ، یکی از دلایل اینکه اکثر دانشجویان بین المللی خوابگاه های خصوصی را ترجیح می دهند ، راحتی و آسودگی بیشتر است.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در رومانی در این است که شما می توانید فضای شخصی خود را داشته باشید و از امکانات بهتری بهره مند شوید ، در خانه نهایتا هر اتاق برای دو نفر است ، در صورتی که در اتاق های خوابگاه ها در حدود 4 نفر در یک اتاق هستند.

سایر امکانات مانند آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی در خوابگاه در هر طبقه مشترک هستند در صورتی که در یک خانه یا آپارتمان نهایتا 4 نفر از تمامی امکانات استفاده می کنند ، در رابطه با هزینه ها نیز می توان گفت که معمولا در خوابگاه های دانشجوی در رومانی هزینه های انرژی و سایر موارد همراه با اجاره از دانشجو دریافت می شود ، در حالی که در خانه یا آپارتمان تمامی هزینه ها جدا از میزان اجاره بها به عهده خود دانشجو می باشد.

با شرایط تحصیل در دانشگاه های رومانی تا چه حد آشنا هستید؟ مقالات زیر اطلاعاتی به روز و دقیق به شما ارائه می دهد.

امکان زندگی با خانواده رومانی

امکان زندگی با خانواده رومانی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد اما نمی توان این مورد را به صورت متداول و در تمامی شهرها مشاهده کرد ، زیرا مردم این کشور به خانواده اهمیت فراوانی داده ومعمولا فرد غریبه ای را حتی برای اجاره یک اتاق در منازل خود راه نمی دهند.

از طرفی دیگر رومانی کشور ارازانی است و دانشجویان بین المللی می توانند با هزینه ای مقرون به صرفه آپارتمان و یا خانه های خوبی را برای خود اجاره کنند ، از این رو نیازی به زندگی با خانواده رومانیایی چندان وجود ندارد ، البته در شهرهای بزرگ این کشور به خصوص بخارست می توانید یک اتاق در یک خانه را در نزدیکی دانشگاهتان اجاره کنید تا رفت و آمد آسانتری داشته باشید.

تحصیل در کشور رومانی یکی از ایده آل ترین گزینه های ممکن برای داشتن تحصیلی با حداقل هزینه می باشد که کارشناسان هلدینگ حقوقی ، مهاجرتی رجبی در مقاله ای به صورت کامل به آن پرداخته اند و به شما توصیه می کنیم تا مطالعه آن را از دست ندهید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل را بخوانید تا بدانید اگر می خواهید با خانواده ای رومانیایی سکونت کنید بهترین شهر کدام است.

امکان زندگی با خانواده رومانی

محله های مناسب اسکان دانشجویی در بخارست

بخارست دارای 16 دانشگاه دولتی با 19 موسسه عالی خصوصی است که به وضوح نشان می دهد محله های مناسب اسکان دانشجویی در بخارست زیاد است و از آنجایی که دانشجویان زیادی در تمامی نقاط این شهر ساکن هستند ، زندگی دانشجویی در این شهر بی رقیب است.

می توانید یک آپارتمان کوچک در مناطق دور از مرکز شهر تهیه کنید ، اما اگر اقامت در مرکز شهر پر جنب و جوش را ترجیح می دهید ، باید هزینه بیشتری بپردازید ، از بهترین محله های مناسب اسکان دانشجویی در بخارست عبارتند از:

  • اطراف میدان دانشگاه : مرکز تاریخی یا شهر قدیمی به دلیل قرار گرفتن در قلب شهر بهترین منطقه برای اقامت است که ارتباط بسیار خوبی با بقیه محله ها دارد ، از برخی محله ها تا حد امکان باید اجتناب کرد زیرا کمی خطرناک هستند و ایستگاه مترو ندارند ، اینها می توانند مناطق فرنتری ، درومول تابری و راهووا باشند.
  • مرکز بخارست : این منطقه در شمال مرکز تاریخی قرار دارد و شامل محله هایی مانند پیاتا رومانا و موسیلور می باشد و مکان های تفریحی مختلفی مانند تئاتر ، دیسکو ، سینما و رستوران وجود دارد.
  • بخش 4 شهر : در نزدیکی دو مورد از بزرگترین ریه های سبز شهر یعنی پارک های Carol و Tineretului که می توانید از آمفی تئاتر ، رستوران و بارها لذت ببرید.
  • در نزدیکی برگزیده ترین دانشگاه های بخارست نیز خوابگاه های خصوصی ایده آلی قرار دارند که با مراجعه به دانشگاه می توانید از آنها مطلع شوید.
محله های مناسب اسکان دانشجویی در بخارست

محله های مناسب اسکان دانشجویی در کلوژ ناپوکا

کلوژ یکی از چهار مرکز اصلی دانشگاهی در کشور است ، بنابراین دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه خود برای چند سال در خوابگاه های دانشجویی رومانی در کلوژ ناپوکا زندگی می کنند ، در این شهر خیابان ها تمیز و مردم صمیمی هستند ، بنابراین لازم نیست نگران امنیت باشید و مهم نیست که در نهایت چه محله های مناسب اسکان دانشجویی در کلوژ ناپوکا را انتخاب می کنید.

  • محله Plopilor باید اولین انتخاب شما باشد که در یک خیابان طولانی به نام Hasdeu قرار گرفته و بزرگترین پردیس دانشجویی در کلوناپوکا به شمار می رود ، چندین غذاخوری ، مدارس شبانه‌روزی ، کتابخانه ‌ها و دانشگاه‌ ها در این پردیس به‌ علاوه انواع سرگرمی ‌ها و مکان ‌هایی برای استراحت و غیره وجود دارد.
  • مرکز شهر بدون توجه به هدف یا مدت اقامت شما همیشه مورد توجه است.
  • منطقه قورگنی دومین مکان برای زندگی در کلوژ ناپوکا است که در نزدیکی مرکز قرار دارد ، جایی که می توانید با پای پیاده در کمتر از 10 دقیقه به آنجا برسید.
  • منطقه گرویا که مزیت اصلی آن نزدیکی زیاد به ایستگاه قطار و اتوبوس های حمل و نقل ملی است.
  • منطقه آندری مورسانو علاوه بر اینکه در مجاورت چندین مغازه و رستوران قرار دارد ، با خانه‌ ها و بلوک ‌های آپارتمانی نه چندان بلند بسیار آرام است.
  • محله زوریلر منطقه ای کوچک با جمعیت بسیار کم که در مقایسه با سایر مناطق شهر استانداردهای زندگی بالایی دارد.

اگر می خواهید حتما به مقصد مهاجرتی خود برسید باید بتوانید از بین شرکت های مختلف مهاجرتی به شرکتی اعتماد کنید که خوشنام بوده و سابقه خوبی در این زمینه دارد ، ما در هلدینگ بزرگ مهاجرتی رجبی سالهاست در کنار مراجعین عزیزمان بوده ایم و حتی بعد از رساندن آن ها به مقاصد مورد نظرشان از راه های امن و قانونی دست از حمایت و پشتیبانی آن ها برنداشته ایم و در حفظ مهم ترین سرمایه خودمان که همان رضایت مراجعین بزرگوار است کوشا بوده ایم.

ویدئو ارائه شده تنها تعداد کمی از ویزاهای تحصیلی اخذ شده برای کلاینت های ما را از دانشگاه های مختلف جهان نشان می دهد ؛ برای شنیدن نظرات و تجربیات مراجعین ما به بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم ” بروید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شاید برخی از کشورها در بین گزینه های شما نباشند ؛ دلیل آن عدم شناخت شماست پس مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور رومانی

خوابگاه های دانشجویی رومانی مزایای متعددی برای دانشجویان بین المللی به همراه دارند ، اما مانند هر کشور دیگری نمی توان از معایب آنها نیز غافل شد ، از اصلی ترین مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور رومانی عبارتند از:

  • ملاقات با افراد جدید و یادگیری زندگی شخصی
  • نزدیکی خوابگاه با دانشگاه و رفت و آمد آسان
  • افزایش مسئولیت پذیری
  • تقویت زبان خارجی در مدتی کوتاه
  • ایجاد دایره محکمی از دوستان
  • امکانات رفاهی مانند اینترنت ایده آل

معایب

  • عدم داشتن فضای شخصی
  • پذیرفتن افراد با عادات مختلف
  • امکانات بهداشتی مشترک
  • تحمل بی نظمی عمومی

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی رومانی

انواع خوابگاه های دانشجویی رومانی می تواند از جمله اقامت در پردیس دانشجویی یا سالن های اقامت ، اقامتگاه یا اپارتمان های خصوصی و یا منازل شخصی باشد.

قیمت اتاق در خوابگاه های دانشجویی در رومانی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است و می تواند بین 20 تا 30 یورو در ماه برای یک اتاق متغیر است.

  • یک آپارتمان دو اتاقه بین 200 تا 450
  • آپارتمان سه اتاقه بین 250 تا 450 یورو

آپارتمان های مشترک یکی از بهترین روش های کاهش هزینه مسکن در رومانی است و یک آپارتمان 3 اتاقه برای 2 یا 3 دانش آموز جای می گیرد که هر کدام اتاق خود را دارند ، در رومانی شخصی که قادر به پرداخت پیش پرداخت اجاره برای 3 یا 6 و حتی یک سال اجاره آپارتمان است ، می تواند در مورد اجاره ماهانه خود تخفیف خوبی دریافت کند.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در رومانی در این است که شما می توانید فضای شخصی خود را داشته باشید و از امکانات بهتری بهره مند شوید ، در خانه نهایتا هر اتاق برای دو نفر است ، در صورتی که در اتاق های خوابگاه ها در حدود 4 نفر در یک اتاق هستند.

با خوابگاه های دانشجویی رومانی آشنا شدید ، کشور رومانی میزبانی دانشگاه های خوبی را در سطح بین المللی بر عهده دارد و چنانچه علاقه مند به رسیدن به ویزای کار در رومانی پس از تحصیل هستید ، حتما عنوان مرتبط را در سایت ما مطالعه نموده و یا با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و یا شیراز تماس بگیرید.

شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی در برخی از کشورهای اروپایی را قیاس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه