فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال غنی از تاریخ است که در طی قرنها ، به شکل ‌گیری دنیای امروز کشور پرتغال کمک کرده است.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال در موارد مختلفی چون جشنها ، لباسها ، غذاها و … این کشور نمود می‌ کنند ؛ آشنایی با روشهای مهاجرتی و داشتن اطلاعاتی درمورد آن برای کسانیکه قصد مهاجرت دارند ، می ‌تواند مفید باشد.

مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با سال ها تجربه در امر مهاجرت اطلاعات مفیدی را در خصوص این کشور در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد و در مقاله مهاجرت به پرتغال انواع روشهای مهاجرتی را مورد بررسی قرار داده اند.

شاید شما هم از کسانی باشید که وقتی نام پرتغال به میان می آید ، یاد فوتبالیست شناخته شده ، کریستیانو رونالدو بیفتید ، شاید هم سواحل زیبای جنوب را بیاد آورید ؛ اما با این وجود ، فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد و بسیار بیشتر از چیزهایی است که در مورد این کشور ممکن است شنیده یا دیده باشید.

با اینکه فرهنگهای سلتیک ، گالیسی ، آفریقایی ، ایبری ، ژرمنی و رومی بر فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال تاثیر داشته ، اما پرتغال با سایر کشورهایی که این فرهنگها را دارند ، متفاوت است ؛ پرتغالی ها مردمی بسیار صمیمی هستند و کمک به گردشگران آنها را خوشحال می کند.

با ما تا انتهای این مطلب همراه باشد تا به اطلاعات بیشتری در خصوص مردم پرتغال دست پیدا کنید.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال

بررسی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال

بررسی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال را از زبان و مذهب گرفته تا هنر ، تعطیلات ، جشن ها و سنت ها در ادامه خواهیم داشت که به شما اطلاعات خوبی در خصوص زندگی در این کشور می دهد.

شما می توانید برای بررسی شرایط خود با کارشناسان ما در شرکت رجبی در ارتباط باشید و با خیال راحت قدم در مسیر مهاجرت بگذارید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اعتماد به مشاوران رجبی برداشتن اولین گام صحیح در مسیر مهاجرت است.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مردم پرتغال

پرتغال کشوری فوق العاده زیبا است و ویژگی های منحصر به فرد این کشور و گنجینه های کم تر شناخته شده اش ، پرتغال را به کشوری مرموز و جذاب تبدیل کرده است ؛ پرتغالی بودن به مفهوم استقبال است ؛ به این معنا که مردم این کشور برای کمک ، تمام تلاش خود را می کنند تا به زبان شما صحبت کنند ، حتی زمانی که هیچ چیزی از زبان شما نمی دانند ؛ از طرفی هم ، به معنای ارزش و احترام گذاشتن به دوستان و خانواده می باشد.

مردم پرتغال معمولا یکشنبه ها را برای فعالیت های خانوادگی ، مثل جمع شدن برای نهار در خانه مادربزرگشان در نظر می گیرند ؛ مردم این کشور به طور طبیعی کنجکاو ، بسیار اُپن و پرحرف هستند ، پرتغالی ها می توانند ساعت ها در رابطه با موضوعی صحبت کنند و مطمئنا ، باعث می شوند که احساس شنیده شدن در شما القا شود ؛ همچنین ، آن ها طرفدار فرهنگ ، تاریخ و غذاهای خودشان هستند.

برای شناختن مردم پرتغال باید خط و زبان مردم پرتغال را هم بشناسید ، مقاله لینک شده در این زمینه را بخوانید.

زبان و مذهب مردم پرتغال

در ادامه بررسی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال به بررسی زبان و مذهب مردم پرتغال می رسیم ؛ پرتغالی ، زبان رسمی مردم پرتغال است ؛ البته در این کشور شهری وجود دارد که هنوز هم مردمش به زبانی که برگرفته از یکی از پادشاهی های باستان ، پادشاهی لئون به نام میراندس می باشد ، صحبت می کنند ؛ این زبان کمتر از 15 هزار گویشور دارد و تنها در روستاهای کوچک صحبت می شود.

Picote تنها جایی است که تقریبا 100 درصد جمعیتش تک زبانه به این زبان هستند ؛ در این کشور گویش های فراوانی چون آکورئانو و مادیرنسه به ترتیب از مجمع الجزایر آزور و مادیرا Alentejano و Algarvio از مناطق جنوبی Alentejo و Algarve و نیز تریپیرو و ترانسمونتانو از پورتو و مناطق حومه شمالی وجود دارد.

جمعیت پرتغالی عمدتا به دلیل سنت و شرایط تاریخی کاتولیک هستند ؛ همچنین در این کشور می توان به طور قابل توجهی حضور پروتستان ها و شاهدان یهوه را مشاهده نمود ؛ یهودیان ، مسلمانان ، هندوها ، ارتدوکس ها ، بهائیان ، گنوستیک ها و بودائیان از جمله اقلیت های باقی مانده در پرتغال هستند ، طبق مطالعه در سال 2005 در حدود 12 درصد از مردم پرتغال به نوعی دیگر از حیات اعتقاد دارند و در حدود 6 درصد نیز به هیچ نیروی الهی معتقد نیستند.

زبان و مذهب مردم پرتغال

ارزش های پرتغالی

ارزش های پرتغالی شامل مواردی مختلفی هستند ؛ پرتغالی ها به خصوص کسانی که در خارج از پرتغال زندگی می کنند ، به کشور خود افتخار می کنند ؛ بسیاری از خانواده های پرتغالی در دهه های 1960 و 1970 برای اجتناب از خدمت سربازی و فرار از فقر در دوران دیکتاتوری فاشیستی مجبور به مهاجرت شدند و در دیگر کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و سوئیس و همچنین در ایالات متحده ساکن شدند ؛ بومیان این مناطق ، پرتغالی ها را به عنوان مردمانی خونگرم ، خانواده محور و سخت کوش می شناسند.

هر چند که بسیاری از این مهاجرت کرده ها ، دوباره به وطن خود باز نگشتند ، اما شیوه های زندگی پرتغالی را هرگز به یاد نبردند و نشانه های فرهنگ پرتغالی در خانه های آن ها هنوز هم یافت می شود.

مردم پرتغال نه تنها فقط برای شروع و استقبال از خارجی ها رفتارهای دوستانه ای دارند ، بلکه به دلیل این که گردشگری بر اقتصاد این کشور تاثیر بسزایی دارد ، آن ها تمایل دارند به بازدید کنندگان و توریست ها توجه ویژه ای داشته باشند.

احترام و سلسله مراتب آن در پرتغال بسیار مهم است ؛ لذا پرتغالی ها در هنگام خطاب به فردی با مدرک دانشگاهی اصطلاحات مناسبی را به کار می برند ؛ در زمان خطاب قرار دادن شخصی که آشنایی با وی ندارند ، از فرم گفتار مودبانه استفاده می کنند ؛ همچنین ، به افراد مسن در پرتغال احترام زیادی گذاشته شده و با آن ها بسیار مودبانه صحبت می شود.

غذاهای پرتغالی

غذاهای پرتغالی

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال مترادف با غذاهای پرتغالی با تاثیر از اقیانوس اطلس و مدیترانه و مصرف ماهی است ؛ همچنین ، مستعمرات پرتغال بر فرهنگ غذایی این کشور به ویژه در مصرف گسترده ادویه جات نظیر پیری پیری (فلفل چیلی کوچک و تند) ، فلفل سفید و سیاه ، پاپریکا و زیره سبز تاثیر داشته است.

سیر و پیاز همراه با گیاهانی مثل برگ بو ، جعفری ، پونه کوهی ، آویشن و گشنیز از ترکیبات رایج در فرهنگ غذایی مردم پرتغال می باشند ؛ اما بدون تردید ، شاه کلید غذاهای پرتغالی ، روغن زیتون است ؛ بعضی از غذاهای رایج کشور پرتغال شامل Caldo Verde (یک سوپ سبز خوشمزه با مقداری سوسیس کوریکو) ،Bacalhau (کاد ماهی که گفته می شود بیش از هزار روش پخت دارد) ، Cozido à Portuguesa (گوشت و سبزیجات مختلف که با هم پخته می شوند) ، Feijoada (خورشتی گوشتی به همراه لوبیا) می باشد.

با کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص مهاجرت و سفر به کشورهای مختلف در اختیار شما قرار گیرد.

درباره پرتغال چقدر میدانید؟ اگر در جستجوی درک بهتر پرتغال هستید مقالات زیر را بخوانید.

لباس پوشیدن در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال

لباس پوشیدن در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال تاثیری داشته است ؛ مردم پرتغال نیز مانند همسایه های اروپایی جنوبی خود در بخش طراحی مد و لباس از مهارت بسیاری برخوردارند ؛ هر چند که لباس های پرتغالی به طور گسترده استفاده نمی شوند ، ولی این کشور لباس های سنتی خود را دارد که این لباس ها تداعی کننده فرهنگ پرتغالی هستند.

از جمله لباس های سنتی کشور پرتغال که از منطقه مینهو در شمال این کشور نشات می گیرد ، لباس Traje Minhoto است ؛ این لباس توسط زنان در برخی از تعطیلات شهرداری پوشیده می شود و شامل بلوز سفید گشاد و لخت و دامن گرد بلندی است که یادآور لباس دهقانی است ؛ همچنین ، این لباس با گلدوزی هایی زیبا برجسته شده است و این ظاهر با روسری و گوشواره و گردنبند طلا تکمیل می شود.

Traje Académico لباس دیگری است که توسط دانشجویان دانشگاه در شهرهای بزرگ پوشیده می شود ؛ گفته شده در زمانی که نویسنده J.K. Rowling در پرتغال زندگی می کرده ، برای یونیفرم های هاگوارتز از محققان پورتو الهام گرفته است.

درست به مانند آن چه که در هری پاتر به تصویر کشیده شده است ، این لباس شامل لباسی رسمی متشکل از کت و شلوار برای پسران و یک پیراهن و دامن ، به همراه یک شنل بلند مشکی برای دختران می باشد.

هنر و ادبیات در کشور پرتغال

هنر و ادبیات نیز در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال تاثیر بسزایی داشته است ؛ لذا ، وقتی که سخن از هنر به میان می آید ،  بزرگ ترین نام مربوط به آلمادا نگریروس (Almada Negreiros) می باشد که در نسل اول مدرنیست های پرتغالی جایگاهی خاص داشته است.

بنیاد سرالوس (Serralves) در پورتو ، از جمله مهم ترین موسسات در سرتاسر جهان است و در بین 100 موزه پربازدید دنیا که شامل یک موزه هنر معاصر است که توسط معمار مشهور پرتغالی آلوارو سیزا ویرا (Álvaro Siza Vieira) طراحی شده و یک پارک و یک ویلا که هر کدام نمونه ای از یک معماری معاصر ، مدرنیستی ، آرت دکو هستند ، قرار دارد.

همچنین ، ادبیات پرتغالی نوآوران ادبی بسیار بزرگی نظیر شاعر کامیس (Camões) که تفسیری خارق العاده از سفرهای اکتشافی پرتغالی را به نگارش درآورد و فرناندو پسوا (Fernando Pessoa) ، شاعر و فیلسوف بزرگ قرن بیستم را پرورش داده است.

اگر قصد کار در این کشور را دارید ، لذا لازمست تا اطلاعاتتان در خصوص شرایط کار در این کشور را تکمیل نمایید که مقاله کار در پرتغال این امکان را برایتان فراهم آورده است.

هنر و ادبیات در کشور پرتغال

تعطیلات و جشن ها

تعطیلات و جشن ها در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال از چه جایگاهی برخوردار است؟ با توجه به این که اکثر مردم پرتغال کاتولیک هستند ، لذا تمام تعطیلات مذهبی اصلی نظیر کریسمس و عید پاک را جشن می گیرند ؛ پرتغالی ها همچنین کارناوال و تعطیلات مقدس را نیز گرامی می دارند.

از مهم ترین جشن هایی که در پرتغال برگزار می شود شامل موارد زیر خواهند بود :

جشن ها زمان برگزاری
روز آزادی (این جشن حاکی از انقلاب گل میخک است که طی آن دیکتاتوری در سال 1974 برچیده شد.) 25 آوریل
Camões و روز جوامع پرتغالی (در پرتغال سالروز مرگ شاعر افسانه ای Camões گرامی داشته می شود و همچنین ، این روز برای یادآوری نه تنها دستاوردهای گذشته ، بلکه به خاطر به یاد آوردن میلیون ها پرتغالی که در خارج از سرزمین مادری خود زندگی می کنند ، اکرام می شود.) 10 ژوئیه
تاسیس جمهوری (جشن پایان سلطنت در سال 1910 می باشد.) 5 اکتبر
احیای استقلال (جشن بازسازی استقلال پرتغال در سال 1640 و پایان 60 سال حکومت اسپانیا است.) 1 دسامبر

رسم و رسومات در پرتغال

وقتی صحبت از رسم و رسومات در پرتغال و سنت های این کشور می شود ، نسبت به فادو نمی توان بی توجه ماند ؛ فادو یک سبک موسیقی خاص پرتغالی است که توسط یک فرد مجرد (fadista) به همراه یک گیتار کلاسیک و یک گیتار پرتغالی خوانده می شود ؛ این موسیقی توسط یونسکو به رده میراث فرهنگی و ناملموس بشریت ارتقا یافته است.

از نمونه های دیگر سنت های پرتغالی می توان به صنایع دستی این کشور اشاره نمود ؛ صنایع دستی پرتغال پیوندی عمیق با فرهنگ عامه دارد و مشخصه مناطق روستایی است که در آن سنت ها زنده می مانند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند.

هر منطقه از پرتغال دارای صنایع دستی سنتی و مخصوص به خود است و صنایع دستی بازگو کننده بخش بزرگی از سنت های پرتغالی می باشد ؛ صنایع دستی در پرتغال شامل هنرهایی در خصوص جواهر سازی ، گلدوزی ، بافندگی ، سفال نقاشی شده و سبد بافی می باشد.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال

فرهنگهای سلتیک ، گالیسی ، آفریقایی ، ایبری ، ژرمنی و رومی بر فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال تاثیر داشته ، اما پرتغال با سایر کشورهایی که این فرهنگها را دارند ، متفاوت است.

پرتغالی بودن به مفهوم استقبال است ؛ به این معنا که مردم این کشور برای کمک ، تمام تلاش خود را می کنند تا به زبان شما صحبت کنند ، حتی زمانی که هیچ چیزی از زبان شما نمی دانند ؛ از طرفی هم ، به معنای ارزش و احترام گذاشتن به دوستان و خانواده می باشد.

جمعیت پرتغالی عمدتا به دلیل سنت و شرایط تاریخی کاتولیک هستند ؛ همچنین در این کشور می توان به طور قابل توجهی حضور پروتستان ها و شاهدان یهوه را مشاهده نمود ؛ یهودیان ، مسلمانان ، هندوها ، ارتدوکس ها ، بهائیان ، گنوستیک ها و بودائیان از جمله اقلیت های باقی مانده در پرتغال هستند.

مردم پرتغال نه تنها فقط برای شروع و استقبال از خارجی ها رفتارهای دوستانه ای دارند ، بلکه به دلیل این که گردشگری بر اقتصاد این کشور تاثیر بسزایی دارد ، آن ها تمایل دارند به بازدید کنندگان و توریست ها توجه ویژه ای داشته باشند.

شاه کلید غذاهای پرتغالی ، روغن زیتون است ؛ بعضی از غذاهای رایج کشور پرتغال شامل Caldo Verde (یک سوپ سبز خوشمزه با مقداری سوسیس کوریکو) ،Bacalhau (کاد ماهی که گفته می شود بیش از هزار روش پخت دارد) ، Cozido à Portuguesa (گوشت و سبزیجات مختلف که با هم پخته می شوند) ، Feijoada (خورشتی گوشتی به همراه لوبیا) می باشد.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم پرتغال در طی سالیان طولانی تحت تاثیر سایر کشورها شکل گرفته است ؛ این کشور دارای فرهنگی غنی است و آن را در مراسمات و جشن ها می توان به وضوح مشاهده نمود ، همچنین ، پرتغال کشوری است که تحصیل در آن طرفداران خودش را دارد ، مطالعه مقاله تحصیل در پرتغال به شما کمک خواهد کرد تا آگاهانه تر مسیر مهاجرت و تحصیل خود را در پرتغال بپیمایید ؛ متخصصین ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز نیز در این خصوص همراه شما خواهند بود.

شناخت فرهنگ کدام کشور اروپایی برای شما جالب است؟ با برخی از کشورها در مقالات زیر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه