کار دانشجویی در رومانی

کار دانشجویی در رومانی یکی از نقاط قوت تحصیل در این کشور است که مزیت های زیادی را به همراه دارد ، همه دانشجویان این کشور می توانند جهت کار دانشجویی در رومانی اقدام نمایند.

دانشجویان بین المللی صرفا با داشتن ویزای تحصیلی می توانند در حین تحصیل در این کشور ، به کار پاره وقت نیز بپردازند و پس از تمام شدن دوره تحصیل خود ، در صورت تمایل برای ادامه کار در این کشور ، نسبت به دریافت ویزای کار اقدام نمایند و بعد از 3 سال کار و پرداخت مالیات ، برای اقامت دائم در این کشور اقدام نمایند.

با توجه به مزیت هایی که کار دانشجویی در رومانی دارد ، افراد زیادی تمایل به تحصیل در این کشور و مشغول کار شدن در حین تحصیل دارند ، در این صورت دانشجویان قادر خواهند بود برخی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را خودشان تامین کنند و به عنوان کمک هزینه ، برای آن ها مفید خواهد بود ، از این رو ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  ، مقاله تحصیل در رومانی را برای شما مشتاقان تحصیل تهیه کرده ایم ، مطالعه این مقاله مفید و کاربردی به شما در این مسیر کمک زیادی می کند.

در این مقاله به شرایط کار دانشجویی در رومانی می پردازیم و تمام جنبه های آن را مورد بررسی قرار می دهیم ، هدف از نگارش این مقاله ، بررسی قوانین و شرایط کار دانشجویی در رومانی است تا شما عزیزان به راحتی بتوانید شرایط را سنجیده و برای تحصیل در این کشور اقدام نمایید.

فهرست مطالب
کار دانشجویی در رومانی

اجازه کار حین تحصیل در رومانی

کار دانشجویی در رومانی به صورت پاره وقت است و از نظر زمانی ، حداکثر 4 ساعت در روز و حدود 20 ساعت در هفته را به خود اختصاص می دهد ، لازم است به ذکر است که کار پاره وقت در حین تحصیل ، تمام هزینه های زندگی دانشجو را نمی تواند پوشش دهد ، به همین دلیل باید حتما فرد از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد تا بتواند به راحتی به تحصیل در این کشور بپردازد و در حین تحصیل ، نگرانی بابت تامین هزینه هایش نداشته باشد.

خبر خوب اینکه این کشور ، اجازه کار حین تحصیل در رومانی را به دانشجویان می دهد و این امری مرسوم است بنابراین هیچ گونه نگرانی ودغدغه ای در این زمینه نیاز نیست داشته باشید ، ضمن اینکه کارفرمایان نیز از این قانون مطلع هستند و تمایل به سپردن کار پاره وقت به دانشجویان در حین تحصیل دارند ، در نتیجه شما به راحتی می توانید از طریق آنلاین برای کار در حین تحصیل اقدام نمایید و با توجه به مهارتی که دارید ، مشغول کار دانشجویی در رومانی شوید و درآمد کسب کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تامین هزینه های تحصیل با دریافت بورسیه و کار دانشجویی ، مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مجوز کار دانشجویی

مجوز کار دانشجویی در صورتی نیاز است که دانشجو جزء اتحادیه اروپا نباشد و قصد داشته باشد روزانه بیش از 4 ساعت به کار دانشجویی بپردازد ، در این صورت باید حتما اقدام به دریافت مجور کار نماید ، گرچه به دانشجویان بین الملل به هیچ عنوان توصیه نمی شود روزانه بیش از 4 ساعت از زمان خود را به کار بپردازند زیرا ممکن است موجب آسیب به تحصیل آن ها شود.

اما دانشجویان اتحادیه اروپا ، محدودیتی در تعداد ساعات کار دانشجویی در رومانی ندارند و می توانند بدون مجوز کار دانشجویی و طبق تمایل خود در حین تحصیل در این کشور کار کنند ، هر چند که برای پیشگیری از افت تحصیلی به آن ها نیز ساعات کاری بیش تر از 4 ساعت در روز توصیه نمی شود.

میزان درآمد کار دانشجویی در رومانی

برای بررسی شرایط کار دانشجویی در رومانی ، لازم است در مورد میزان درآمد کار دانشجویی نیز اطلاعات کافی داشته باشید تا راحت تر بتوانید مدیریت مالی داشته باشید و هزینه های خود را سازمان دهی کنید.

میزان درآمد کار دانشجویی در رومانی بستگی به نوع کار و سطح آن معمولا 7 تا 9 دلار در ساعت بابت کارهای سطح مبتدی هست و برای کارهایی که به مهارت بیش تری احتیاج دارند ، حدود 10 دلار نیز پرداخت می شود.

این مبلغ برای دانشجویان ، به عنوان یک کار پاره وقت که کل روز آن ها را پر نمی کند ، رضایت بخش است و از این طریق می توانند بخشی از هزینه های خود را تامین کنند و راحت تر به زندگی در این کشور و تحصیل بپردازند.

اگر تمایل دارید در مورد فرصت های شغلی و مشاغل مورد نیاز این کشور بیشتر بدانید و با حداقل دستمزدها و مقایسه کار در کشور رومانی با سایر کشور ها آشنا شوید مقاله کار در رومانی را حتما مرور کنید.

میزان درآمد کار دانشجویی در رومانی

کارفرماهای محبوب دانشجویان در رومانی

کارفرماهای محبوب دانشجویان در رومانی با توجه به شرایط کار دانشجویان و امکان ارائه کار پاره وقت به آن ها شامل برندهای معروف آدیداس (Adidas) ، زارا (Zara) ، دیور (Dior) و مک دونالد (Mc Donalds) می باشند ، این فروشگاه های و مراکز خرید و همچنین رستوران های مربوط به برند مک دونالد ، بهترین مکان برای ارائه کار پاره وقت به دانشجویان می باشند ، ضمن اینکه دستمزد پرداخت شده به دانشجویان بسیار کم است ، در حدی که می توان گفت حداقل دستمزد را شامل میشوند.

بنابراین ، اگر قصد دارید در چنین مکان هایی مشغول کار دانشجویی در رومانی شوید ، حتما میزان دستمزد آن را مد نظر داشته باشید که راحت تر بتوانید برآورد هزینه کنید و مشکلی برای پرداخت هزینه های زندگیتان در طول تحصیل نداشته باشید.

شاید بخواهید بزرگترین و معتبرترین شرکت های رومانی را بشناسید و برای ورود به آن ها تلاش کنید ؛ مقاله 10 شرکت و بانک مهم در رومانی اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه به شما ارائه داده است.

ردیف شغل
1 ماساژور
2 پذیرش دندانپزشکی
3 پرستار کودک
4 کتابدار
5 تنظیم کننده مالیات
6 معلم خصوصی
7 پرستار حیوانات خانگی
8 کار در بخش آموزش دانشگاه
9 کار در نمایشگاه ها
10 سازمان های محیط زیست
11 ایستگاه های پمپ سوخت
12 کار در فروشگاه های مواد غذایی
13 کار در مراکز خرید
14 کار در کافه تریا
15 کار در رستوران ها

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار رومانی

خوشبختانه شرایط بازار کار در کشور رومانی بسیار مساعد است و به اندازه همه دانشجویان کار پیدا می شود! بهتر است دانشجو برای صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت ، در نزدیکی محل تحصیل خود به جستجوی کار دانشجویی در رومانی کار بپردازد و مشغول کار شود ، انواع کارهای دانشجویی در بازار کار رومانی و 7 شغل پرطرفدار دانشجویان که بازار کار آن ها بهتر است نیز به ترتیب در جدول ذکر شده است.

همانطور که در جدول مشخص است ، ماساژور رتبه اول را در میان سایر شغل های مناسب دانشجویان در رومانی دارد ، علت بازار کار خوب این شغل ، استقبال مردم رومانی از ماساژ درمانی است.

ضمن اینکه به دلیل پاره وقت بودن و همچنین نوع کار و اینکه دانشجویان به راحتی می توانند پس از یک دوره کوتاه آموزشی به آن بپردازند ، شغل محبوبی برای دانشجویان واقع شده است ، علاوه بر این ، سختی کار آن در مقایسه با سایر شغل های دانشجویی کمتر است.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

اگر شما هم از علاقه مندان به کار دانشجویی در رومانی باشید ، حتما برایتان سوال پیش آمده که نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در این کشور چگونه است و از چه طریقی می توانیم کار دانشجویی مورد نظر خودمان را پیدا کنیم و مشغول کار شویم؟ قابل ذکر است که دانشجویان بین الملل ، می توانند از طریق مراکز اطلاعات دانشگاه یا مراجعه به سایت های کاریابی اختصاصی ، به جستجوی کار بپردازند و مشغول کار شوند.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

از دیگر شیوه های پیدا کردن کار دانشجویی در این کشور ، استفاده از موتورهای جستجو کاریابی است ، همچنین می توان از طریق مراجعه مستقیم به سازمان ها و اماکنی که قبل تر برای کار دانشجویی پیشنهاد داده شده است ، به طور مستقیم نسبت به دریافت کار تقاضا داد.

برخی از سایت های مناسب پیدا کردن کار دانشجویی در رومانی عبارتند از:

  • https://grabjobs.co/romania/student-jobs
  • https://erasmusu.com/en/erasmus-bucharest/student-jobs
  • https://graduateland.com/s/part-time-jobs/romania
  • https://www.rocapply.com/study-in-romania/find-jobs/
  • https://www.jobboardfinder.com/search/best-job-site-in-romania
  • https://jobstodo.eu/freelancer_home/?gclid=CjwKCAiA-dCcBhBQEiwAeWidtcssc1Tvh3CQwmPVJiMLnw1NCIszXeb8hIjD0Rc7yodA6SZ16rtkyBoCj8YQAvD_BwE
  • https://www.glassdoor.com/Job/bucharest-student-jobs-SRCH_IL.0,9_IC3184907_KO10,17.htm

مقالات زیر قطعاً شامل اطلاعاتی است که دانستن آن ها برای تحصیل در دانشگاه های رومانی ضروری است.

شهرهای رومانی مناسب کار دانشجویی

خبر خوشحال کننده ای است که بدانید تعداد دانشگاه ها در رومانی زیاد است و سطح دانشگاه ها در این کشور بالا می باشد و برای تحصیل و دانشجو ارزش زیادی قائل هستند ، همین ویژگی ها موقعیت مناسبی را برای دانشجویان فراهم آورده است ، از جمله شرایط مساعد کار دانشجویی در رومانی که برای دانشجویان بسیار رضایت بخش است.

 برخی شهرهای این کشور با توجه به شرایط و موقعیتی که دارند برای کار در حین تحصیل مناسب تر می باشند ، از جمله شهرهای رومانی مناسب کار دانشجویی عبارتند از: کلوژ نپوکا ، تیمیشوآرا ، بخارست و ایاشی ، این شهرها ضمن اینکه این 4 شهر در فهرست 140 کشور دوستدار دانشجو قرار دارد و امکانات خوبی را برای کار دانشجویان فراهم آورده اند.

در همین راستا می توانید مقاله بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل را هم بخوانید تا شناخت بهتری نسبت به شهرهای این کشور و مزایا و معایب هر یک داشته باشید.

مزایای انجام کار دانشجویی

در این مقاله با عنوان کار دانشجویی در رومانی ، خوب است اشاره ای به مزایای انجام کار دانشجویی در این کشور داشته باشیم ، از جمله مزیت های آن ، تامین بخشی از هزینه های زندگی است که موجب می شود فرد خیالش راحت باشد و دغدغه گذران زندگی خود را نداشته باشد.

مزایای انجام کار دانشجویی

سایر مزایای انجام کار دانشجویی در این کشور عبارتند از:

  • رشد فردی
  • آشنایی با بازار کار
  • افزایش اعتماد به نفس
  • کاهش اضطراب و استرس
  • افزایش مهارت های خود
  • توسعه ارتباطات با افراد حاضر در محیط کار و کارفرمایان
  • آشنا شدن با اخلاقیات و نحوه برخورد کارفرمایان در رومانی
  • زمینه ساز ورود دانشجویان به بازار کار پس از فارغ التحصیلی

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در رومانی

کلوژ نپوکا ، تیمیشوآرا ، بخارست و ایاشی ، این شهرها ضمن اینکه این 4 شهر در فهرست 140 کشور دوستدار دانشجو قرار دارد و امکانات خوبی را برای کار دانشجویان فراهم آورده اند.

برندهای معروف آدیداس (Adidas) ، زارا (Zara) ، دیور (Dior) و مک دونالد (Mc Donalds)

  • ماساژور
  • پذیرش دندانپزشکی
  • پرستار کودک
  • کتابدار
  • تنظیم کننده مالیات

میزان درآمد کار دانشجویی در رومانی بستگی به نوع کار و سطح آن معمولا 7 تا 9 دلار در ساعت بابت کارهای سطح مبتدی هست و برای کارهایی که به مهارت بیش تری احتیاج دارند ، حدود 10 دلار نیز پرداخت می شود.

مجوز کار دانشجویی در صورتی نیاز است که دانشجو جزء اتحادیه اروپا نباشد و قصد داشته باشد روزانه بیش از 4 ساعت به کار دانشجویی بپردازد ، در این صورت باید حتما اقدام به دریافت مجور کار نماید ، گرچه به دانشجویان بین الملل به هیچ عنوان توصیه نمی شود روزانه بیش از 4 ساعت از زمان خود را به کار بپردازند زیرا ممکن است موجب آسیب به تحصیل آن ها شود.

در این مقاله به بررسی کار دانشجویی در رومانی پرداختیم و شرایط آن را خدمت شما خوبان شرح دادیم ، چنانچه علاقه مند به حضور در این کشور و وارد شدن به بازار کار آن هستید ، کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی راهنما و مشاور شما در کلیه روش های رفتن به رومانی هستند ، همچنین می توانید راه های دیگر به جز تحصیل را برای مهاجرت به رومانی انتخاب کنید ، مقاله مفصلی در همین زمینه ارائه شده است که توصیه می کنیم حما آنرا بخوانید ، ضمن اینکه می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر و دریافت راهنمایی با دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

کار دانشجویی در رومانی دستمزد و شرایط بهتری دارد یا سایر کشور ها؟ مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه