خط و زبان مردم سنگاپور

خط و زبان مردم سنگاپور بسیار متنوع است و مردم در این کشور از زبان های متفاوتی برای ارتباط استفاده می کنند. این زبان ها اصولا از خانواده زبان هایی مانند زبان‌ های آسترونیزی، زبان‌ های دراویدی، زبان ‌های هند و اروپایی و زبان ‌های چینی-تبتی هستند.

با توجه به این که زبان بخش بسیار مهمی جامعه یک کشور را تشکیل می دهد، ما آشنایی با زبان های رایج را برای تمامی متقاضیان به زندگی به این کشور ضروری می دانیم.

طبق قانون سنگاپور، زبان ملی این کشور مالایی است زیرا نظر قانون مالایی ها به عنوان مردم بومی سنگاپور شناخته می شوند. دولت با این کار تلاش می کند که زبان و میراث مردم مالایی را حفظ کند اما با توجه به وجود قوم های مختلفی در این کشور، چهار زبان به عنوان زبان های رایج در سنگاپور پذیرفته شده است. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط زبانی در این کشور در ادامه این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

تقریبا تمامی سنگاپوری ها دو زبانه هستند زیرا سیاست های آموزشی این کشور بر سیستم یادگیری دو زبانه تاکید دارد. فرزندان شما می توانند با تحصیل در یکی از مدارس سنگاپوری به آسانی دو زبان را فرا گرفته و با یادگیری هم زمان دو زبان زنده دنیا از نظر تحصیلی پیشرفت زیادی را تجربه کنند. توصیه می کنیم برای آشنایی با الزامات تحصیلی در این کشور مطالعه مقاله تحصیل در سنگاپور را از دست ندهید.

فهرست مطالب
خط و زبان مردم سنگاپور

زبان های رایج در کشور سنگاپور

طبق قانون اساسی سنگاپور، چهار زبان رسمی در این کشور وجود دارد که این زبان ها شامل مالایی، ماندارین، تامیل و انگلیسی می شوند. جالب است بدانید امروزه تمامی خیابان ها، ایستگاه ها و… در این کشور به زبان های رایج در کشور سنگاپور درج شده است و افراد با تسلط به یکی از این زبان ها می توانند به راحتی شهر های این کشور زندگی کنند.

از طرفی تحصیل در هر یک از این زبان ها در دسترس است و هر دانش آموز می تواند ابتدا انتخاب کند که قصد یادگیری دروس به کدام زبان را دارد. از طرفی علاوه بر زبان های موجود در این کشور مدارس سنگاپور زبان های دیگری مانند باهاسا اندونزیایی، عربی، ژاپنی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی را درس می دهند.

خط و زبان مردم سنگاپور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از همین رو جای تعجب نیست که تنوع زبانی در این کشور بسیار زیاد می باشد. از طرفی حتی از منظر اقتصادی نیز رواج زبان های مختلف در این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد.

در حال حاضر کشورهایی مانند چین، هنگ کنگ، ایالات متحده، مالزی و اندونزی، پنج شریک تجاری برتر سنگاپور هستند و با توجه به رواج اکثر زبان های این کشور ها در سنگاپور مردم حین تجارت با موانع زبانی زیادی رو به رو نمی شوند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد روابط تجاری، وضعیت اقتصادی، نحوه یافتن شغل در این کشور و… را در مقاله جذاب و به روز کار در سنگاپور مطالعه فرمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشورهای آسیایی با شیوه های امن و آسان ؛ مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مالایی زبان ملی در سنگاپور

مالایی زبان ملی در سنگاپور و یکی از مهم ترین زبان های این کشور می باشد. این زبان امروزه در کشور های مالزی و اندونزی نیز به صورت گسترده استفاده می شود اما گویش های مالایی موجود در کشور سنگاپور کمی متفاوت می باشد. تفاوت اصلی مالایی سنگاپور و اشکال مالزیایی یا اندونزیایی مالایی در برخی تفاوت های اصلی واژگانی است اما دیگر بخش های زبانی مانند دستورها و قواعد، یکسان می باشند. لذا مردم سنگاپور، مالزی و اندونزیایی می توانند به راحتی می توانند یکدیگر را درک کنند.

تاریخچه زبان مالایی در سنگاپور به سال 1065 باز می گردد اما حدودا سال 1980 بود که پس از فشارهای بسیار زیاد نخست وزیر وقت، لی کوان یو، مالایی در کنار انگلیسی و ماندارین به عنوان زبان اصلی انتخاب شد. در آن موقع سنگاپوری ها در خانه و محیط جامعه از زبان های مختلفی برای ارتباط استفاده می کردند.

در جهت اتحاد سازی مردم با زبانی مشترک، مالایی به عنوان زبان رسمی انتخاب شد. دولت آن زمان استفاده از زبان مالایی را در ارتباط، برنامه های تلویزیونی و رادیویی، تابلوهای عمومی در سراسر شهر و.. را ترویج داد. از طرفی در این زمان حتی انتشار برخی کتاب ها به زبان های غیر استاندارد ممنوع بود. این فشار ها تا سال 1966 ادامه داشت و در سال 1986 به صورت کامل ممنوعیت ها برداشته شد. هر چند امروزه هم مالایی به عنوان خط و زبان مردم سنگاپور شناخته می شود اما دیگر زبان ها نیز حائز اهمیت هستند.

مالایی زبان ملی در سنگاپور

ماندارین رایج ترین زبان در سنگاپور

ماندارین رایج ترین زبان در سنگاپور است و امروزه توسط بیش از 70% مردم به عنوان زبان اول استفاده می شود. ماندارین  یکی از زبان های رسمی سنگاپور است به صورت گسترده در تمامی ارتباطات رسمی مانند اسناد دولتی، رسانه های خبری و… استفاده می شود. از طرفی این زبان در آموزش نیز اهمیت والایی دارد و مدارس ابتدایی، کلاس های زبان ماندارین وجود دارد و همچنین در مدارس متوسطه این زبان به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود.

با توجه به این که شرکت های چند ملیتی زیادی در سنگاپور مستقر شده اند، ماندارین  در تجارت نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و برخی از این شرکت ها تجارت خود را به زبان ماندارین  انجام می دهند. از طرفی این زبان در برخی از شرکت ها که به صورت گسترده به تجارت با چینی ها می پردازند، به عنوان زبان اصلی شناخته شده است. زبان ماندارین  از نظر فرهنگی نیز برای سنگاپور حائز اهمیت است و  در تبادل فرهنگی بین سنگاپور و چین استفاده می شود.

قوم اصلی ساکن در سنگاپور درصد از جمعیت
چینی 74.3%
مالایی (مردم مالایی و اندونزی) 13.4٪
هندی (هند، پاکستان، بنگلادش و سریلانکا) 9%
سایر (اوراسیا، قفقازی، ژاپنی، فیلیپینی و ویتنامی) 3.3%

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه بیش از پنج گویش اصلی در سنگاپور وجود دارد که شامل ماندارین (از جمله مینان)، هوکین (شامل تئوچو)، کانتونی (از جمله هاینازی)، مالایی و تامیل می شوند. امروزه گروه های قومی مختلفی در سنگاپور سکونت دارند که چینی ها مهم ترین این گروه ها می باشند.

زبان رسمی تامیل در سنگاپور

زبان رسمی تامیل در سنگاپور یکی دیگر از زبان های بسیار مهم این کشور می باشد که توسط طیف قابل توجهی از مردم صحبت شده و سابقه ای بسیار طولانی در سنگاپور دارد. یکی از دلایل اهمیت بسیار زیاد زبان تامیل در این کشور وجود سابقه ای طولانی و تاریخ قوی این زبان می باشد.

زبان تامیل به دلیل وجود تعداد زیادی از مهاجرین از منطقه تامیل نادو در جنوب هند، به کشور سنگاپور، به عنوان یکی از زبان های رسمی این کشور شناخته شده است. با این حال امروزه تعداد این مهاجرین کاهش یافته و طیف وسیعی از افراد نیز در خط و زبان مردم سنگاپور ادغام شده اند و امروزه تنها 3 درصد از مردم تامیل صحبت می کنند.

به طور کلی زبان تامیل از خطی غیر از لاتین استفاده می کند که به خط تامیل نیز معروف می باشد. این خط در واقع نوعی سیستم نوشتاری است که در آن پیامدهای حروف صدادار و صامت ها به عنوان یک واحد نوشته می شود. در نهایت باید گفت هر چند تعداد هندی های موجود در کشور سنگاپور امروزه کم است؛ اما تعدادی از زبان های هندی در این کشور رایج می باشد. از مهم ترین این زبان ها می توان به بنگالی، گجراتی، هندی، پنجابی و اردو اشاره کرد.

انگلیسی زبان بومی سنگاپور

انگلیسی زبان بومی سنگاپور

انگلیسی زبان بومی سنگاپور است و این زبان امروزه توسط بیش از 4.2 میلیون نفر صحبت می شود. زبان انگلیسی رایج در سنگاپور که اغلب با نام سینگلیش شناخته شده، ترکیبی منحصر به فرد از زبان های چینی، مالایی و انگلیسی است و امروزه همه سنگاپوری ها بدون توجه به پیشینه قومی خود به زبان انگلیسی صحبت می کنند و این زبان به عنوان زبان مادری سنگاپوری ها شناخته می شود.

سنگاپوری های ساکن در این کشور در ارتباطات روزمره خود از زبان انگلیسی استفاده کرده و از طرفی این زبان را به عنوان زبان اصلی فرهنگ و هویت خود قبول دارند. جالب است بدانید انگلیسی رایج در سنگاپور با آنچه ما از انگلیسی می شناسیم بسیار متفاوت است و برخی از کلمات در خط و زبان مردم سنگاپور، خاص و منحصر به فرد می باشند.

از طرفی دیگر بسیاری از عبارت ها و کلمات موجود در این کشور از زبان های چینی و ماندرین وام گرفته شده اند که فرهنگ متنوع و گوناگون سنگاپوری را منعکس می کنند. لذا جای تعجب نیست که چرا درک سینگلیش برای بسیاری از آمریکایی ها و انگلیسی ها دشوار باشد.  

در حال حاضر دو نوع رایج از زبان انگلیسی سنگاپوری در این کشور وجود دارد که اولین مورد سینگلیش محاوره ای و دومین گزینه سینگلیش استاندارد است. در سینگلیش محاوره ای از واژگان عامیانه استفاده شده در خالی که در نوع استاندارد از واژگان رسمی و دستور زبان استفاده می شود. سینگلیش استاندارد در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شود.

مقالات زیر هر کدام جنبه ای متفاوت از سنگاپور را معرفی می کند.

مهم ترین گویش ها در سنگاپور

مهم ترین گویش ها در سنگاپور شامل هوکین، تئوچو، و کانتونی می شوند. با این حال، این گویش ها به تدریج در حال نابودی هستند و به ویژه در نسل جوان استفاده نمی شوند. گویش هوکین یکی از گویش های اقلیت این کشور است که یکی از انعشابات زبان چینی می باشد. این گویش از منطقه مینان سرچشمه گرفته و به صورت بومی در سنگاپور صحبت می شود. امروزه هوکین توسط افراد مسن تر صحبت شده و در نسل جدید خیلی محبوب نیست.

هاینانی یکی دیگر از گویش های چینی اقلیت در سنگاپور است که توسط 7 درصد از کل جمعیت چینی سنگاپور استفاده می شود. در کنار این گویش ها، اندونزیایی و جاره ای قرار دارند که جزو نادرترین گویش های رایج در این کشور می باشند. این دو گویش هیچوقت به صورت رسمی جزو خط و زبان مردم سنگاپور قرار نگرفته اند.

طبق اطلاعات به دست آمده در اوایل قرن نونزدهم گروهی از مهاجرین به نام جاوه از اندونزی به سنگاپور مهاجرت کرده و زبان خود را که به جاوه ای معروف بود، به سنگاپور آورند. امروزه تقریباً 24.5 درصد از جمعیت سنگاپور جاوه ای هستند.

سینگلیش یا انگلیسی سنگاپوری نیز که پیش تر به آن اشاره کردیم نیز نوعی گویش است و این ترکیبی از انگلیسی با گویش های مختلف چینی، زبان مالایی، زبان تامیل می باشد که به دلیل استفاده زبان انگلیسی توسط مردم محلی ایجاد شد.

زبان های خارجی رایج در سنگاپور

با توجه به اینکه سنگاپور یکی از متنوع ترین فرهنگ ها و زبان ها را دارد، این کشور هر ساله طیف وسیعی از مهاجرین را به خود جذب می کند و از همین رو همراه با مهاجرین جدید زبان های مختلف نیز به این کشور وارد می شوند. زبان های خارجی رایج در سنگاپور بیشتر شامل زبان های هندی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی یا حتی سواحیلی می شوند.

هندی امروزه یکی از مهم ترین زبان های خارجی موجود در این کشور است زیرا نسل جوان هندی به زندگی در این کشور بسیار علاقه دارند. از همین رو حین راه رفتن در خیابان های سنگاپوری شنیدن گفتگو به زبان هندی خیلی دور از تصور نیست. یکی دیگر از زبان های رایج در این کشور زبان عربی می باشد که در تجارت نیز حائز اهمیت است زیرا بسیاری از کشورهای خاورمیانه روابط قوی با سنگاپور دارند.

زبان های آلمانی و اسپانیایی نیز به صورت گسترده در این کشور و در کنار  خط و زبان مردم سنگاپور استفاده می شوند. این موضوع بیشتر به دلیل وجود مهاجرین از ملیت های مختلف در کشور سنگاپور است و در آینده نیز با وجود افزایش تعداد مهاجرین تعداد زبان های رایج در این کشور افزایش پیدا می کنند.

زبان های خارجی رایج در سنگاپور

دلیل تنوع زبان در سنگاپور

همانطور که تا به حال متاوجه شده اید سنگاپور جزو کشورهایی است که به دلیل تنوع زبانی خود شناخته می شود. اما دلیل اصلی این دلیل تنوع زبان در سنگاپور چیست؟ پاسخ به این سوال را باید در تاریخ این کشور جستجو کنیم.

طبق اطلاعات به دست آمده از خط و زبان مردم سنگاپور خواستگاه جمعیت امروزه سنگاپور مالایی ها بودند اما پس از آن، این قوم تحت سلطه بریتانیا قرار گرفتند و به مرور زمان تجار و مردم زیادی از سراسر جهان به این کشور مهاجرت کردند. لذا جای تعجب نیست که طی دوره های زمانی مختلف مردم با زبان های مختلف به این کشور آمده و این موضوع تاثیر قابل توجهی بر فرهنگ و زبان این کشور گذاشته است.

هندی‌ ها، مالایی ‌ها و چینی‌ ها اکثریت جمعیت سنگاپور را تشکیل داده و در طول زمان مردم این کشورها بسیار به سنگاپور مهاجرت کردند. یکی از دلایل دیگر تنوع زبانی سنگاپور، سیستم آموزشی دوزبانه آن است و طبق این اصل سیستم آموزشی این کشور بر دو زبانگی تمرکز دارد.

امروزه یکی از این زبان ها انگلیسی است و دیگری یکی از زبان مادری یا مورد علاقه دانش آموز (مالایی، تامیل و ماندارین) می باشد. این امر بیشتر به خاطر آسان سازی ارتباط در این کشور است و کودکان از ابتدا با یادگیری حداقل دو زبان خود را برای ارتباط با افراد مختلف در جامعه آماده می کنند.

با خط و زبان مردم برخی کشورهای آسیایی آشنا شوید.

زبان در سیستم آموزشی سنگاپور

زبان در سیستم آموزش سنگاپور دارای جایگاه و اهمیت بسیار ویژه ای است و دولت این کشور هر سال حدود 250 میلیون دلار برای سیاست زبان خود هزینه می کند و یادگیری زبان انگلیسی و یک زبان دیگر را در میان سنگاپوری ها ترویج می کند. این زبان اصولا باید یکی از زبان های ماندارین، تامیل یا مالایی باشد.

در سنگاپور دولت از زمان استقلال، دست به ترویج دو زبانگی زده و طبق این اصل زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی در نظر گرفته شده و در کنار آن نیز افراد می توانند به یادگیری یکی از زبان های رسمی و بومی این کشور بپردازند. با این حال زبان دوم که به زبان مادری نیز معروف است تنها در مدارس ابتدایی و متوسطه آموزش داده می شود.

هدف این سیاست خط و زبان مردم سنگاپور تسهیل ارتباط بین گروه ‌های قومی مختلف و ارتقای درک فرهنگی و محافظت از ارزش های فرهنگی آسیایی در برابر نفوذ غرب می باشد. دانش آموزان می توانند با یادگیری هم زمان دو زبان در بازار کار عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

در سیستم آموزشی این کشور زبان انگلیسی زبان آموزش اصلی برای اکثر رشته ها و موضوعات است و از زبان های مادری بیشتر برای کلاس های آموزش خلاقیات استفاده می شود. هر چند هدف اصلی این سیاست بسیار جذاب است اما در عمل این سیاست آنقدر انجام نشده و تمرکز اصلی بر زبان انگلیسی است که این موضوع منجر به کاهش مهارت جوانان در زبان های بومی شده است.

زبان در سیستم آموزشی سنگاپور

چالش های آموزش زبان در سنگاپور

در حال حاضر آموزش زبان بومی یا مادری در کشور سنگاپور با مشکلاتی رو به رو شده است زیرا اکثر نسل جوان در خانه و در اجتماع از زبان انگلیسی استفاده می کنند و به همین دلیل این موضوع موجب ایجاد چالش های آموزش زبان در سنگاپور شده است.

با توجه به کاهش استنداردهای آموزش مالایی و ماندرین این زبان ها در بین جوانان از محبوبیت کم تری برخودار شده اند و از همین رو طیف وسیعی از افراد در این مورد ابراز نگرانی کرده اند زیرا این موضوع در آینده موجب فرسایش فرهنگ و میراث اصلی سنگاپوری می شود. همچنین طبق آمار های به دست آمده آمار نشان می دهد که انگلیسی به تدریج به مهم ترین و اصلی ترین زبان این کشور تبدیل شده و دیگر زبان های بومی و قدیمی تر این کشور فراموش خواهند شد.

نمایش ویدیو درباره وبینار بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

یکی از مهمترین چالش های مهاجرت یادگیری زبان های سخت خارجی است ، ما ایرانی ها با زبان انگلیسی بیشتر آشنا هستیم اما همینکه قرار باشد سایر زبان ها ی خارجی را بیاموزیم دچار چالش می شویم و شاید اسن موضوع حتی باعث شود ما از مسیر مهاجرت خارج شویم.

در وبینار ارائه  شده در این بخش ما چالش های مهاجرت را بررسی کرده و راهکارهایی عملی و کاربردی پیشنهاد می دهیم.

این وبینار را از دست ندهید!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر می توانید از مشاوران خبره رجبی سوالات خود را بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار خط و زبان مردم سنگاپور

طبق قانون اساسی سنگاپور چهار زبان رسمی در این کشور وجود دارد که این زبان ها شامل مالایی، ماندارین، تامیل و انگلیسی می شوند

طبق اطلاعات به دست آمده از خط و زبان مردم سنگاپور این زبان ها بیشتر شامل زبان های هندی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی یا حتی سواحیلی می شوند.

گویش هوکین یکی از گویش های اقلیت این کشور است که یکی از انعشابات زبان چینی می باشد.

یادگیری زبان انگلیسی و یک زبان دیگر را در میان سنگاپوری ها ترویج شده که این زبان اصولا باید یکی از زبان های ماندارین، تامیل یا مالایی می باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده خواستگاه جمعیت امروزه سنگاپور مالایی ها بودند اما پس از آن، این قوم تحت سلطه بریتانیا قرار گرفتند و به مرور زمان تجار و مردم زیادی از سراسر جهان به این کشور مهاجرت کردند.

با این حال خط و زبان مردم سنگاپور موضوعی بسیار گسترده و عمیق است و از همین رو در این مقاله نمی گنجد. توصیه ما این است که برای آشنایی بیشتر با این مقوله از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به سنگاپور را در مقاله لینک شده بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه