فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سنگاپور

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سنگاپور دارای ریشه های سنتی می باشد که اکثرا از همان سمت چین و یا کشورهای همسایه به آن جا وارد شده است.

به نوعی دین مردم در این کشور بر نوع آداب و رسوم و جشن ها و مراسم آن ها بسیار تاثیر گذار است و برخی از موارد را می توان مشاهده نمود که مربوط به قشری خاص یا ادیانی خاص هستند. البته این در اکثر کشورهای جهان دیده می شود و فقط مربوط به سنگاپور نیست.

البته باوتجه به اینکه اکثریت مردم این کشور چینی هستند، اکثریت آداب و رسوم قابل مشاهده و لمس در این کشور همانند چینی ها بوده و یا در شباهت نزدیکی به آن ها است. اما بازهم در این کشور تفاوت های نژادی دیگر همچون هندو، مالایی، اوراسیایی، اروپایی و غیره نیز وجود دارد، اما باهمه این تفاوت های دولت این کشور توانسته که وحدت و یکپارچگی مثال زدنی را در میان مردم خود به وجود آورد و این یکی از دلایل اصلی موفقیت های سنگاپور است.

در این مطلب تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما عزیزان را با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سنگاپور آشنا خواهند نمود، تا در صورت مهاجرت و یا سفر بهتر بتوانید با مردم این کشور ارتباط برقرار نمایید. ضمنا فراموش نکنید که مقاله مهاجرت به سنگاپور اطلاعات بسیار مناسب و کارآمدی در این باره در اختیارتان خواهد گذاشت که در امر مهاجرت باید حتما آن ها را بشناسید.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سنگاپور

تاریخچه فرهنگ و آداب رسوم مردم سنگاپور

تاریخچه فرهنگ و آداب رسوم مردم سنگاپور یا به نوعی فرهنگ بومی سنگاپوری ها عمدتا از مردم آسترونزی که از جزیره تایوان وارد شده اند و بین 1000 تا 1500 سال قبل از میلاد در آنجا ساکن شده اند، سرچشمه می گیرد. سپس در قرون وسطی عمدتاً تحت تأثیر چندین سلسله چینی مانند مینگ و چینگ و همچنین سایر کشورهای آسیایی مانند امپراتوری ماجاپاهیت، شوگونات توکوگاوا و پادشاهی ریوکیو قرار گرفت.

در تاریخ معاصر پس از ورود انگلیسی ها، سنگاپور تحت تأثیر کشورهای غربی نیز قرار گرفت. تأثیر مکرر، جذب و انتخاب به طرق مختلف بر توسعه فرهنگ متمایز و منحصر به فرد افزوده است. این کشور جمعیتی متفاوت از بیش از 5.47 میلیون نفر دارد که متشکل از چینی ها، مالایی ها، هندی ها و اوراسیائی ها (به اضافه سایر گروه های مختلط) و آسیایی هایی با ریشه های مختلف مانند مردم پراناکان، نوادگان مهاجران چینی با میراث مالایی یا اندونزیایی هستند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت تمام چهره های کشور مقصد با مطالعه مقالات سایت رجبی و دریافت مشاوره 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان مردم سنگاپور

زبان مردم سنگاپور چیست؟بسیاری از مردم سنگاپور دو زبانه هستند. اکثراً به زبان انگلیسی سنگاپور و زبان دیگری صحبت می کنند که معمولا ماندارین، مالایی، تامیل یا انگلیسی محاوره ای سنگاپور (سینگلی) است. انگلیسی استاندارد سنگاپور تقریبا با انگلیسی استاندارد بریتانیایی، مالزیایی و هندی در بیشتر جنبه های گرامر و املا یکسان است، اگرچه تفاوت هایی در واژگان و همچنین تفاوت های جزئی در املا وجود دارد.

همه سنگاپوری ها انگلیسی را به عنوان زبان اول خود در مدارس تحت سیستم آموزشی اجباری محلی و زبان مادری خود را به عنوان زبان دوم می خوانند. بنابراین، بیشتر آن ها به ویژه جوانان جامعه امروزی عملا دو زبانه هستند. چهار زبان اصلی در سنگاپور استفاده می شود، زبان ملی باهاسا ملایو است. این به رسمیت شناختن مردم مالایی به عنوان جامعه بومی سنگاپور است. 85 درصد از مردم سنگاپور مالایی صحبت نمی کنند اما مالایی در سرود ملی، شعار ملی و دستورات تمرین رژه نظامی استفاده می شود

 تامیل یک زبان رسمی است زیرا اکثر مردم آسیای جنوبی در سنگاپور قومی تامیل از هند و سریلانکا هستند. در حالی که بیشتر چینی های سنگاپوری از نوادگان مهاجران چینی جنوبی هستند که به زبان های منطقه ای مختلف صحبت می کردند، این زبان چینی شمالی ماندارین است که در سنگاپور رسمی است، اگرچه گویش هایی مانند هوکین و کانتونی هنوز در نسل قدیمی چینی رایج هستند.

زبان مردم سنگاپور

مذهب مردم سنگاپور

همانطور که در بالا اشاره کردیم مدرم مختلف با ادیان و اعتقادات مختلفی در سنگاپور زندگی می کنند که به وجود آوردن چنین اتحاد و همبستگی در میان چنین مردمانی کاری هنرمدانه است. چه بسا کشورهایی که با یک یا دو دین نمی توانند اتحادی این چنینی را به وجود آورند.

بیشتر جمعیت سنگاپور را چینی ها تشکیل می دهند؛ اما مذهب مردم سنگاپور، جشن ها و رسوم هر قومی خاص خودش است. مثلا چینی های مقیم این کشور اکثرا کاتولیک مسیحی یا از پیروان بودا هستند؛ یا مهاجرین مالزی از اسلام و هندی ها از مذهب هندو تبعیت می نمایند.

البته مذاهب دیگری نیز در سنگاپور وجود دارد که نسبت به این ادیان از پیروان بسیار اندکی برخوردار هستند. جالب اینجاست با این که مذهب در این کشور اهمیت زیادی دارد و بیشتر بناهای جالب و دیدنی شان متعلق به معابد، کلیساها و مساجد می باشد، دین یک امر شخصی بوده و هیچ کس حق بی احترامی یا دخالت و یا حتی بحث در ادیان دیگر را ندارد.

مهمان نوازی ویژگی بارز سنگاپوری ها

با این که سنگاپور کشوری قانون مدار بوده و در سطح شهر و به صورت عمومی محدودیت های بسیاری را برای گردشگران به وجود می آورد، به نحوی که استعمال دخانیات و جویدن آدامس نیز ممنوع است؛ اما این کشور یکی از مورد علاقه ترین مقاصد توریستی جهان است.

شاید بتوان گفت که مهمان نوازی و برخورد بسیار مناسب شهروندان آن یکی از عمده دلایل این علاقمندی باشد. مهمان نوازی ویژگی بارز سنگاپوری ها است و می توان گفت به نوعی به صورت یک عادت برای مردم درآمده است. مهمان نوازی یکی از اصلی ترین بخش های فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سنگاپوربرشمرده می شود.

آن ها حاضرند خانه‌هایی که  به صورت رایگان خانه خود را در اختیار شما قرار ‌دهند و حتی حاضرند به صورت رایگان کل شهر را به شما نشان دهند و راهنمای شما باشند. قطعا چنین حسن برخوردی هر انسانی با هر اعتقاد و اخلاقی را به خود جذب می کند.

کشور سنگاپور را به لحاظ کاری بشناسید.

برخی آداب اولیه در سنگاپور

برخی آداب اولیه در سنگاپور و به نوعی در همه دنیا وجود دارند که در آن جامعه پررنگ تر بوده و از اهمیت بیش تری برخوردار هستند، در سنگاپور نیز برخی از آداب برخورد بسیار مهم هستند که به شرح زیر می باشند:

  • انتظار می رود که با سالمندان با احترام رفتار شود. با این حال، افراد ممکن است سلسله مراتب سنی را نادیده بگیرند زمانی که فردی قدرتمند در آن جمع حضور دارد.
  • آداب معاشرت به شدت بین محیط های رسمی و غیر رسمی تمایز قائل می شود. بنابراین، آداب تجارت از آداب عمومی متمایز است.
  • تف کردن یا ریختن زباله در ملاء عام هم ناپسند و هم غیرقانونی است.
  • معمولا سنگاپوری ها با قرار دادن یک بسته دستمال کاغذی یا چتر خود روی صندلی، صندلی های خود را در یک مکان عمومی رزرو می کنند.
  • وقت شناسی امری رایج و مورد انتظار است.
  • نمایش عمومی محبت بین زوجین عموماً نامناسب تلقی می شود.
  • وقت شناسی در سنگاپور ضروری است. دیر آمدن نشان دهنده بی احترامی به کسی است که منتظر مانده است.
اهمیت قانون در سنگاپور

اهمیت قانون در سنگاپور

قطعا در تمامی کشورها و نقاط مختلف جهان قانون وجود دارد و اجرا می شود، اما اینکه قانون چگونه باشد و مردم نیز تا چه مقدار پایبند به آن بوده و رعایت کنند چیزی دیگر است. اهمیت قانون در سنگاپور چه در زندگی روزمره، چه در کار، چه در تحصیل و در هر کجا به نحوی متفاوت است و مردم این کشور بسیار قانونمدار هستند.

در جهان این کشور را به قانونمندترین کشور جهان تبدیل می شناسند و بسیاری از گردشگران قبل از سفر به سنگاپور سعی می کنند این قوانین را مطالعه کنند و کاملا از همه چیز مطلع شوند که مبادا خطایی کرده و با مجازات رو به رو شوند. شاید بگویید که این همه سخت گیری و قانون مداری باعث کاهش گردشگر شود؛ اما بر خلاف آن سنگاپور بسیار گردشگر خیز است.

دلیل اصلی آن وجود مردمان خونگرم و مهمان نواز این کشور است که از بدو ورودتان به آن جا هوای شما را داشته و حتی حاضرند بدون هیچ پولی شما را به جاذبه های مورد نظر برده و راهنمایی کنند. چنین مهمان نوازی در جهان بسیار کم نظیر است و قطعا در جذب گردشگر و توریست بسیار تاثیر گذار است اما همانطور که گفتیم آن ها بسیار قانونمدار هستند، شما در این کشور به ندرت با تخلفات و یا مشکلات روزمه ای که در همه دنیا وجود دارد مواجه می شوید؛ چه رسد به تخلفات واضح و مهم و بزرگ. شاید بتوان دبی را نمونه سنگاپور از این لحاض دانست.

فرهنگ برخی کشورهای آسیایی جهت مرور و مقایسه در مقالات زیر ارائه شده است.

غذا در سنگاپور

جالب است بدانید که غذا در سنگاپور اغلب در خارج از خانه در مراکز غذایی که غذا ارزان، خوشمزه و تازه تهیه می کنند، خورده می شود تا در خانه. در این کشور کافه ها، قهوه‌خانه ها، چایخانه ها و رستوران های رسمی زیادی فعالیت می کنند که آن هم به خاطر میل بالای مردم به سرو غذا در خارج از منزل است.

شما در این کشور علاوه بر غذاهای خوشمزه خیابانی، از غذاهای هندی، چینی، تایلندی و مالزیایی گرفته تا غذاهای اندونزی، ایتالیایی، اسپانیایی و حتی فرانسوی را می‎توانید به خوشمزه ترین نحو ممکن امتحان کنید. مالایی ها گوشت خوک نمی خورند، اما هندی ها گوشت گاو نمی خورند و اگر علاقمند به غذاهای تند و پرادویه هستید، غذاهای هندی انتخاب بسیار مناسبی هستند.

به طور معمول از چنگال و قاشق استفاده می شود، اما و غذای هندی و مالایی ممکن است با دست خورده شود. همچنین بسیاری از چینی های بودایی گیاهخوار هستند و یا به به غذاهای دریایی علاقه‌ بیشتری دارند. ضمن اینکه غذای چینی با چاپستیک خورده می شود.

ضمنا در غذا در سنگاپور در سه وعده اصلی صبحانه، ناهار و شام صرف می شود و بیشتر غذاها گرم مصرف می شوند، جالب اینکه بسیاری از مردم نیز الکل نمی نوشند. اما جدای از این مطلب باید اشاره مهمی کنیم که حتما مقاله کار در سنگاپور را در سایت هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مطالعه نمایید؛ تا با اخذ ویزای آن و چگونگی یافتن شغل بیش تر آشنا شوید.

باید ها و نباید های مهم در سنگاپور

در این جا برخی از مهم ترین باید ها و نباید های مهم در سنگاپور را خلاصه خواهیم گفت تا بسیاری از قوانین عرفی و رسمی در این کشور را بشناسید:

  • اکثر مردم سنگاپور در رابطه با نظافت شهری بسیار سخت ‌گیر و حساس هستند و جویدن آدامس در سنگاپور منع قانونی دارد و واردات آن هم به این کشور ممنوع اعلام شده و مهم است که گردشگران از آن مطلع باشند.
  • در صورتی که در چمدان سهوا آدامس داشته باشید مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی شود اما اگر در خیابان آدامس بجوید و آن را به بیرون پرتاپ کنید باید 500 دلار جریمه به دولت بپردازید.
  • هیچ وقت بدون لباس در سنگاپور نباشید چرا که برهنگی مسئله ‌ای است که به هیچ عنوان در کشور سنگاپور پذیرفتنی و راحت نیست، حتی برهنه بودن در محیط شخصی خانه هم جزو موارد مهم و غیر اخلاقی محسوب شده و برایشان حائز اهمیت است. زیر پا گذاشتن این قانون 2000 دلار جریمه‌ نقدی یا سه ماه زندان در بر خواهد داشت و تماشای فیلم غیراخلاقی یا خواندن مجلات مبتذل در انظار عمومی هم با منع قانونی همراه است.
  • از آنجایی که دین یک موضوع حساس در سنگاپور می باشد و وارد شدن به این موضوع حساس می ‌تواند توهین ‌آمیز و ناراحت کننده تلقی شود، تا حد امکان پیرامون مسائل دیگر به گفتگو بپردازید.
  • سنگاپور به صورت رسمی هر نوع خوردن و نوشیدن را در سیستم حمل ونقل عمومی ممنوع اعلام کرده و تخلف از آن با 500 دلار جریمه همراه است.
باید ها و نباید های مهم در سنگاپور

تعطیلات و روزهای مهم در سنگاپور

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سنگاپور مانند سایر مردم جهان برخی از ایام سال را برای مناسبت های خاصی جشن گرفته و یا این روزها را محترم می شمارند. 

در جدول زیر تعطیلات و روزهای مهم در سنگاپور را که در تقویم رسمی این کشور قرار گرفته اند را مشاهده خواهید کرد:

تاریخ مناسبت
1 ژانویه سال نو میلادی
22 و 23 ژانویه سال نو چینی
7 آپریل جمعه خوب
22 آپریل عید فطر
1 می روز کارگر
2 ژوئن وساک دی یا روز بودا
29 ژوئن عید قربان
9 آگوست روز ملی
31 اکتبر روز دیوالی یا جشن نورها در 5 روز
25 دسامبر شب سال نو

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سنگاپور

 فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سنگاپور دارای تنوع بسیاری است، اما عمدتا از مردم آسترونزی که از جزیره تایوان سال های کهن در آن جا ساکن شده اند نشات می گیرد.

 مردم کشور سنگاپور اکثرا به زبان انگلیسی در کنار زبان بومی خود صحبت می کنند که می تواند مالایی، ماندارین و یا تامیل باشد.

 مردم سنگاپور دارای تنوع دینی مختلفی هستند، اما اکثریت آن ها چینی های مسیحی کاتالویک و بعد از آن بودایی می باشند. البته دین اسلام و هندو نیز در این کشور زیاد دیده می شود.

 از نگاه گردشگران بهترین و بارزترین ویژگی در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سنگاپور مهمان نوازی آنان می باشد.

 باید بگوییم که تمامی بخش ها و جوانب فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سنگاپور و همچنین اصول کاری و زندگی آنان با قانون گره خورده است و می توان این کشور را قانون مدارترین کشور جهان دانست.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی حقوقی رجبی شما را با خلاصه ای از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سنگاپور آشنا کردند، برای شناخت بیش تر دیگر مواردی همچون تحصیل در سنگاپور ابتدا مقاله مربوطه را کاملا مطالعه نمایید، در نهایت می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر و یا مشاوره خصوصی درباره هر جنبه مهاجرتی با کارشناسان ما در دفاتر غربی و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه